Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

diploma's en certificaten en ervaring!

Discussie gestart

hevychevy

Ik weet niet of dit tropic hier hoort, maar dan hoor ik het wel!
Mijn man heeft LTS -MTS en daarna een praktijk gerichte SOM opleiding gedaan.
Dan nog een enorme berg certificaten, die we schijnbaar om kunnen laten zetten, zodat ze in amerika weten waaroverze gaan.
Ik zelf heb afgerond MAVO dus de schoolopleidingen zijn, naar wat ik heb kunnen achterhalen, genoeg om als High school door te gaan.
Is er iemand die mij er meer over kan vertellen of kan vertellen waar ik dat kan vinden!
En Bachelor en Master kan dit ook naar ervaring. Ik heb wel begrepen dat het niveau in Amerika wat lager is al hier bij ons!
 
Hoor van jullie!

Groetjes Chevy
#1 - 08-06-2012, 19:45 uur

tokoh

Dag hevychevy (what's in a name :) ),

welkom bij USA4all

Ik wou dat ik je kon helpen, maar als Belg spreek je op dit ogenblik Chinees met al die afkortingen ;)


Toch succes!
#2 - 08-06-2012, 20:34 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

hevychevy

Dat weet ik, wij hebben ook in Belgie gewoond, 14 jaar! Leuk land en gezellige mensen, we hebben het er erg naar ons zin gehad.
En inderdaad het niveau van school is erg anders dan in Nederland.
Maar misschien dat iemand anders mij een iedee kan geven, de Nederlanders onder ons, en vooral de wat oudere van voor het nieuwe systeem weten wel wat ik bedoel.

Groetjes Chevy
#3 - 08-06-2012, 20:40 uur

Jez

Niet om flauw te doen, maar ik denk dat je je beter eerst kunt verdiepen in welke mogelijkheden je hebt om aan een visum te komen. Voorzover ik begrijp, is op dit moment je enige optie via de Greencard loterij? Realiseer je dat de kans dat je die wint zeer, zeer klein is. Maar mocht je tot de gelukkigen behoren, dan heb je na het winnen (wat eigenlijk een voorselectie is, daarna moet je nog gaan aantonen dat je over alle benodigdheden etc. beschikt) nog ruim de tijd om alles in orde te maken.

Je grootste zorg lijkt mij: hoe krijg je een visum?
#4 - 08-06-2012, 22:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Ik weet niet of dit tropic hier hoort, maar dan hoor ik het wel!
Mijn man heeft LTS -MTS en daarna een praktijk gerichte SOM opleiding gedaan.
Dan nog een enorme berg certificaten, die we schijnbaar om kunnen laten zetten, zodat ze in amerika weten waaroverze gaan.
Ik zelf heb afgerond MAVO dus de schoolopleidingen zijn, naar wat ik heb kunnen achterhalen, genoeg om als High school door te gaan.
Is er iemand die mij er meer over kan vertellen of kan vertellen waar ik dat kan vinden!
En Bachelor en Master kan dit ook naar ervaring. Ik heb wel begrepen dat het niveau in Amerika wat lager is al hier bij ons!
 
Hoor van jullie!

Groetjes Chevy

Helaas, maar een LTS-MTS of Mavo is bij lange na geen Bachelor of Master opleiding, ook niet in de States. Van wat ik er hier zo van mee heb gekregen is het niet juist om te denken dat het niveau van een bepaalde opleiding in Nederland hoger ligt dan in de States. Ik hoorde er ook van toen ik vertrok in 2009 maar ik denk dat het de reinste onzin is (no offense naar jullie toe, maar als reactie op het algemene idee dat opleidingen in Nederland op een hoger niveau liggen).

Verder zijn er opleidingen die hier niet zoveel waarde hebben, je moet ze min of meer overdoen in plaats van dat je ermee kunt soliciteren. Denk aan 'nurse' opleidingen en 'burgelijk strafrecht' bijvoorbeeld.

Dit is misschien niet wat je wilt horen of lezen, maar het is wel realiteit.

Gr. Pieter
#5 - 09-06-2012, 08:50 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

hevychevy

Ik wilde alleen eens weten of er soms ergens wat terug te vinden was omtrend diploma's e.d.
Ik ben een map aan het samenstellen en vraag dus maar raak, omdat ik weet dat er hier mensen zijn die dit al eens voor handen hebben gehad.
Ik heb dus weer informatie en begrijp ook wel dat indien de green card ook misschien eens onze kant op komt ik nog tijd genoeg heb, maar vragen staat tenslotte vrij!
We gaan het gewoon ook proberen!
Bedankt voor de reacties!

Chevy
#6 - 10-06-2012, 11:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15