Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Diversity Visa 2014 geopend!

Discussie gestart

Yessica


Wallstreet

Dank je wel Jessica! 't Zal nodig zijn. Maandag volgen de definitieve uitslagen van DV2013.
Wie weet met een beetje geluk! ^-^

Dat artikel gebruikt een foutieve methode om tot deze constatering te komen.
Er is heus meer kans om te winnen.
#17 - 16-10-2012, 15:11 uur

Nickelodeon

He Wallstreet, weet jij toevallig de juiste manier van het berekenen dan? Ben wel beniewd hoe dat allemaal in zijn werk gaat namelijk.



#18 - 17-10-2012, 13:28 uur
Delaware - Maryland - Massachusetts - New Jersey New York - North-Carolina - Pennsylvania - South-Carolina - Tennessee - Virginia - Washington DC. West-Virginia.

Wallstreet


149 / 19672268 = 0.0000076 = 0.00076% ( = 0.076 per 10000 )

Zij hebben gewoon het aantal winnaars van dv2012 gedeeld door het totaal aantal
deelnemers en familieleden wereldwijd. Daarna hebben ze het getal naar boven afgerond en
vermenigvuldigt met het potentiële aantal deelnemers in Nederland (10000)
Zo komen ze op het getal 0,076.

Maar dat lijkt me te weinig, hebben ze gewoon gebruikt om snel een artikel te schrijven.
Normaal gezien moet er gekeken worden naar het aantal nummers dat wordt gegeven per regio.
Dat zijn er 6 (+1) en zoals je weet worden er 55000-5000 kaarten gegeven.
Het aantal winnaars per regio mag nooit 7% van het totale aantal cn's overschrijden.

Dat ons aantal zo laag is, ligt bij het aantal inschrijvingen dat in vergelijking met andere landen in onze regio
heel laag is. Er zijn landen bij met meer dan 100000 inschrijven. Wij hebben slechts 1/10 daarvan.
Als je kijkt naar Bangladesh (momenteel gediskwalificeerd), die hebben meer dan een miljoen inschrijvingen.

Nog een pikant detail, indien er mensen meedoen uit onze regio voor het plezier, dan gaan deze indien ze winnen en
niet emigreren, naar een andere regio. Een regio waar meer kans is om mensen te vinden die wel de procedure
aangaan. Het is in je eigen voordeel je goed te bevragen vooral je meedoet, indien je dat niet doet, dus beslist niet te
emigreren, dan ontneem je andere mensen hun kans!
#19 - 17-10-2012, 23:40 uur

Yessica

Maar ik heb inderdaad ooit eens gelezen dat alleen al door de toevoeging van Oekraïne aan de Europa selectie, de kansen een stuk kleiner werden.
Maar hoe het nou precies zit weet ik niet meer....
#20 - 18-10-2012, 06:00 uur



Wallstreet

Er zijn heel veel mensen uit Oost-Europa die graag een greencard willen.
het aantal deelnemers daar staat in schril contrast met het aantal deelnemers hier.
Daardoor worden onze kansen veel kleiner denk ik.
#21 - 18-10-2012, 11:44 uur

Wallstreet

We kunnen niet meer doen dan hopen want de kansen zijn klein. Jessica heeft dit ook al ondervonden door meer dan 7 keer mee te doen
en jammer genoeg niet succesvol. Het kan altijd, maar ik zou iedereen aanraden die echt naar de VS wilt, om andere opties ook te bekijken. Via investeringsvisum of via een Amerikaanse partner.

Als je het echt wilt dan moet je er voor gaan maar alleen de lottery is niet genoeg. Bekijk de andere wegen naast de lottery.
Het zou bijzonder jammer zijn indien je maar op één paard wed, daardoor de kans niet krijgt. Eenmaal binnen in de VS, kan je nog altijd deelnemen, maar dan ben je er toch al. Voor veel mensen is het een droom, dus het is noodzakelijk om de andere wegen die naar deze droom leiden ook te bekijken.
#22 - 18-10-2012, 12:02 uur

kimvanos

Ik denk dat kansberekening weinig zin heeft... je wint wel of je wint niet :) En winnen kan zeker want ik heb in 2009 gewonnen. Dat was het laatste jaar dat je bericht kreeg via de post. Gek genoeg toen ik het online dubbel checkte, stond er dat ik niet geselecteerd was! Er gaat dus wel vaker iets verkeerd.

Dat nu.nl artikel... zoals al hun artikelen... zit vol met fouten, verwarringen en nutteloze info. "Mensen kunnen ook een Green Card krijgen door lang te werken in de VS of door er te trouwen" is natuurlijk een totaal incomplete bewering.

Succes in ieder geval... en weet dat het zeker werkt, die loterij!
#23 - 28-10-2012, 00:17 uur

Pieter79

We kunnen niet meer doen dan hopen want de kansen zijn klein. Jessica heeft dit ook al ondervonden door meer dan 7 keer mee te doen
en jammer genoeg niet succesvol. Het kan altijd, maar ik zou iedereen aanraden die echt naar de VS wilt, om andere opties ook te bekijken. Via investeringsvisum of via een Amerikaanse partner.

Als je het echt wilt dan moet je er voor gaan maar alleen de lottery is niet genoeg. Bekijk de andere wegen naast de lottery.
Het zou bijzonder jammer zijn indien je maar op één paard wed, daardoor de kans niet krijgt. Eenmaal binnen in de VS, kan je nog altijd deelnemen, maar dan ben je er toch al. Voor veel mensen is het een droom, dus het is noodzakelijk om de andere wegen die naar deze droom leiden ook te bekijken.

Inderdaad, ik deed altijd mee met de Lottery gewoon voor het geval dat ik zou winnen, het zou dan in mijn eigen hand liggen. Niettemin ben ik in 5 of 6 jaar nooit uitgeloot en ben dus vanaf het begin ook naar andere mogelijkheden aan het kijken geweest. Via mijn nu Amerikaanse vrouw heb ik het geluk gehad om in het voorjaar van 2009 te mogen emigreren, met werk garantie van mijn werkgever in Nederland (is Amerikaans bedrijf). Als je ECHT de stap wil maken, dan weet je dat je er veel voor over moet hebben maar dan gaan je kansen wel omhoog. Terugkijkend zou ik het zo weer doen en wil ik voor geen goud meer terug naar Nederland.

Gr. Pieter
#24 - 28-10-2012, 01:20 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

DNZ

Beetje een late reactie, maar heb me ingeschreven voor de DV lottery, aangezien dit de 1e keer is zullen we zien tot hoe verre beginners geluk waar is !!
#25 - 30-10-2012, 19:21 uur

maxenmel

Hallo beste allemaal! Ik ben helemaal nieuw op deze site en heb al een enorm aantal mooie verhalen en nuttige informatie gelezen. Na bijna 20 jaar een aantal malen per jaar op en neer reizen wil ik eind dit jaar gaan meedoen aan de lottery om zodoende een kansje te wagen om me permanent te vestigen daarzo. De vraag: hebben jullie allen zelf de aanvraag geregeld of dit via een " te vertrouwen" bureau gedaan?  :coolman:
#26 - 12-02-2013, 15:08 uur

bgroeneveld

NOOIT via een bureautje meedoen met de groene kaart loterij. Deelname is gratis en je hebt evenveel kans door het rechtstreeks zelf te doen.

Ga naar www.state.gov (let op: .gov betekent dat het een officiele site van de Amerikaanse regering is) en zoek op 'diversity visa'. Tegen de tijd dat de inschrijving open gaat (meestal rond oktober-november) kun je daar alle informatie vinden.

Nogmaals: gratis en redelijk eenvoudig zelf te doen (heb ik gehoord, ik heb zelf geen ervaring, heb, lang geleden, een andere weg bewandeld voor een groene kaart en Amerikaans staatsburgerschap). Een bureautje (of zelfs een groot bureau) kan je niet echt helpen en je hebt echt niet meer kans als anderen je formulier invullen en je foto doorgeven.
#27 - 12-02-2013, 15:31 uur

Yessica

Je moet je eigen informatie doorgeven, hoe zou een bureautje beter je naam kunnen invullen dan jijzelf? Het is echt simpel, je hebt geen hulp nodig van derden. Lastigste is de foto, maar die moet je toch zelf (laten) maken, dat kunnen zij ook niet voor je.
Mocht je toch geld willen uitgeven aan een gratis service, laat me dan weten wat ze rekenen. Ik doe het voor de helft van de prijs ;-). Grapje!
#28 - 12-02-2013, 19:51 uur



Nickelodeon

Ik heb net even mijn loterij entry gecontroleerd, maar ben niet geselecteerd. Zijn er anderen op het forum die meer geluk hebben?
#29 - 22-05-2013, 10:19 uur
Delaware - Maryland - Massachusetts - New Jersey New York - North-Carolina - Pennsylvania - South-Carolina - Tennessee - Virginia - Washington DC. West-Virginia.

DNZ

Ik heb net even mijn loterij entry gecontroleerd,

Gecontroleerd? Hoe dan? Dit is nml mijn eerste keer
#30 - 27-05-2013, 23:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15