Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Diversity Visa 2014 geopend!

Discussie gestart

Johan

Kijk, dan kun je beginnen met opbouwen van die score ;-)
#61 - 02-12-2014, 13:52 uur

eb(Ed)

LOL Johan,

Ben echt hollands opgevoed  CASH = KING dus zit ik wekelijks bij de bank mijn wallet te vullen.

Ik heb dat hele goede met dat kredietverhaal nog niet in mijn systeem en vertrouw het overigens voor geen ene reet.
Naar mijn idee is het een systeem dat de banken geďnitieerd hebben en jij als gebruiker kan worden geknipt en geschoren als je een foutje maakt of een betaling mist.
Dus alleen vaste kosten op te Card, en de rest "von broekkie" ;-) Alle aanschaffen contant gedaan en verzekering vooruit betaald. En wekelijks checken naar de stand.

Huidige stand : genoeg geld op de bank en nog geen kreditrapport beschikbaar vanwege te weinig informatie
( zegt de website credit karma )

Hoest in missouri??
In SEA is het koud en glibberig  ( zijn ze niet aan gewend getuige de vele ongevallen )

l8rs
#62 - 03-12-2014, 22:42 uur

Yessica

Ik heb nog steeds geen credit score na 2 jaar. Geen idee hoe lang dat duurt.
#63 - 03-12-2014, 23:20 uur



Pieter79

LOL Johan,

Hoest in missouri??

In SEA is het koud en glibberig  ( zijn ze niet aan gewend getuige de vele ongevallen )


Johan, woon je nu in Missouri? En eb(Ed) in Washington state? Hier in Minnesota hebben we al een aantal sub zero nachten dagen gehad, met de nodige sneeuw en white outs (horizontaal voorbij vliegende sneeuw).

De credit score stelt je geduld wel op de proef. Kredit Karma is niet een officiele score, maar geeft je wel een richting. Sinds dit jaar geeft Capital One elke maand een gratis update van met de officiele score van ik geloof Transunion. Capital One was mijn eerste kaart met maar weinig krediet, maar ik houdt hem aan omdat deze meetelt in het aantal jaren credit history. Na 5,5 jaar zit ik nu tegen een excellent score aan. Over het algemeen ben ik anders over de score gaan denken nu ik hier alweer een heel tijdje leef. De instantie die je een CC geeft, geeft je eigenlijk een doorlopend krediet. Vanuit mijn Nederlandse opvoeding of ervaring geef ik niet meer uit dan wat ik terug kan betalen, maar veel Amerikanen gebruiken het voor extra money en geven het uit aan aankopen die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Vandaar dat ik nu inzie waarom ze dit systeem hebben; gewoon om hun risico's zo laag mogelijk te houden.

OT: Veel succes iedereen met de Diversity Lottery!!

Gr. Pieter
#64 - 03-12-2014, 23:29 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

Ik heb nog steeds geen credit score na 2 jaar. Geen idee hoe lang dat duurt.

Heb je een credit card? Zonder inkomen kan het lastig zijn om iets op te bouwen. Mijn Amerikaanse vrouw is huismoeder en zij bouwt niet echt veel op omdat zij persoonlijk geen score opbouwt, alhoewel ze toch enigszins meelift op mijn (ons) inkomen. Een tip van mijn schoonouders aan ons was alle credit cards gescheiden te houden zodat een slechte score door een omstandigheid niet gelijk je hele huishouden 'bankrupt' is. Als je nog geen credit card hebt dan zou ik eens bij Capital One kijken (ze hebben kaarten om credit score op te bouwen). Voordeel is dan dat je gratis je officiele score krijgt, eens per maand, met een historie om je vooruitgang te zien en 'tools' om uit te proberen wat een bepaalde actie of aankoop voor je score kan betekenen. Na bijna 6 jaar zit ik nu tegen of net aan een excellent score.

Gr. Pieter
#65 - 03-12-2014, 23:37 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Ik heb zelfs twee credit cards  :)
Dacht dat ik daarmee wel een score op zou bouwen, maar er komt inderdaad meer bij kijken. Rekeningen etc staan allemaal op naam van mijn man, ik zou er eigenlijk ook een paar op mijn naam moeten hebben.
Maar die tip van Capitol One is wel een goeie, als je daarmee inderdaad credit score kan oobouwen.
#66 - 04-12-2014, 02:49 uur



Johan

LOL Johan,

Ben echt hollands opgevoed  CASH = KING dus zit ik wekelijks bij de bank mijn wallet te vullen.

Ik heb dat hele goede met dat kredietverhaal nog niet in mijn systeem en vertrouw het overigens voor geen ene reet.
Naar mijn idee is het een systeem dat de banken geďnitieerd hebben en jij als gebruiker kan worden geknipt en geschoren als je een foutje maakt of een betaling mist.
Dus alleen vaste kosten op te Card, en de rest "von broekkie" ;-) Alle aanschaffen contant gedaan en verzekering vooruit betaald. En wekelijks checken naar de stand.

Huidige stand : genoeg geld op de bank en nog geen kreditrapport beschikbaar vanwege te weinig informatie
( zegt de website credit karma )

Hoest in missouri??
In SEA is het koud en glibberig  ( zijn ze niet aan gewend getuige de vele ongevallen )

l8rs

De credit score is een vreemde manier om te beoordelen of iemand al dan niet kredietwaardig is! Het systeem slaat wat mij betreft helemaal nergens op. Banken hier in Amerika zijn sowieso legale criminelen, er is niets maar dan ook niets waarmee ze niet geld uit je proberen te trekken. En het maakt geen donder uit welke bank het is. Het is overigens niet zo dat je meteen wordt afgerekend op een betaling missen of iets dergelijks. Maar ben je een notoire laatbetaler dan kan dat wel eens vervelende consequenties hebben.

Die melding waar jij het over hebt ken ik ook ;-) Blijft nog wel even zo! Creditkarma rapporteert overigens maar 1 van de 3 credit bureaus aan je en geeft je dus niet alle benodigde info om je credit score te bepalen. Het beste kun je via je credit card maatschappij of privé een abonnement afsluiten op een credit protection service, waarbij je meestal goed inzicht krijgt in alle 3 bureaus.

Een beetje hetzelfde als de doktoren hier, alhoewel die nog een stapje erger zijn!

Missouri? Tja, wat zal ik zeggen, het is oké maar zeker geen Florida!
#67 - 04-12-2014, 03:07 uur
« Laatst bewerkt op: 04-12-2014, 03:24 uur door Johan »

Johan

Ik heb zelfs twee credit cards  :)
Dacht dat ik daarmee wel een score op zou bouwen, maar er komt inderdaad meer bij kijken. Rekeningen etc staan allemaal op naam van mijn man, ik zou er eigenlijk ook een paar op mijn naam moeten hebben.
Maar die tip van Capitol One is wel een goeie, als je daarmee inderdaad credit score kan oobouwen.

Gewone rekeningen zoals telefoon en utilities worden standaard niet gemeld als goed betaalgedrag dus hebben ook geen invloed op je score. Hypotheek uiteraard is een ander verhaal. Als jij twee reguliere credit cards hebt dan zal de capital one kaart je niet veel extra helpen. Advies normaliter is aankopen en eventueel wat rekeningen betalen via je kaarten, niet tot aan het maximum maar maximaal 60% van de limiet en volledig aflossen elke maand. Daarnaast schijnen winkelkaarten je enorm te kunnen helpen, dus een jasje kopen bij de walmart en die betalen met een walmart credit card. Tja

Je inkomen is overigens geen factor voor de bepaling van je credit score maar wel nodig voor beoordeling van je kredietlimiet.
#68 - 04-12-2014, 03:22 uur
« Laatst bewerkt op: 04-12-2014, 03:37 uur door Johan »

Pieter79

Maar die tip van Capitol One is wel een goeie, als je daarmee inderdaad credit score kan oobouwen.
Advies normaliter is aankopen en eventueel wat rekeningen betalen via je kaarten, niet tot aan het maximum maar maximaal 60% van de limiet en volledig aflossen elke maand. Daarnaast schijnen winkelkaarten je enorm te kunnen helpen, dus een jasje kopen bij de walmart en die betalen met een walmart credit card. Tja

Je inkomen is overigens geen factor voor de bepaling van je credit score maar wel nodig voor beoordeling van je kredietlimiet.

Ik zou in het begin proberen niet meer dan 30% van je beschikbare krediet op de kaart te zetten. In principe is het beste als je niet meer dan 10-15% van je limiet gebruikt, maar ik begrijp dat dat erg lastig is als je maar weinig krediet hebt in het begin.

De Capital One kaart die ik aanhaalde is erg gemakkelijk te verkrijgen als je nieuw in Amerika bent, maar je krijgt maar een paar honderd dollar credit. Ik heb dat account wel eens willen opzeggen, maar realiseerde dat dat mijn eerste en oudste account is dat behoorlijk meeteld in je score. Ik heb inmiddels 2 andere kaarten met meer dan voldoende credit, en die Capital One kaart heeft maar $750 (ze willen het maar niet verhogen om de een of andere reden; en zoekend op google ben ik erachter gekomen dat ik niet de enige ben). Wat nu wel het voordeel van dat account is dat als je er inlogd je gratis je echte FICO score krijgt, met een heleboel tools om te zien en testen hoe je het beste je score kunt opkrikken.

Als je je realiseert dat de CC maatschappij je eigenlijk contant geld toeschuift (in vorm van CC limiet), dan snap je ook beter waarom ze voorzichtig zijn met deze zaken, en al helemaal met immigranten zonder historie in de States. Beste is je erin te verdiepen en mee te doen, tips lezen, en geduld hebben. Uiteindelijk is het voor mij nu een sport om zo hoog mogelijk te komen, gewoon om de beste mortgage rates en leningen te krijgen mocht ik het nodig hebben. Succes iedereen die in dezelfde boot zit! :)

Johan, WELKOM in de Midwest!!!!!!!! Ik geloof dat we nu nog maar iets van 300 mile van elkaar afwonen. Eindelijk ga je ook eens een echte winter meemaken, lekker weer 4 seizoenen. Wij hebben er hier in Minnesota maar 2; winter (bitter koud) en zomer (hot).

Gr. Pieter
#69 - 04-12-2014, 04:44 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Ja, dank je Pieter, ik kan niet ontkennen dat ik helemaal niet uitkijk naar de winter ;-)

Ik heb begrepen dat het hier niet veel anders is en hoofdzakelijk 2 seizoenen. De zomer was lig bruut!
300 Mijl? Nou dan mot een bakkie koffie bijna te doen zijn ;-)
#70 - 04-12-2014, 04:54 uur

Pieter79

300 Mijl? Nou dan mot een bakkie koffie bijna te doen zijn ;-)

Moet te doen zijn als we een keer bij elkaar in de buurt zijn!  8)
#71 - 04-12-2014, 18:32 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15