Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Doen van PhD in Amerika

Discussie gestart

SoLaRiZe

Ik hoop aan het einde van dit schooljaar mijn master degree te halen en ben dan van plan om mijn PhD aan een Amerikaanse universiteit te doen. Nu weet ik heel weinig van de procedure betreffende emmigratie naar Amerika en solliciteren voor een PhD functie. Heeft iemand hier ervaring mee? En heb je misschien goede tips voor mij?

Alvast bedankt.
#1 - 06-11-2004, 21:53 uur

heivalido

http://www.usemb.nl/consul.htm is de website van het Amerikaanse Consulaat. Daar vind je informatie over alle soorten visums en de Greencard Lottery.
 
Je kunt alleen emigreren naar de VS als je er Familie hebt die je kunnen "sponseren" of via een Werkgever die aangeeft je daar nodig te hebben. Heb je dit niet dan is de Loterij de beste oplossing.
#2 - 13-11-2004, 12:33 uur

gary787

Het zg. F- visa zou voor jou van toepassing kunnen zijn. Voor uitgebreide info, ga naar: http://uscis.gov/graphics/services/tempbenefits/StudVisas.htm

Succes!
#3 - 27-11-2004, 17:29 uur

Mad_Pete

Is heel moeilijk. De universiteit moet een budget hebben voor buitenlandse studenten omdat grants van NIH in de regel alleen aan amerikanen gegeven worden. Je moet meestal aan de universiteit zelf een inschrijf formulier sturen (met inschrijf geld). Daar moet een motivatie brief/ essay bij die NIET op de nederlandse zakelijke manier geschreven moet worden. Overtreffende trap dus. Verder moet je bewijzen dat je engels spreekt (TOEFL scores aanleveren) en een goede GRE score hebben (Kaplan / Princeton review).
Als je dat hele pakketje opstuurt, incl wat de instelling nog meer wil hebben kun je, als je mazzel hebt, in de tweede ronde terecht komen. Daarvoor word je dan met nog heel wat andere kandidaten uitgenodigd (weer moeilijk voor buitenlanders) om je te verdedigen voor een panel (interviews afnemen). Als je dan nog overblijft, gefeliciteerd! Let wel dat het stipendium dat je dan krijgt erg laag is vgl met nederland (ca 2000 dollar per maand tegen 2000 euro start tot 2500 euro eind)
Zorg wel dat je je niet vastbijt op 1 universiteit. 5 of meer heeft de voorkeur, maar is wel erg duur met inschrijvingen.....
#4 - 07-07-2005, 20:00 uur

Nynke

Ik ben 5 jaar geleden aangenomen op Brown University, Providence (RI) en op CU in Boulder (CO). Ik ben begonnen in Boulder, maar na 1 jaar gestopt.. het is zoooooooooo ontzettend zwaar (je bent gemakkelijk 70 uur per week aan het werk), duurt lang (7 jaar terwijl ik al een Master's had), en betaalt slecht. Goed over nadenken dus!
Ik ben aangenomen omdat ik de juiste mensen kende in Nederland, die erg bekend waren in hun vakgebied op de genoemde universiteiten.. als ze je niet via via kennen, maak je volgens mij geen kans!
Succes in elk geval!
Nynke
#5 - 07-08-2005, 21:03 uur

PetraVS

Ik weet niet hoe het is om als buitenlander het PhD programma hier te volgen en wat daarvoor nodig is, maar ik heb een vriendin, die er nu mee bezig is en inderdaad, het is *ontzettend* zwaar!  Er is grote competitie en het duurt lang (zij hoopt in vijf jaar klaar te zijn, maar ze is ook echt idioot intelligent, de meesten doen er langer over).  In de tussentijd leeft ze als een arme student, die met allerlei bij research baantjes toch wat geld binnen schraapt.  Je moet het echt heel erg willen en enorm sterk staan, zelfs als Amerikaan!
#6 - 08-08-2005, 00:30 uur

mariskakret

Hoi!

Ik vroeg me af of het je is gelukt een PhD te doen in Amerika. Ik zit nu in mijn masters fase en denk aan deze mogelijkheid.

Groetjes,
Mariska

Ik hoop aan het einde van dit schooljaar mijn master degree te halen en ben dan van plan om mijn PhD aan een Amerikaanse universiteit te doen. Nu weet ik heel weinig van de procedure betreffende emmigratie naar Amerika en solliciteren voor een PhD functie. Heeft iemand hier ervaring mee? En heb je misschien goede tips voor mij?

Alvast bedankt.
#7 - 29-06-2006, 15:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15