Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DV 2007: de eerste Notification Letters zijn NOG NIET ontvangen!

Discussie gestart

Chiefram

Dusza, dan weet jij als geen ander wat ik met die onzekerheid bedoel, met name wat het plannen van de toekomst betreft. Je zult er inmiddels ook al aardig wat ervaring in hebben dat dingen je pad kruisen die 'aandacht' moeten hebben. Je kunt er niets mee, want je weet zefl niet waar je straks staat! Dan weet je precies wat ik bedoel.

Om een voorbeeld te geven hoe het is als je straks de brief van KCC op de mat krijgt:

Je denkt (maar weet het niet zeker) dat je volgend jaar naar de US gaat. Dan gaat er iets (elektrisch) kapot dat vervangen moet worden. Normaal koop je gelijk iets nieuws en iets goeds, maar nu je niet weet wat er gaat gebeuren en je ook geen elektrische apparaten mee kunt nemen naar de US, sta je ineens voor een heel moeilijke keus. Wat moet je in dit geval?

Dit is maar een flut voorbeeldje, maar zo gebeuren er (ook op je werk) heel veel dingen die toekomst gericht zijn, maar waar je in het normale leven helemaal niet bij stil staat. Toch moeten er nu keuzes gemaakt worden. Je zult merken dat dat niet (meer) gaat als er geen zekerheid is.

#16 - 19-03-2006, 22:11 uur

Dusza

Oh ja hoor, héél bekend.   ny-angry Heb dit jaar zowel de wasmachine als de droogkast al mogen vervangen, en het ziet er naar uit dat m'n hele dure strijkijzer (>300 euro) het ook niet meer gaat houden...
Los van dat: we zijn de tuin aan het aanplanten, maar plant je nou die mooie bomen die je dan in totaal 500 euro kosten, of zet je toch maar die andere boompjes die ook best leuk zijn en die maar 200 euro kosten?
Laat je met de hand een mooi smeedwerk maken voor je terras, of neem je toch maar gewoon zo'n rechtdoor-rechtaan ding dat de helft kost?
(want wij verhuren aanvankelijk ons huis, maar misschien komen we wel niet meer terug, en door die duurdere dingen te kiezen ga je volgende de makelaar niet echt vele meer meerwaarde creëren voor je huis, dus is het wel de moeite om dat geld dan in zo'n dingen te steken, of neem je het liever mee naar de VS?)
Krijg ik een leuke jobaanbieding, maar 't is ook niet meer de moeite.
En zo kunnen we wel door blijven gaan, dus laat ons maar gerust die NL krijgen, ik zit nou toch al in die 'routine'.  ;-)
#17 - 20-03-2006, 09:14 uur

Yessica

Wat zou ik graag willen ruilen met jullie "problemen"  ;)

Mocht ik winnen, dan zeg ik vast mijn huur op en ga zo lang bij mijn ouders wonen of bij vrienden. Ik heb gelukkig een klein huisje en niet zo veel spullen!
#18 - 20-03-2006, 09:59 uur



Dusza

Yessica, het ontvangen van een NL (Notification Letter) wil NIET zeggen dat je reeds gewonnen hebt, het wil enkel zeggen dat jij een lotje gekregen hebt in de lotterij, maar dat je nog steeds moet afwachten of je werkelijk aan de beurt gaat komen (is afhankelijk van je case number).
Dus: niet te snel je huur opzeggen!
#19 - 20-03-2006, 12:13 uur

Yessica

Yessica, het ontvangen van een NL (Notification Letter) wil NIET zeggen dat je reeds gewonnen hebt, het wil enkel zeggen dat jij een lotje gekregen hebt in de lotterij, maar dat je nog steeds moet afwachten of je werkelijk aan de beurt gaat komen (is afhankelijk van je case number).
Dus: niet te snel je huur opzeggen!

Nee, dat weet ik hoor, ik ken de procedure, maar ik reageerde alleen maar op het feit dat ik zou willen dat ik het probleem van de overbrugging had (zoals electrische apparaten die kapot gaan wel of niet vervangen), lijkt me een heerlijk luxe probleem  ;)
#20 - 20-03-2006, 12:32 uur



towncar59

Zal waarschijnlijk vreemd overkomen, ik heb ook meegedaan aan de DV lottery, maar ik hoop dat ik geen brief krijg, maar dat die naar iemand anders gaat. Er is de laatste maanden onverwachts zoveel veranderd in mijn financiele situatie dat al mijn reserves bijna op zijn.
En zonder relaties in de States te hebben wordt het dan erg lastig om iets op te bouwen daar......ik baal er goed van !  :'(

Ron
#21 - 20-03-2006, 16:35 uur
« Laatst bewerkt op: 20-03-2006, 16:39 uur door towncar59 »

Chiefram

Zal waarschijnlijk vreemd overkomen, ik heb ook meegedaan aan de DV lottery, maar ik hoop dat ik geen brief krijg, maar dat die naar iemand anders gaat. Er is de laatste maanden onverwachts zoveel veranderd in mijn financiele situatie dat al mijn reserves bijna op zijn.
En zonder relaties in de States te hebben wordt het dan erg lastig om iets op te bouwen daar......ik baal er goed van !  :'(

Ron

Nou, dan zul je dus precies zien dat JIJ hier de enige winnaar bent die de NL op de mat krijgt van KCC!!!

Hahahaha...
#22 - 20-03-2006, 16:43 uur

towncar59

Als ik ooit nog een naar de States kom neem ik geen drop voor je mee... 2006-03

Ron
#23 - 20-03-2006, 16:45 uur

Chiefram

Als ik ooit nog een naar de States kom neem ik geen drop voor je mee... 2006-03

Ron

Nou, je komt toch ook uit Dordrecht? Wil je dan zo'n overheerlijke Hazelnoottaart van Brokking meenemen?  ;)
#24 - 20-03-2006, 17:00 uur

towncar59

Ik zal daar eens heeel ernstig over gaan na denken....   2006-20
#25 - 20-03-2006, 17:04 uur

Chiefram

Ik zal daar eens heeel ernstig over gaan na denken....   2006-20

Je moet eens weten hoe snel de deur hier open gaat als iemand met een hazelnoottaart van Brokking voor de deur staat!  ;D ;D
#26 - 20-03-2006, 17:07 uur

towncar59

Okee... 2006-10 , en wat moet ik meenemen om je zover te krijgen dat je een baan voor me regelt ?   2006-05

Ron
#27 - 20-03-2006, 17:19 uur

Chiefram

Tja, als ik banen zou kunnen regelen, dan deed ik dat met alle plezir voor je!

Het is me nog niet eens gelukt een baan voor mijn vrouw hier te vinden en die heeft alle legale papieren die nodig zijn om te kunnen werken in de USA.
#28 - 20-03-2006, 19:32 uur

MiamiHeat

Tja, als ik banen zou kunnen regelen, dan deed ik dat met alle plezir voor je!

Het is me nog niet eens gelukt een baan voor mijn vrouw hier te vinden en die heeft alle legale papieren die nodig zijn om te kunnen werken in de USA.


Maar jouw vrouw die is toch de beheerder van jullie basement..........die basement levert toch bakken met geld op bij jullie 2006-10
#29 - 20-03-2006, 19:47 uur

Chiefram

Je brengt me op een idee !!!!!!!!!!!!!!

 ;D ;D ;D
#30 - 20-03-2006, 20:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15