Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DV 2007: de eerste Notification Letters zijn NOG NIET ontvangen!

Discussie gestart

towncar59

Tja, als ik banen zou kunnen regelen, dan deed ik dat met alle plezir voor je!

Het is me nog niet eens gelukt een baan voor mijn vrouw hier te vinden en die heeft alle legale papieren die nodig zijn om te kunnen werken in de USA.


Da's jammer voor je, dan blijft het toch bij die ene hazelnoottaart.. 2006-18

Ron
#31 - 20-03-2006, 22:30 uur

Chiefram

Zo, die heb ik alvast binnen! LOL!
#32 - 20-03-2006, 22:32 uur

towncar59

Je moet toch niet gek kijken als ik een keer echt met zo'n ding voor je deur sta !... ::)

Ron
#33 - 20-03-2006, 22:39 uur

Chiefram

Je moet toch niet gek kijken als ik een keer echt met zo'n ding voor je deur sta !... ::)

Ron

Ik ga er wel van uit dat je dat doet!  :D ;)
#34 - 20-03-2006, 23:38 uur

FreezeM

Lijkt me lekker die hazelnoottaart... maar is wel erg Off-topice he :)
Graag weer even terug naar de Notification Letters of het gesprek prive voort zetten.....
#35 - 21-03-2006, 08:15 uur

schorpioenvrouw

Even voor alle duidelijkheid!!!! :o

Als je hebt meegedaan via de officiële site krijg je dan alleen een brief of ook email. En zo ja, welke krijg je eerst.
#36 - 21-03-2006, 09:14 uur

FreezeM

Alles post per snail-mail. Geen e-mail.
Je krijgt alleen e-mail als je gebruik hebt gemaakt van een bureau voor de inschrijving en hebt opgegeven dat de Notification Letter naar het bureau moet worden gestuurd. Wanneer het bureau de NL ontvangt sturen ze je een e-mail.
#37 - 21-03-2006, 09:52 uur

visuar

Je krijgt (tot nu toe) alleen gewone post. Ze hebben met DV-2007 wel voor het eerst om je e-mail adres gevraagd maar daar stond bij dat ze er nog niks mee gingen doen. Dus daar zou ik ook niet vanuit gaan.
#38 - 21-03-2006, 09:53 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

ejb

Goh, de berichten van notification letters zijn er dus alweer. Zal idd nog wel niet echt zijn, maar maakt het allemaal wel weer spennend!'

En Chief, ook ik offer me graag op om die onzekerheid en daarmee samenhangende problemen mee te maken hoor  ;D.

Eerst over een paar weekjes maar eens op vakantie naar de States en dan is het al weer mei, vanaf dan kunnen de notification letters echt zo'n beetje op de mat gaan vallen!
#39 - 21-03-2006, 23:46 uur



Chiefram

Achteraf gezien (maar dan moet je wel weten dat je daarna ook 100% door bent) wil ik die spannende en onzekere tijd ook wel meemaken hoor!

Maar vorig jaren waren er ook twee mensen in de forum die ook eenbrief van KCC hadden ontvangen. Alleen waren de 50.000 green crads al vergeven, vlak voordat ze aan de beurt waren voor het interview in Amsterdam. Dan is dit echt geen leuke tijd meer om mee te maken. Die mensen waren er ook al helemaal klaar voor. De koffers stonden bij wijze van spreken al ingepakt. Probeer dan maar weer eens je 'normale' leven op de pakken. Dan heb je helemaal nergens geen zin meer in.
#40 - 21-03-2006, 23:56 uur

ejb

Daar heb je gelijk in Chief, dan wordt het wel ingewikkeld! Ik denk alleen dat ik meer zou'laten/ er op zou rekenen als mijn nummer laag is dan wanneer het hoog is, maar toch hou je er ook dan rekening mee en zal je beslissingen anders nemen/ uitstellen en het blijft hoe dan ook een domper als je graag wilt (en dat willen we hier natuurlijk allemaal).
#41 - 22-03-2006, 11:20 uur



Chiefram

Met een laag nummer maak je ook meer kans, afhankelijk of je natuurlijk aan de eisen voldoet.

Met had eigenlijk niet eens zo'n extreem hoog nummer. Ze zaten op zo'n beetje hetzelfde nummer als wij destijds hadden. Het verschilt echter per jaar ontzettend veel in de hoogte van de nummers die wel of niet zijn doorgekomen. Het ene jaar is het hoogste nummer in EU ergens rond de 15.000 terwijl het volgende jaar nummers tot 30.000 worden toegelaten. (Dit even als voorbeeld, die getallen dan).

#42 - 22-03-2006, 17:17 uur

ejb

Dat zijn inderdaad wel bizarre verschillen zeg! Nou, dan ga ik er alleen maar redelijk op 'rekenen' als ons nummer (als we al een NL krijgen natuurlijk) lager is dan 10.000. Aan de vereisten voldoen we volgens mij prima, maar ook op dat gebied heb je natuurlijk nooit 100% zekerheid. Een rare vraag misschien (en wel heel erg vooruitlopend op alles) die interviews worden toch vanaf september gehouden? Stel, we krijgen een NL en we worden uitgenodigd voor een interview, in september, is het dan eventueel mogelijk om te verzetten? Ik moet namelijk in september bevallen en zolang ik nog niet loop te puffen, of al bevallen ben kan ik in principe (ervan uit gaand dat alles gewoon goed gaat) prima naar zo'n interview, maar stel dat ik dus wel lig te puffen ofzo, dan wordt het toch een ander verhaal (hoewel, als het in de Amerikaanse ambassade geboren wordt is dat volgens mij op American Soil en wordt het automatisch een Amerikaantje  :P ;D).
#43 - 22-03-2006, 18:04 uur



Chiefram

Ja, de gesprekken beginnen inderdaad in de maand September 2006. De laatste gesprekken van de DV2007 zullen plaatsvinden in de maand Oktober 2007. Daar ergens tussenin kun je worden 'opgeroepen' voor het Interview.

Je zou eventueel de datum kunnen verzetten, maar NIET NAAR EEN ANDERE MAAND dan waarin je officieel bent opgeroepen. De reden hiervan is dat aan het eind van elke maand de niet gebruikte visa-nummers weer worden teruggestuurd naar KCC en aan de volgende groep gegeven. Doorgeschoven dus...

Ook zou ik niet aan het eind van de maand je Interview plannen, omdat wanneer er iets niet in orde is, dan krijg je nog een paar dagen de tijd om datgene wel in orde te krijgen. Zit je al aan het eind van de maand, dan wordt het wel heel erg krap en kun je zelfs wel helemaal buiten de boot vallen.
#44 - 22-03-2006, 18:11 uur

ejb

Hmm, dat zou dan nog lastig kunnen worden. Weet je toevallig of verzetten op het laatste moment ook mogelijk is? Amsterdam is voor ons niet zo'n probleem, mijn hubbie werkt er en we wonen er zo'n 50 km vandaan. Alleen als ik echt bezig zou zijn of net een dag bevallen ofzo wordt het wat 'onmogelijk'?
#45 - 22-03-2006, 18:18 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15