Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Doe je mee met DV-2007?

Ja, niet geschoten is altijd mis
80%
36 (80%)
Nee, heb ik niet meer nodig
13.3%
6 (13.3%)
Nee, ik heb de hoop opgegeven
4.4%
2 (4.4%)
DV wat?
2.2%
1 (2.2%)

Totaal aantal stemmen: 42

DV-2007

Discussie gestart

Chiefram

Ahhhh, da's gemeen en zielughhh... hahahaha... Zo ontneem je iedereen de gedachten om de Green Card loterij te kunnen winnen!  ;)

Weetje, zelf hebben we er drie keer mee mee gedaan, maar er zijn toch ook best wel veel mensen die het in een keer hebben gewonnen, dus zo klein acht ikde kansen niet. Je zal maar bij de (eerste) winnaars horen!

Ok, mensen die op dit forum komen maken inderdaad geen kans. Dat is afgelopen sezoen wel gebleken.  :(
#121 - 03-11-2005, 16:01 uur

Kasj

ik doe voor het vierde jaar mee en mijn vrouw voor de tweede keer nu..

het moet er maar eens van komen!!

maar ik blijf toch meedoen, ook al word je er af en toe moedeloos van  :(
#122 - 03-11-2005, 20:17 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Chiefram

ik doe voor het vierde jaar mee en mijn vrouw voor de tweede keer nu..

het moet er maar eens van komen!!

maar ik blijf toch meedoen, ook al word je er af en toe moedeloos van  :(

Ik weet wat je bedoelt, maar je MOET gewoon doorzetten!!! Ik ben er heilig van overtuigd dat je er echt een keer tussen zit... Nooit opgeven, ook al val je steeds buiten de boot. Geloof mij maar, iedereen komt echt aan de beurt als het zover is.

#123 - 03-11-2005, 21:10 uur

Kasj

tis ook een kleine moeite om je elk jaar weer in te schrijven...

ga er ook zeker mee door en ook nu heb ik het weer helemaal te pakken.
kan weer niet wachten tot mei wanneer we bericht zouden kunnen krijgen.

maar ik moet die buffer echt eens gaan aanleggen.
vind dat je toch minimaal wel een €15,000 achter de hand moet hebben
#124 - 05-11-2005, 09:37 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Dusza

Wat raar!

Iedereen mag met de DV meedoen! Wij hadden zelfs al een goedkeuringsbrief ontvangen van de INS dat wij zijn goedgekeurd om op familiebasis naar Amerika te mogen, kompleet met case-nummer en al!!!

Toch mochten we daarnaast ook gewoon meedoen met de DV en dankzij de DV zijn we nu 8 jaar eerder in de US terecht gekomen, dan wanneer we op familiebasis zouden zijn gegaan... Deze twee zaken liepen dus ook gewoon 'naast' elkaar.


Chief,
jouw 'family based' toestemming is een RECHT dat jij hebt.
Een L1/2 visum is een 'GUNST' die je krijgt.
Dat is het grote verschil.

In principe hebben Chief en Freezem wel gelijk.  De L-visum is trouwens een dual intent visum, dual intent betekent dat je de intentie mag hebben om te emigreren, de aanvraag van een L-visum wordt niet impaired omdat je meegedaan hebt met de green card lottery.   Een vriend van mij doet jaarlijks mee met de green card lottery en komt elk jaar op toeristen visum naar de USA.  een toeristen visum heeft geen dual intent, hij mag niet willen emigreren, maar hij komt er elk jaar in via deze visum ook al heeft hij dat jaar meegedaan met de green card loterij.

De family visa is een gunst voor de US citizen die zijn/haar niet US citizen family lid wil sponsoren, word een recht voor de persoon in kwestie wanneer de immigratie nummer 'current wordt'.  De L-visa is een gunst voor het in US based bedrijf dat een een niet-US employee wil sponsoren.

Ik heb de goede raad opgevolg, en heb contact opgenomen met de Ambassade, en dit was hun antwoord:

Van: Brussels, USVISA [mailto:[email protected]]
Verzonden: woensdag 16 november 2005 10:48
Aan:
Onderwerp: RE: Dual intent

Geachte,
 
Het feit dat u meedoet aan de DV-lottery 2007 beïnvloedt uw visumaanvraag voor een L-1 niet.
 
Met vriendelijke groeten,
 
Visa Section
American Embassy
Fax: 02/513.04.09
Tel: 02/508.23.84

#125 - 16-11-2005, 13:51 uur

FreezeM

Dat is goed om te weten! Dan kan je toch nog meedoen :)
#126 - 16-11-2005, 14:39 uur

Chiefram

Haha!  ;D ;D

Ik hou van korte en duidelijke antwoorden!

Schitterend, zo'n verhelderende 'brief' van de Ambassade!

 ;D ;)
#127 - 16-11-2005, 16:41 uur

Dusza

Tja, op die manier is het in ieder geval niet voor interpretatie vatbaar. 'k Had dan ook de situatie uitgelegd, en dan een ja/nee-vraag gesteld, net om 4 A4-tjes uitleg te vermijden.
(en nou maar hopen dat ze nadien niet zegggen 'oh, dat was een vergissing')
#128 - 16-11-2005, 17:05 uur

Verelle

DV wat?
Ik ben de enige persoon die dat heeft ingevult. Ook al vinden wij de States prachtig om te reizen e dat hebben we inmiddels veelvuldig gedaan, maar wonen is a whole different ball game.
#129 - 17-11-2005, 11:13 uur
In april terug naar Amerika

Dusza

Deze namiddag zijn we naar de fotograag geweest voor digitale foto's, en we hebben deze net in de 'validator' gestopt, en ja hoor, de fotograaf heeft exact gedaan wat wij hem gevraagd hadden om te doen.   ;D

Spannend allemaal hoor! Straks gaan we dus onze aanvragen invullen... We hebben een flesje champagne in de ijskast gezet, zodat we op een succesvolle afloop kunnen klinken...
#130 - 19-11-2005, 17:14 uur

Jez

Leuk Dusza! Veel plezier met invullen dan maar en vooral veel succes in de loterij!
#131 - 19-11-2005, 17:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

schorpioenvrouw

Citaat
Tuurlijk is de kans heel klein om te winnen.
Maar handig is om te weten dat je na de verloting formulieren moet invullen en opsturen om min of meer je deelname te bevestigen. Zo moet ik het toch zien volgens mij .
Dus.......inderdaad.......gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.
En dat is.......
naar alle waarschijnlijkheid.......NIETS  .....hahahahahaha

 
Citaat
Ahhhh, da's gemeen en zielughhh... hahahaha... Zo ontneem je iedereen de gedachten om de Green Card loterij te kunnen winnen!  

De opmerking die ik maakte was meer voor mezelf bedoeld :o.....hahahahah
Ik wil natuurlijk het idee van het winnen van de lottery voor anderen niet verpesten.

Dus voor iedereen die heeft meegedaan......
Heel veel succes en ik zal voor jullie duimen!!!!
#132 - 19-11-2005, 19:50 uur

Dusza


Dank je voor je wensen, Jez.  :-*
We zijn beiden ingeschreven, én we hebben het beklonken met een glaasje champagne. Nu hoop ik dat ik over een hele tijd eens een goeie dure fles mag kopen, omdat we een lekker laag case-number toebedeeld hebben gekregen.  ;D
Vanaf wanneer tot wanneer kan je ook al weer die enveloppe verwachten?
#133 - 19-11-2005, 21:43 uur

Chiefram

Toch winnen er elk jaar gemiddeld zo'n 100 Nederlandse families...

De kans dat je wint is toch redelijk groot aanwezig. Ik ken al diverse mensen die na 1 keer te hebben meegedaan, de DV hebben 'gewonnen'.
#134 - 19-11-2005, 23:30 uur

Dusza

Wat ik me nou zat af te vragen: een aantal van ons hebben dus ondertussen het onlineformulier ingevuld, en we zijn dus ingeschreven voor de DV-2007 Lottery.

1) Vanaf wanneer tot wanneer kan je nou bericht krijgen dat je effectief uitgeloot bent? (via die beruchte witte enveloppe van het KCC)

2) Als je die notification letter gehad hebt, en je hebt hun alle documenten terugbezorgd, hoe lang duurt het dan vooraleer je weer iets hoort om naar de ambassade te komen en op medisch onderzoek te gaan?

3) Eenmaal het proces op gang is, kan je het via de website van de KCC elke maand vanaf de 15e een visa-bulletin bekijken. Daarin worden de zogenaamde case-numbers bekend gemaakt die de komende maand aan de beurt zijn voor verdere afhandeling van het proces.
Is dat via deze website, of heeft het KCC nog een eigen adres? http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_1321.html



#135 - 20-11-2005, 19:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15