Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Doe je mee met DV-2007?

Ja, niet geschoten is altijd mis
80%
36 (80%)
Nee, heb ik niet meer nodig
13.3%
6 (13.3%)
Nee, ik heb de hoop opgegeven
4.4%
2 (4.4%)
DV wat?
2.2%
1 (2.2%)

Totaal aantal stemmen: 42

DV-2007

Discussie gestart

Chiefram

1) Dit is meestal ONGEVEER ergens in de maanden mei t/m juli. Het kan wat uitlopen, omdat in sommige gevallen de post er wat langer over doet en er hier en daar wel eens berichten opduiken dat er ineens alsnog een enveloppe van KCC op de mat ligt, terwijl de maand ervoor officieel geen brieven meer verzonden zijn.

2) Dat ligt aan de hoogte van je case-nummer. Als je een vrij laag case-nummer hebt, dan kun je op zijn vroegst uitgenodigd worden in de maand oktober. Heb je (net als ons) een vrij hoog case-nummer, dan kun je 14 maanden wachten op de tweede brief van KCC met de uitnodiging voor een gesprek op het consulaat. De tweede brief van KCC komt ongeveer 3 a 4 weken binnen voor de datum waarop je je intervie hebt. Maar... is je case-nummer erg hoog, dan heb je ook kans dat je nooit meer iets hoort en dat wil zeggen dat je net buiten de boot bent gevallen...

3) Ja, dat is de officiele website waar je de visa bulletin kunt bekijken. http://travel.state.gov/visa/frvi/bulletin/bulletin_2744.html
#136 - 21-11-2005, 01:21 uur

Dusza

Dank je wel, Chief!
Ik heb even een samenvattend tekstje gemaakt over het verloop van heel de procedure (op basis van wat ik hier vond, o.a. jouw verhaal). 'k Zal het straks verder afwerken en posten.
#137 - 21-11-2005, 07:14 uur

Chiefram

Ik heb het gelezen (dat kort samen gevat stukje tekst)!

Hahaha, het lijkt wel een boek!! Waar had je zin in?!  ;)

Ik vind eigenlijk dat men je stukje tekst niet verloren moeten laten gaan op dit forum, maar ergens 'vastpinnen', zodat het altijd opduikt als iemand die informatie wilt inzien.
#138 - 21-11-2005, 16:37 uur

Jez

Ik vind eigenlijk dat men je stukje tekst niet verloren moeten laten gaan op dit forum, maar ergens 'vastpinnen', zodat het altijd opduikt als iemand die informatie wilt inzien.

Onze fantastische moderator(s) heeft er een "sticky" van gemaakt, dus staat het bovenaan in de topic!
#139 - 21-11-2005, 16:43 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

FreezeM

Onze fantastische moderator(s) heeft er een "sticky" van gemaakt, dus staat het bovenaan in de topic!

 ;)
#140 - 21-11-2005, 19:52 uur

Dusza

Op 16/11 postte ik hier het antwoord van de ambassade op mijn vraag of het nadelig was voor de aanvraag van ons non-mmigrant visum dat wij nu deelnemen aan de Lottery. "Kan geen kwaad" zeiden ze.

Vandaag kwam ik ook nog dit tegen:
Bron: http://www.visalaw.com/greencard.html
(het is een advocatenkantoor in de US, immigration lawyers)

Will applying for the lottery affect one's ability to receive a nonimmigrant visa?
Probably not. Technically, filing a visa lottery application is equivalent to filing
an immigrant petition. According to a source at the Department of State, a
consulate will only be notified IF the person is selected in the lottery. An
individual who is not chosen is on his honor to state that he/she applied for the lottery. Theoretically, if your name is selected in the lottery, you may have trouble renewing nonimmigrant status while waiting for your name to be cleared for processing (see discussion on the post-selection process for securing a green card). This should only be a temporary problem since permanent residency should eventually be awarded. There is still a risk that you will fail to be deemed eligible for the DV-2007 visa or the Department of State will have overestimated the number of individuals to select in the lottery (see discussion on how the selection process works). However, of all the lawyers with whom I have spoken, none have ever reported a problem with a client having entered the lottery. We have instructed our clients to answer the question on the DS-156 concerning previous immigrant visa applications as follows: "My lawyer entered me in the DV-2007 lottery." We have never had a problem reported and I have yet to hear of anyone denied a visa because of a previous lottery application.


Zij hebben ook een ‘Immigration Bulletin’, gratis: http://www.visalaw.com/bulletin.html
#141 - 22-11-2005, 08:36 uur

TigersFan

Beter laat dan nooit. (Nu meer waar dan ever before...) Heb mezelf net ingeschreven en ook al heb ik de laatste weken diep nagedacht wist ik het toch eigenlijk al heel lang zeker; Dit is wat ik wil!!!! Dus ook al is het nog heeeeeeeeeel lang wachten voor ik wat hoor, dan nog: top! ;D
#142 - 30-11-2005, 18:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15