Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DV 2009 .... alles over lottery

Discussie gestart

Pieter79

Dank je wel :) Dat word dus toch nieuwe maken deze week ;D

Nog een vraagje.. Ik zat zo op die site rond te neuzen en toen zag ik dit staan:
....
En een MBO diploma, is dat ongeveer hetzelfde als "Vocational School"? Of moet ik dan gewoon High School invullen? Nee toch.. Die heb ik wel, een Amerikaanse zelfs, maar goed..

Een MBO diploma is inderdaad Vocational School alhoewel dat vaak 'intermediate vocational education' wordt genoemd en HBO 'higher vocational education'. Volgens mij moet je met MBO vocational school invullen en als je HBO hebt University.

Succes!

Gr. Pieter
#16 - 04-10-2007, 21:08 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Anouk

Dank je wel ;) Ik had ook gewoon Vocational School ingevuld.. Het stond iig "hoger" dan High School, dus da's altijd beter lijkt mij, als High School al genoeg is tenminste..


Ik had het ook al opgezocht via wikipedia er daaruit kreeg ik ook de indruk dat het beroeps onderwijs was na de High School.. Ik had ook even verder op dat formulier gekeken en er stond een link naar een site met beroepen die ze daar nodig hebben.. Ik ben beveiliger en die stond gelukkig ook op de lijst als "in demand", dus da's altijd goed :)
#17 - 04-10-2007, 21:12 uur

Willem goes Miami

HBO is inderdaad +/_ University.
#18 - 05-10-2007, 06:47 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

Willem goes Miami

Voor de foto vraag nog even op deze link kijken.
http://www.workpermit.com/us/green_card_lottery/photo.htm
#19 - 05-10-2007, 06:49 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

J-P

Ik ga ook maar een gokje wagen.  ^-^
#20 - 07-10-2007, 01:39 uur

Wop

Vorig jaar waren we te laat.,..  simpel weg vergeten om binnen de termijn op te sturen...

Nu gaan we van het weekend maar ff nieuwe fotootjes laten maken :-) dus jammer voor de rest, maar wijj winnen hem!  :P :P
#21 - 09-10-2007, 18:13 uur

Royal

Citaat
Een MBO diploma is inderdaad Vocational School alhoewel dat vaak 'intermediate vocational education' wordt genoemd en HBO 'higher vocational education'. Volgens mij moet je met MBO vocational school invullen en als je HBO hebt University.

Geldt dit alleen voor een MBO niveau 4 diploma?
Aangezien ik een MBO niveau 3 diploma heb.
#22 - 11-10-2007, 12:13 uur
« Laatst bewerkt op: 11-10-2007, 12:17 uur door Royal »

Yessica

Maar vocational school is toch "not accepted"?

Ik vroeg mij af, ik heb een flitsscheiding gehad via de notaris, dus niet via de rechter. In Amerika wordt die vorm scheiding niet geaccepteerd. Volgens Amerikaanse wetten ben ik dus nog getrouwd. Vul ik dan married in of niet?
#23 - 12-10-2007, 14:53 uur



Loek

Maar vocational school is toch "not accepted"?

Ik vroeg mij af, ik heb een flitsscheiding gehad via de notaris, dus niet via de rechter. In Amerika wordt die vorm scheiding niet geaccepteerd. Volgens Amerikaanse wetten ben ik dus nog getrouwd. Vul ik dan married in of niet?

Het nederlandse huwelijk wordt niet eens erkend vanwege het huwelijk tussen personen van hetzelfde geslacht in NL, dus je kunt volgens mij gewoon single invullen. 
#24 - 12-10-2007, 16:37 uur

Yessica



Het nederlandse huwelijk wordt niet eens erkend vanwege het huwelijk tussen personen van hetzelfde geslacht in NL, dus je kunt volgens mij gewoon single invullen. 


Dus omdat hier mensen van hetzelfde geslacht met elkaar kunnen trouwen wordt heel het Nederlandse huwelijk niet geaccepteerd? That is strange...

Het zou beter uitkomen als we married in konden vullen, want dan hadden we 2 kansen (we zijn nog steeds vriendjes)  ;)
#25 - 12-10-2007, 16:44 uur



Loek

In de US heeft vrijwel iedere staat zijn eigen regeltjes op dit gebied.  De staat waar wij nu wonen (Colorado), erkent het zogenaamde "common law" marriage, maar niet ons NL huwelijk (voor sommige zaken).  Als je man en vrouw bent en je zegt dat je getrouwd bent en iedereen in je omgeving accepteert dat, dan ben je wat Colorado wet betreft getrouwd.  Voor US immigration is het voldoende als je in het land waar je woont voor de wet getrouwd (of gescheiden) bent en het een man/vrouw huwelijk is.  Dus als jouw scheiding wettig is in Nederland, dan ben jij wat de US betreft ook gescheiden.  Tenzij je ooit in de US bent getrouwd.  In dat geval zul je je scheiding ook in de US moeten verrichten volgens de daar geldende wetten.
#26 - 12-10-2007, 17:04 uur

Yessica

Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe foto laten maken, samen met een vriend die zich ook gaat inschrijven. Toen we de foto's gingen ophalen stond er op het envelopje: "Amerikaans paspoort!"

Nou maar hopen dat de fotograaf een vooruitziende blik had  :D
#27 - 15-10-2007, 08:41 uur



Willem goes Miami

In de US heeft vrijwel iedere staat zijn eigen regeltjes op dit gebied.  De staat waar wij nu wonen (Colorado), erkent het zogenaamde "common law" marriage, maar niet ons NL huwelijk (voor sommige zaken).  Als je man en vrouw bent en je zegt dat je getrouwd bent en iedereen in je omgeving accepteert dat, dan ben je wat Colorado wet betreft getrouwd.  Voor US immigration is het voldoende als je in het land waar je woont voor de wet getrouwd (of gescheiden) bent en het een man/vrouw huwelijk is.  Dus als jouw scheiding wettig is in Nederland, dan ben jij wat de US betreft ook gescheiden.  Tenzij je ooit in de US bent getrouwd.  In dat geval zul je je scheiding ook in de US moeten verrichten volgens de daar geldende wetten.
Bij het aanvragen van een nieuw NL paspoort staat er vaak bij de echtgenote "E/V" dit kan ook bij de echtgenoot aangemerkt worden. Hieruit blijkt dan dat je getrouwd bent voor de NL wet.
#28 - 15-10-2007, 09:53 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

GOLFIST

Nieuw!
Ik heb ook een paar vraagjes.
Ik wil deze keer ook meedoen aan de lottery en niet te laat zoals vorig jaar.
En mijn vrouw en ik verhuizen volgend jaar februari/maart naar Spanje, maar ik laat de post mijn briefwisseling doorsturen van Belgie naar Spanje.
Zou dit een probleem geven, nu voor ons zou het geen probleem zijn als we een paar keer terug naar belgie zouden moeten komen.

Grtz Ronny (GOLFIST)

 
#29 - 24-10-2007, 23:51 uur
« Laatst bewerkt op: 19-10-2008, 23:42 uur door GOLFIST »

Topoli & Sarvenaz

Dat zou het geen probleem te zijn .
#30 - 28-10-2007, 10:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15