Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DV-2009 geselecteerd en nu...

Discussie gestart

jsalien24

Beste vrienden,

Mijn vrouw en ik zijn momenteel woonachtig in Frankrijk en hebben gisteren een witte enveloppe gekregen met melding dat zij geselecteerd is voor de DV-2009 ! We komen beiden oorspronkelijk uit Belgie maar hebben om professionele redenen al in aantal landen verbleven (Ierland, Zwitserland, Frankrijk).

Haar case number ligt op 25XXX, kan iemand onze reeele kansen aangeven, ik bedoel maken we volgens jullie een goede kans voor de DV-2009. Dit nummer schijnt belangrijk te zijn. De brief was gedateerd op 18 April 2008, ontvangst maand later dus. Vanaf oktober 2008 schijnen de interviews van start te gaan, wanneer denken jullie wat wij ons interview zouden krijgen. En wanneer ten vroegste effectief naar VS ?

We moeten nu zo snel mogelijk aantal documenten terug sturen inclusief pasfotos. Hier heb ik echter vraagje waar hopelijk iemand kan mee helpen.

Bij 1 van de vragen moet je werkervaring opgeven, aangezien dit 1 van de vereistes is om in aanmerking te komen naast het bezitten van middelbare school diploma.

Men spreekt over job waar 2 jaar training voor vereist is en dit over periode van laatste 5 jaar. Welnu, ik denk dat middelbare school diploma voldoende is dus moet ik bij werkervaring ALLE werkervaring invullen of enkel werkervaring die relevant is voor die specifieke job (ondanks feit dat we enkel via middelbare school diploma wensen deel te nemen). Mijn vrouw heeft nl verschillende werkervaringen en deze zijn niet allemaal relevant voor de Greencard denk ik. Niet dat men ons hier op afrekent als de neergeschreven werkervaringen niet in aanmerking komen. Hoe hebben julie deze vraag beantwoord. De vorige vraag gaat trouwens over de opleiding die ze genoten heeft, dus daar kan je dan middelbare studies ook in lijstje zetten wat zou moeten volstaan.

Verder bij volgende procedure zullen we hele hoop documenten moeten verzamelen, moeten deze echt allemaal in Engels zijn vertaald.

1 document is dat van goed zeden en gedrag maar aangezien we in Ierland en Zwitserland hebben gewoond moeten we dit dan daar gaan halen ? Lijkt me beetje omslachtig maar wellicht weten jullie raad.

Tot slot, wat wil zo een greencard nu reeel zeggen. Wonen en werken OK, maar je vertrekt ni zomaar hals over kop naar de us zonder baan of iets. Zijn wij verplicht om te emigreren eens de admin achter de rug of kunnen we gewoon activatie doen via bezoek vs en dan terug komen naar Frankrijk om on sverder voor te bereiden.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties !

groeten

Jo




#1 - 19-05-2008, 16:20 uur

jsalien24

Beste leden,

mijn vrouw heeft brief ontvangen met confirmatie van haar selectie voor DV2009. Inmiddels hebben we de documenten per fedex teruggestuurd naar KCC en deze zijn ook reeds aangekomen.

Nu is het lange tijd van wachten, hopen op interview. Casenummer zou moeten lukken maar we weten nooit natuurlijk.

In afwachting weet iemand ons te zeggen welke documenten wij moeten verzamelen. We komen uit Belgie maar wonen al tijdje in Frankrijk. Ons interview zou indien het er komt op ambassade Parijs plaatsvinden.

Bovendien moeten wij van alles Engelse vertalingen hebben dus dat gaat nog wat kosten. :o Heeft iemand misschien goed en betaalbaar adres ban beedigd vertaler (Nederlands-Engels).

Bovendien vragen we ons af, men spreekt van ORIGINEEL GEBOORTECERTIFICAAT dat we moeten meenemen naar ambassade, maar het origineel ligt op de gemeente ! Dat kunnen we niet meenemen...Is een copie niet voldiende ? Misschien Belgen op het forum die ons op weg kunnen zetten inzake geboortecertificaat.

Tevens hebbe de politie rapport nodig en we hebben in Ierland Belgie en Frankrijk gewoond dus dat wordt nog aardig wat werk.

Wat raden jullie aan om nu reeds te doen ? Aangezien sommige documenten maar 6 maanden geldig mogen zijn (politie rapport). Als je ni weet wanneer je interview er kan komen dan wordt het moeilijk om tijdig alles bij mekaar te hebben, wetende dat admin molen soms heel traag gaat.


Alvast bedankt voor jullie hulp,

groeten

Jo en Berengere :afro:
#2 - 29-05-2008, 20:04 uur

MissFluffy

Succes ermee  :afro:
Ik heb al tweemaal gebruik gemaakt van deze beedigde vertaler
http://php.bene.ws/view.php?id=53973
Of hij duur of goedkoper werkt dan andere heb ik geen idee van .

Grtjs Nancy
#3 - 29-05-2008, 20:32 uur

Vol

Bovendien moeten wij van alles Engelse vertalingen hebben dus dat gaat nog wat kosten. :o Heeft iemand misschien goed en betaalbaar adres ban beedigd vertaler (Nederlands-Engels).

Bovendien vragen we ons af, men spreekt van ORIGINEEL GEBOORTECERTIFICAAT dat we moeten meenemen naar ambassade, maar het origineel ligt op de gemeente ! Dat kunnen we niet meenemen...Is een copie niet voldiende ? Misschien Belgen op het forum die ons op weg kunnen zetten inzake geboortecertificaat.

Tevens hebbe de politie rapport nodig en we hebben in Ierland Belgie en Frankrijk gewoond dus dat wordt nog aardig wat werk.

Allereerst van harte gefeliciteerd!
Ik ben afgelopen jaar uitgeloot en door het hele verhaal heengelopen dus ik kan een aantal vragen wel beantwoorden.

Ik heb deze persoon als vertaler gebruikt: http://home.planet.nl/~stee2021/
Ze was snel en voor zover ik kon oordelen schappelijk geprijst. Ze woont alleen wel in Rotterdam dus ik weet niet of afstand een probleem is (of dat ze vlaamse documenten vertaalt?)

Met origineel geboortecertificaat bedoelen ze het orginele uitreksel wat je bij de gemeente haalt. Dat is dus inderdaad het kopie. Ze raden echter aan om van alle documenten die je meeneemt zelf kopieen te maken. Die kopieen zijn dus niet voldoende en je zult de originele uitreksels van huwelijk/geboorte/diploma's enz mee moeten nemen.

Het politiecertificaat weet ik niet zeker. In Nederland zorgt het consulaat ervoor dus dat heb ik niet zelf hoeven te doen. Even bellen met het consulaat om het zeker te weten.

succes.
Erwin
#4 - 04-06-2008, 05:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15