Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Re: Wij gaan in Amerika wonen

Discussie gestart

sep

Allemaal heel erg bedankt voor jullie feedback en welkom berichte.,

Om antwoord te geven op jullie vragen/ opmerkingen.
Bij de aanvraag van mijn DV heb ik al een SSN aangevraagd, maar dit wordt in gang gezet als we inreizen.
Mijn vrouw is Activiteiten begeleider in een bejaardenhuis voor zwaar dementerende ouderen, ik heb een studie Interactiondesign (Bat) op zak. Werk op dit moment als developer. We dromen ervan om een stuk land en een klein huisje te hebben in een niet te druk gedeelte van de VS. Daar zouden we graag wat vakantiehuisjes bouwen om die te verhuren. Dit is echter een plan voor over een aantal jaren, eerst even hard werken en kijken of we een voet aan grond kunnen krijgen.

Na veel onderzoek hebben we bedacht om een paar jaar op een vrachtwagen te rijden als team ,we weten dat de uren lang zijn en we veel van huis zullen zijn. Dit zal voor ons (omdat we samen als team willen rijden) echter een aantal stresspunten minder hebben dan gesettelde mensen omdat we er nog niet echt een huis hebben, en we toch al ver van familie zijn. verder zijn we gewend veel bij elkaar te zijn en hebben we niet veel ruimte nodig van elkaar.  En we zien meteen wat van de VS.

Nog wat vragen;

Was het voor jullie moeilijk een woning te vinden zonder credit score?  En hoe moeilijk is het om een bankrekening te openen, en een creditcard aan te vragen (om aan mijn creditscore te gaan werken?)

Het is mij ook opgevallen dat  we een retour ticket moeten boeken en de terugweg "no show"en omdat dit minder dan de helft kost van een enkeltje. Raar toch? Ik neem ook aan dat we geen ESTA aan hoeven te vragen, we hebben al een visa in ons paspoort toch?

Het is trouwens heel fijn dat je tegenwoordig makkelijk dit soort vragen kunt stellen via Internet, ik heb heel veel respect voor mensen die zonder dit hulpmiddel hebben geemigreerd.
#1 - 03-10-2017, 15:33 uur

Pieter79

Nog wat vragen;

Was het voor jullie moeilijk een woning te vinden zonder credit score?  En hoe moeilijk is het om een bankrekening te openen, en een creditcard aan te vragen (om aan mijn creditscore te gaan werken?)

Het is mij ook opgevallen dat  we een retour ticket moeten boeken en de terugweg "no show"en omdat dit minder dan de helft kost van een enkeltje. Raar toch? Ik neem ook aan dat we geen ESTA aan hoeven te vragen, we hebben al een visa in ons paspoort toch?

Het is trouwens heel fijn dat je tegenwoordig makkelijk dit soort vragen kunt stellen via Internet, ik heb heel veel respect voor mensen die zonder dit hulpmiddel hebben geemigreerd.

1) Een huis vinden is niet moeilijk, maar een hypotheek kan een ander verhaal zijn. Normaal gesproken lenen ze je niet meer dan 80% van de waarde van het huis. De rente die je betaald is afhankelijk van je credit score. Open een bankrekening, en vraag een credit card aan. Indien je nog een rekening in NL of BE aanhoudt zou ik je willen aanraden om bij een grotere bank een rekening te openen, zodat je geld over en weer kunt overmaken. US Bank en Bank of America zijn banken waarnaar je rechtstreeks geld kunt overmaken, maar er zijn er zeker weten meer. Lokale en regionale banken kunnen dit vaak niet of alleen maar via een ingewikkelde omweg. Start bijvoorbeeld met een pre-paid credit card van Capital One, en als je vast inkomen hebt dan krijg je vanzelf wel aanbiedingen van anderen. Doe dit zo snel als mogelijk; ik heb een jaar verloren omdat ik het niet direct nodig had, maar nu na bijna 10 jaar ben ik blij een excellente score te hebben (laagste rentes op leningen, zeker nu we een eigen huis gebouwd hebben).

2) Ik heb in 2009 ook een retourtje geboekt, en geen gebruik van de terugweg meer gemaakt. Ze forceren je deze keuze te maken, en daar is niets verkeerd mee. Zoek een datum wanneer je in het vliegtuig wil zitten, en dan de goedkoopste retourvlucht (met meeste overstappen die je kunt vinden). Geef jezelf genoeg tijd zodat als het nodig mocht zijn je er toch nog gebruik van kunt maken. Ik heb overigens geen idee meer of ik ESTA heb ingevuld of niet (was toen nog papieren formulier in vliegtuig geloof ik).

Internet maakt zaken inderdaad een stuk gemakkelijker. Ik zou niet meer zonder kunnen.

Wanneer plannen jullie deze kant op te komen? Je zult heel wat beren (vooral figuurlijk) tegen komen, maar als je echt wil is het te doen. Ik had het geluk dat ik in een Amerikaanse familie 'ingetrouwd' ben, en het daardoor stukken gemakkelijker is om vrienden te maken. Jullie kunnen goed samen overweg, ook als team, en dat is wat je nodig hebt als je helemaal opnieuw begint.

Groeten en heel veel succes!
Pieter
#2 - 05-10-2017, 01:40 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

us outsider

Nieuw!
Ik zou even nadenken over een huis te kopen.
Huren is, zeker in het begin, een betere optie.
Je weet nog niet wat je wilt, waar je het wilt.
Het is van belang flexibel te blijven in de eerste periode.

Een huis betekent: onderhoud wekelijks en idem klein/groot, verzekeringen, onroerend goed-belasting.
Zonder (hoge) credit rating en bewijs dat je een vast inkomen hebt uit werk, zul je ongunstiger hypotheekvoorwaarden hebben plus een hogere rente betalen. Je zult min. 20% moeten aanbetalen.

Al je je huis wilt verkopen, zul je ontdekken waarom kopen hier relatief eenvoudig is.
Bij voorkoop betaal je beide makelaars: samen 6% van de verkkoopprijs, plus kosten.


#3 - 05-10-2017, 21:23 uur
« Laatst bewerkt op: 07-10-2017, 19:15 uur door us outsider »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15