Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DV-lottery 2016 vragen en hopelijk ook antwoorden

Discussie gestart

alexenlizzy

Wel lijkt me duidelijk, ik ga dus meedoen aan de DV-lottery 2016 en ik ben vast niet de enige! Dus ben benieuwd, wie o wie??

Lukt het met het invullen? Ik loop namelijk tegen het volgende aan: Je moet aan 2 requirements voldoen. De eerste gaat goed, ik ben geboren en getogen Nederlandse. De tweede zegt het volgende: a high school diploma or its equivalent, defined as a successful completion of a 12-years course of formal elementary and secundary education. Ik heb de bassisschool en de mavo gedaan, totaal 10 jaar. Daarna nog wel een MBO (3 jaar) en HBO (4 jaar) gedaan, maar tellen die mee?? Wie weet het antwoord voor mij??

Alvast bedankt en groetjes, Alexandra
#1 - 01-10-2014, 16:34 uur

Old Faithful

Volgens mij wel als je een diploma hebt van die studies. Ik ben echter geen expert.
#2 - 01-10-2014, 18:51 uur
Groet,

Old Faithful

Pieter79

Als je een MBO diploma of hoger hebt dan voldoe je wel aan de eisen. Andere eisen die later in het proces naar voren komen zijn of je genoeg spaargeld hebt om het een tijdje in de USA uit te houden en iemand in de USA die de eerst komende 10 jaar garant voor je wil staan. Niet direct iets om je al zorgen over te maken maar wel om rekening mee te houden.

Succes!

Gr. Pieter
#3 - 01-10-2014, 22:17 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Iemand de de eerste 10 jaar garant voor je wil staan??? Die is nieuw voor me. Zijn er veranderingen in de loterij?
#4 - 27-10-2014, 04:34 uur

Pieter79

Iemand de de eerste 10 jaar garant voor je wil staan??? Die is nieuw voor me. Zijn er veranderingen in de loterij?

Je hebt gelijk; dit is alleen maar het geval voor 'ïmmediate relatives' of 'family-based' visa, en werkvisa. De DV Lottery hoort daar niet bij. Ik geloof wel dat je bij je interview moet kunnen aantonen over genoeg financiële middelen te beschikken, maar dat weet jij vast te vertellen?!

Gr. Pieter
#5 - 27-10-2014, 11:50 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Klopt Pieter, je moet aantonen dat je over genoeg liquide middelen beschikt om de eerste maanden door te komen. Er is echter geen normbedrag of ook maar enigszins duidelijk of dat nou betekend dat je $5k, $10k of $40k moet hebben.  Het is aan de consul om te bepalen wat hij/zij alleszins redelijk acht. ik persoonlijk zou als norm $5k per maand tellen en 3 maanden speelruimte in ogenschouw nemen. Met andere woorden $15k aan overlevingsgeld + beschikbaar geld om de overtocht (inclusief kosten) te maken.
#6 - 29-10-2014, 03:42 uur

eb(Ed)

Hi Johan,

Die 15k voor 3 maanden is best voorzichtig genomen zeg maar,
Wat dach je van:
-Enkele reis USA..........
-Vervoer / auto en verzekering,
-Ziektekosten verzekering ( niet echt goedkoop )
-Huur huis met je utilities gas/water/licht/kabel,
-mobile phone and /or Internet @ home,
-verhuiskosten en/of aanschaf nieuwe inrichting woonhuis,

15 k hebben wij ruim overschreden

Cheers


#7 - 24-11-2014, 03:42 uur

Pieter79

15 k hebben wij ruim overschreden

Same here; eerste paar maanden er zo 40k doorheen gedraaid. Ik had wel gelukkig vanaf het begin een goede baan maar ik kan me nog goed herinneren dat er na het eerste jaar zoveel geld weg was en niet meer eens wist waar het allemaal aan uitgegeven was. Het zal wel komen doordat ik echt met niets hier kwam en alles nieuw moest aanschaffen (keuken, bankstellen, TV's, auto etc etc.).

Gr. Pieter
#8 - 24-11-2014, 12:40 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Hi Johan,

Die 15k voor 3 maanden is best voorzichtig genomen zeg maar,
Wat dach je van:
-Enkele reis USA..........
-Vervoer / auto en verzekering,
-Ziektekosten verzekering ( niet echt goedkoop )
-Huur huis met je utilities gas/water/licht/kabel,
-mobile phone and /or Internet @ home,
-verhuiskosten en/of aanschaf nieuwe inrichting woonhuis,

15 k hebben wij ruim overschreden

Cheers

Ik zei dan ook 15k overlevingsgeld voor 3 maanden PLUS geld voor de extra te maken kosten!

Met andere woorden die 15k daar doel ik mee op de basiskosten voor normaal levensonderhoud.
Overigens kun je er nog wel wat meer mee doen afhankelijk van waar je gaat wonen.

Overigens ziektekostenverzekering kun je in NL aanhouden voor een aantal maanden in combinatie met een reisverzekering.
#9 - 30-11-2014, 06:21 uur
« Laatst bewerkt op: 30-11-2014, 06:26 uur door Johan »

eb(Ed)

Johan,

Snap ik , Ieder geval is verschillend, een beetje genuanceerd ........
Wij family, kinderen hoge levensstandaard, wonen in een dure county ( qua huur en kosten ) Petrol scheelt bijn $0.50 met 2 uurtjes verderop aan de grens met Oregon.  De plaats waar je gaat wonen bepaald wel de mate van je kosten.

Gevoelsmatig hadden wij niet zo veel te zoeken in laten we zeggen North Bend WA ......

Cheers
#10 - 03-12-2014, 23:32 uur

Johan

Ja het is zeker in Amerika zeer divers als het om de kosten gaat ;-)

#11 - 04-12-2014, 03:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15