Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DV2007 results

Discussie gestart

Chiefram

Die indruk heb ik ook.

Die vriend van mij die ook door DV2007 selektie is gekomen heeft ook niet alles duidelijk gelezen en beseft totaal niet welke kosten ermee gemoeid zijn. Ik merk nu al aan zijn emails dat hij totaal geen idee heeft wat er allemaal bij komt kijken.

Ineens stuurde hij mij laatst een email dat hij in Nederland een andere baan kan krijgen en vroeg mij wat hij zou moeten doen!!!

Tja... dan ben je niet echt serieus met de emigratie bezig. Als dit namelijk wel het geval zou zijn geweest, dan stond zijn beslissing namelijk al vast: emigreren!

#16 - 29-07-2006, 01:15 uur

Kasj

het geluk is vaak met de dommen.. (onwetenden wat ze moeten doen in deze)

vreemd hoe het leven loopt vaak, sommigen krijgen dingen die ze niet eens perse willen en wat je wel wil krijg je vaak niet.
en misschien zijn we hier op het forum er wel teveel mee bezig zoals FreezeM zegt, maar dat moet toch ook..
als je ergens voor wilt gaan, moet je dat ook goed doen..

misschien maar inschrijven voor het Amerikaanse leger, dan kun je ook een citizenship aanvragen schijnt het.
(ik heb me overigens in 1992 toen ik in The States woonde geregistreerd voor het leger, maar dit zal wel weer niet in mijn voordeel werken net als mijn rijbewijs daar, mijn SSN en mijn huwelijk :)  )
#17 - 29-07-2006, 07:29 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Chiefram

Ik wilde al meer dan 20 jaar geleden in Amerika wonen, maar heb het ook nooit opgegeven. Toen ik voor de 3e keer met de DV had meegedaan was het pas raak, maar heb echt wel alles op alles gezet om dit niet tussen mijn vingers door t elaten glippen. Drie weken na het Interview bij het consulaat zaten we er al! LOL!

Het was een goede en verstandige keus geweest om hierheen te gaan, ook al is het totaal anders (verlopen) dan ik me het had voorgesteld. Wij willen echt nooit meer terug.

Daarom is het flink balen (ik ken er ook zo een) dat iemand alleen maar probeert omdat het toch maar gratis is om mee te doen, maar geen enkele plan heeft om ook maar ooit deze kant op te komen.

Het zou misschien niet onverstandig zijn om $500 dollar inschrijfgeld te betalen om zo alleen serieus gegedigden mee te laten doen. Die $500 inschrijfgeld zou je dan terug moeten krijgen als je NIET geloot bent en in mindering wordt gebracht als je wel gewonnen hebt en je het gehele proces hebt gevolgd. De minder serieuzen zullen zich dan wel 2x bedenken om $500 dollar borg te betalen voor iets dat ze toch niet willen. Dan kunnen ze ook weer gewoon 50.000 mensen trekken die echt willen, dan 100.000 mensen waarvan de helft niet eens in aanmerking komt en voor niets zitten te wachten en te hopen.
#18 - 29-07-2006, 07:37 uur

Kasj

jij bent nog laat op Martin.
maar klopt helemaal wat je zegt, zouden ze eigelijk moeten doen ja.
scheelt hun ook weer werk wellicht als er minder inschrijvingen zijn.
#19 - 29-07-2006, 07:57 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Chiefram

Het was tegen 12 uur 's nachts toch? LOL! En het is weekend! LOL!
#20 - 30-07-2006, 02:23 uur

Liberator

ik snap er geen bal van waarom sommige landen zo mega veel winnaars hebben.

ROMANIA 1,255
ALBANIA 1,988
UZBEKISTAN 1,536
UKRAINE 7,205

Die landen hebben echt niet allemaal zoveel meer inwoners dan Nederland.
Als meer mensen in je eigen land zich inschrijven zou de kans voor iemand uit dat land kleiner moeten worden. Niet voor de rest van Europa.
Dit zijn gewoon Europese mexicanen,.. so much for diversity
#21 - 08-08-2006, 07:14 uur
American Patriot living in Europe

FreezeM

Er zijn in die landen natuurlijk ook veel meer deelnemers.
#22 - 08-08-2006, 11:18 uur

sweatbox

ik snap er geen bal van waarom sommige landen zo mega veel winnaars hebben.

ROMANIA 1,255
ALBANIA 1,988
UZBEKISTAN 1,536
UKRAINE 7,205

Die landen hebben echt niet allemaal zoveel meer inwoners dan Nederland.
Als meer mensen in je eigen land zich inschrijven zou de kans voor iemand uit dat land kleiner moeten worden. Niet voor de rest van Europa.
Dit zijn gewoon Europese mexicanen,.. so much for diversity

Mexicanen zijn net als de Britten uitgesloten van deelname aan de DV.
#23 - 08-08-2006, 12:27 uur

Chiefram

Er zijn in die landen natuurlijk ook veel meer deelnemers.

Als er zoveel meer deelnemers zijn in landen die echt niet groter zijn dan Nederland en er dan toch nog zoveel een brief van KCC hebben mogen ontvangen, dan ga ik toch wel enkele vraagtekens zetten bij Nederland, waarvan er nog geen 100 mensen een brief van KCC hebben gekregen, terwijl er ook zoveel meer mensen aan de DV loterij hebben meegedaan.

Er zit ergens iets behoorlijk scheef in de verdeling van de landen die meedoen aan de DV Loterij.
#24 - 08-08-2006, 16:21 uur

Patrick_NH

Er zijn in die landen natuurlijk ook veel meer deelnemers.

Als er zoveel meer deelnemers zijn in landen die echt niet groter zijn dan Nederland en er dan toch nog zoveel een brief van KCC hebben mogen ontvangen, dan ga ik toch wel enkele vraagtekens zetten bij Nederland, waarvan er nog geen 100 mensen een brief van KCC hebben gekregen, terwijl er ook zoveel meer mensen aan de DV loterij hebben meegedaan.

Er zit ergens iets behoorlijk scheef in de verdeling van de landen die meedoen aan de DV Loterij.


Persoonlijk denk ik dat meer mensen in Roemenie meedoen met de DV loterij. Procentueel zijn de kansen wel gelijk maar in aantallen winnen meer Roemenen in de loterij. Ook immigreren meer Nederlanders naar Amerika op andere visa's dan de loterij visa in vergelijking met landen als Roemenië enz. Bijvoorbeeld K1 visa, E2 visas, student visa enzovoort. Die mensen doen vaak niet mee met de DV loterij.
#25 - 08-08-2006, 17:02 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

sweatbox

Is het niet dat landen met weinig immigratie naar de VS een groter deel van de beschikbare visa krijgt? Landen met immigratie naar de VS worden immers ook uitgesloten van het DV programma.
#26 - 08-08-2006, 20:01 uur

Patrick_NH

50.000 DV visas worden toegewezen aan 6 regio’s (niet aan individuele landen):
- Afrika
- Azië
- Europa
- Noord Amerika
- Oceania
- Zuid Amerika, Centraal Amerika en de Caribbean eilanden.

Regio’s met een lagere hoeveelheid immigranten krijgen meer visa.

Binnen ieder regio kan een land niet meer dan 7% van alle beschikbare DV visa in zijn regio krijgen.

Het is een loterij, een computer selecteert de gelukkige winnaars.

Als meer dan 50.000 mensen in de laatste 5 jaar van een bepaald land naar Amerika zijn geďmmigreerd dan mogen inwoners van dat land niet aan de DV loterij deelnemen. Daarom kunnen bijvoordbeeld de Britten niet meedoen.

#27 - 08-08-2006, 21:23 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

Liberator

*remark*

Mexicanen zijn net als de Britten uitgesloten van deelname aan de DV.

Dit was sarcasm, the mexicanen lopen met de 1000'en de grens over en zijn allemaal economische vluchtelingen.
Ikzelf zou er waarschijnlijk financieel zelfs op achteruit gaan in de USA maar dat intereseert mij geen bal.
#28 - 09-08-2006, 07:23 uur
American Patriot living in Europe

Liberator

50.000 DV visas worden toegewezen aan 6 regio’s (niet aan individuele landen):


Klopt en dit vind ik een nogal krom systeem. Als je diversiteit wil regel het dan per land met een % ten opzichte van het aantal inwoners van dat land. Daarnaast kun je altijd nog een 50k limiet stellen per regio. Maar op deze manier emigregen altijd veel meer mensen uit bepaalde economische sectoren terwijl het doel van de lottery juist diversity is om een mix binnen te krijgen die samen de melting pot verrijken.
#29 - 09-08-2006, 07:27 uur
American Patriot living in Europe

sweatbox

50.000 DV visas worden toegewezen aan 6 regio’s (niet aan individuele landen):

Dat over die regio's had ik ook gelezen. Ik vroeg me af of nog een verdere verdeling werd gemaakt.

De enige verklaring voor de hoeveelheid winnaars is een groter aantal deelnemers.
#30 - 09-08-2006, 07:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15