Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DV_2012

Discussie gestart

glelisa

Hallo iedereen,
Zijn er hier mensen die mee doen met de DV 2012???
Wij willen voor de eerste keer meedoen . Weten jullie wanneer je je daarvoor voor aan kunt melden? En hoe dat in z'n werk gaat?
gr. Familie Schellekens België
#1 - 29-08-2010, 20:36 uur
familie schellekens

hdeweert

Als je dit deel van het forum eens naleest  ben je al een heel eind.
#2 - 29-08-2010, 21:54 uur

kjiemie

je kan meedoen vanaf 5 oktober.

Ik doe voor het eerst mee   :)
#3 - 16-09-2010, 14:14 uur

glelisa

he kjiemie,
Waar woon je ? hoe oud ben je en meld je alleen jezelf aan? Gezin?
Wie meldt zich dit jaar weer aan?
Ik ben erg benieuwd?
Hoe minder er zich aanmelden hoe  meer kans wij hebben. ;D
Dus laat je allemaal maar horen.
Zodat we elkaar moed in kunnen praten en helpen  met evt invullen van formulieren.
#4 - 16-09-2010, 17:45 uur
familie schellekens

Johan

Ik doe dan wel niet (meer) mee maar ben nog steeds erg betrokken bij de mensen die dat wel doen! Heb zelf 7 jaar meegedaan en weet hoe het is als die brief binnenkomt!!!

Thumbs up voor iedereen die meedoet!!!!
#5 - 17-09-2010, 03:45 uur

kjiemie

he kjiemie,
Waar woon je ? hoe oud ben je en meld je alleen jezelf aan? Gezin?
Wie meldt zich dit jaar weer aan?
Ik ben erg benieuwd?
Hoe minder er zich aanmelden hoe  meer kans wij hebben. ;D
Dus laat je allemaal maar horen.
Zodat we elkaar moed in kunnen praten en helpen  met evt invullen van formulieren.

Ik woon in Oost-Vlaanderen, jullie?

Ik ben 24 jaar en meld alleen mezelf aan :)
Mijn partner zal zich ook aanmelden :)

#6 - 17-09-2010, 16:30 uur

MissFluffy

Ik doe uiteraard ook mee .Onze vijfde poging (10 als je die van mijn man meetelt ) .Gisteren naar de fotograaf geweest om foto's te laten maken dus van mij mag hij van start gaan  ;).
Veel succes iedereen !
#7 - 17-09-2010, 17:57 uur

glelisa

Wij gaan ook morgen foto's laten maken bij de fotograaf.
Zal spannend worden of de brief komt of niet.
We gaan sowieso  over 2 jaar emigreren naar de USA. Zal toch makkelijker zijn als je een green card hebt.
Wij wonen in Essen provincie Atwerpen. Mijn man en ik melden zich de eerste keer aan.
#8 - 17-09-2010, 20:11 uur
familie schellekens

MissFluffy

Voor de eerste keer zou je geen brief meer ontvangen maar op de website in mei kunnen controleren of je bij de gelukkige bent .Ik veronderstel dat je daarvoor gewoon je inschrijvingsnummer moet bijhouden om later op de site terug te kunnen inloggen .
#9 - 17-09-2010, 21:41 uur

glelisa

Ik verwacht het ook .Per 1 mei zou je het kunnen bekijken. Ik ben benieuwd of ze alle gelukkige tegelijk bekend maken?
#10 - 17-09-2010, 23:30 uur
familie schellekens

jgeenens

he kjiemie,
Waar woon je ? hoe oud ben je en meld je alleen jezelf aan? Gezin?
Wie meldt zich dit jaar weer aan?
Ik ben erg benieuwd?
Hoe minder er zich aanmelden hoe  meer kans wij hebben. ;D
Dus laat je allemaal maar horen.
Zodat we elkaar moed in kunnen praten en helpen  met evt invullen van formulieren.

Ik woon in Oost-Vlaanderen, jullie?

Ik ben 24 jaar en meld alleen mezelf aan :)
Mijn partner zal zich ook aanmelden :)



Ben ook van Oost-Vlaanderen. Ik ga voor mijn tweede keer meedoen.
#11 - 19-09-2010, 15:56 uur

Hicham

Nog iemand hier die met de Lottery gaat meedoen, uit Brussel. Mijn vrouw en ik doen voor het eerst mee. We hebben al met een J1 Visa 18 maanden in Chicago gewoond en we zijn klaar voor een tweede Amerikaans avontuur.

Is het echt nodig naar de fotograaf te gaan? Kan je dat thuis niet zelf doen met je digitale camera?

Als je een Greencard krijgt, is er een termijn indewelke je naar de States moet?
#12 - 20-09-2010, 17:33 uur

MissFluffy

Er zijn er die de foto's zelf maken bij hun thuis ,als je in die markt thuis bent ...zal het geen probleem zijn om die foto's zelf te maken .

Je hebt een half jaar de tijd om naar ginder te gaan vanaf moment je op de hoogte bent gebracht dat je aan alle eisen voldoet .Je kan een uitstel vragen maar daarover weet ik niet het fijne van  ;)
#13 - 20-09-2010, 17:52 uur

Johan

Nog iemand hier die met de Lottery gaat meedoen, uit Brussel. Mijn vrouw en ik doen voor het eerst mee. We hebben al met een J1 Visa 18 maanden in Chicago gewoond en we zijn klaar voor een tweede Amerikaans avontuur.

Is het echt nodig naar de fotograaf te gaan? Kan je dat thuis niet zelf doen met je digitale camera?

Als je een Greencard krijgt, is er een termijn indewelke je naar de States moet?

Ja je kunt die foto's redelijk simpel thuis maken en verfijnen, bovendien helpt men je door aan te geven of de foto aan de eisen voldoet met hun zogenaamde photo validator.

Als je wordt ingeloot en daardoor het geluk ook nog eens hebt dat je op gesprek mag op het consulaat dan ben je al een heel eind. Als dat gesprek positief verloopt krijg je een tijdelijk visum in je paspoort, dat visum moet je omzetten in een greencard en wel binnen 6 maanden na je gesprek op het consulaat. vanaf dat moment heb je officieel 1 jaar om jezelf definitief te vestigen in de VS. Er zijn nog wel mogelijkheden dat te verlengen met een re entry permit maar die krijg je niet zomaar en je moet tijdens de aanvraag van een re entry permit ook in Amerika zijn. Anders wordt die niet in behandeling genomen.

Kortom in totaal vanaf de dag van het gesprek heb je anderhalf jaar!
#14 - 20-09-2010, 18:34 uur

kjiemie

wie weet kennen we elkaar  8)


[/quote]

Ben ook van Oost-Vlaanderen. Ik ga voor mijn tweede keer meedoen.
[/quote]
#15 - 05-10-2010, 14:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15