Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

E2 succes stories

Discussie gestart

kibri(natalie)

Helaas vanuit Nederland nog geen succes stories, wij staan nu 12 weken in de wacht en volgens onze advocaat is het op de Ambassade een beetje een rommeltje. Aanvragen liggen overal en niemand geeft antwoord hoe lang het nog gaat duren. We hadden gehoopt op 1 november te vertrekken, maar ik vrees dat we dit niet gaan halen. Volgende week komt er een nieuw personeelslid die zich bezig gaat houden met de E2 aanvragen, dus we hopen dat het dan sneller gaat.

pffff,dat is spijtig :( !!!!!
#46 - 13-09-2006, 06:54 uur
Groetjes natalie

hollandranch

Helaas vanuit Nederland nog geen succes stories, wij staan nu 12 weken in de wacht en volgens onze advocaat is het op de Ambajavascript:void(0);ssade een beetje een rommeltje. Aanvragen liggen overal en niemand geeft antwoord hoe lang het nog gaat duren. We hadden gehoopt op 1 november te vertrekken, maar ik vrees dat we dit niet gaan halen. Volgende week komt er een nieuw personeelslid die zich bezig gaat houden met de E2 aanvragen, dus we hopen dat het dan sneller gaat.

pffff,dat is spijtig :( !!!!!

en gisteren bleek ook dat onze huurders in Amerika zijn vertrokken, was de makelaar vergeten te vertellen  ny-angry Dus in Nederland veel huur betalen voor een veel te klein vakantiehuis en in Texas een dikke hypotheek en onderhoud. Het kapitaal slinkt weer een beetje, zonde, dan straks maar kleinere steaks en eigen merk Cola  2006-20
#47 - 13-09-2006, 16:28 uur

petratimmer

Ja ik ken het gevoel Hans. Ook wij hebben het zomerseizoen aan onze neus voorbij zien gaan. Jammer!

Ben wel blij dat ik nog geen hypotheek hoef te betalen daar.  :D

Dat wonen in zo'n vakantie huisje klink mij bekend in de oren. Blij dat wij er na 8 mnd nu uit zijn. Een normaal huis is dan een ongekende luxe aan ruimte en confort..

Laten we duimen dat ze er op het  consulaat nu vaart achter gaan zetten.
#48 - 13-09-2006, 20:00 uur

hollandranch

Ja ik ken het gevoel Hans. Ook wij hebben het zomerseizoen aan onze neus voorbij zien gaan. Jammer!

Ben wel blij dat ik nog geen hypotheek hoef te betale embarressedn daar.  :

Dat wonen in zo'n vakantie huisje klink mij bekend in de oren. Blij dat wij er na 8 mnd nu uit zijn. Een normaal huis is dan een ongekende luxe aan ruimte en confort..

Laten we duimen dat ze er op het  consulaat nu vaart achter gaan zetten.


Gelukkig hebben we onze bedrijven in Nederland nog waardoor we de verliezen kunnen compenseren, maar blijft zonde van het geld. Ben wel blij dat ons huis in Texas goed in de gaten wordt gehouden en wanneer mogelijk verhuurd, is nooit goed om te lang leeg te staan. We zitten nu vanaf april in onze bungalow  :P en is met de weer wel uit te houden, maar soms komen de muurtjes op je af. Met een beetje mazzel zitten we over 2 maanden 6x zo groot en een tuin van 10 hectare  2006-05
#49 - 13-09-2006, 20:19 uur

kibri(natalie)

Met een beetje mazzel zitten we over 2 maanden 6x zo groot en een tuin van 10 hectare 2006-05

daar moet je nu echt aan denken en dan is't allemaal iets minder erg, je weet dat het alleen maar beter kan worden!! ;)

Ik denk dat Inge nu wel stilaan aan't wennen is en dat ze het druk heeft, want we horen er momenteel weinig van. Maar hoe zou je zelf zijn in een vreemd land waar je alles nog in orde moet brengen, het blijft en is een volledige nieuwe start hè met alle papierwerk vandien :)
#50 - 16-09-2006, 07:22 uur
Groetjes natalie

hollandranch

Volgens de laatste berichten zitten ze op de Ambassade nog steeds met een flinke achterstand en we kunnen slechts afwachten  embarressed  We zitten nu meer dan 3 maanden op een bericht te wachten, dus voor iedereen die een E2 wil gaan aanvragen, hou hier rekening mee!
#51 - 20-09-2006, 09:01 uur

petratimmer

Ik weet het. Het is ramp!!! Maar inderdaad is wachten het enigste wat we kunnen. ZEEER frustrerend!!! Zeker als wachten en geduld niet een van je sterkste punten zijn. Maar we blijven optimistisch. Eens komt het telefoontje en ik ga door de geluidsbarriere, geloof mij.
gr Petra
#52 - 20-09-2006, 22:06 uur

hollandranch

Ik weet het. Het is ramp!!! Maar inderdaad is wachten het enigste wat we kunnen. ZEEER frustrerend!!! Zeker als wachten en geduld niet een van je sterkste punten zijn. Maar we blijven optimistisch. Eens komt het telefoontje en ik ga door de geluidsbarriere, geloof mij.
gr Petra

Geduld begint bij ons ook langzaam op te raken, vooral vanwege de onduidelijkheid, deze dagen gaat er een fax naar de Ambassade om ieder geval proberen erachter te komen hoe groot de achterstand is, dan weet je tenminste iets en kan je daar rekening meehouden,
#53 - 20-09-2006, 22:25 uur

Ingetje

Hoi! Hier ben ik nog eens...
We hebben sinds kort ook in ons nieuw huis internet! Dus ik volg jullie verhalen nog wel hoor alleen is het hier allemaal erg druk om even tijd te maken en s'avonds laat heb ik daar meestal geen energie meer voor.
Vandaag wel want vandaag heb ik eindelijk mijn SSN ontvangen! na drie weken wachten lag die dus in de bus!  cheer cheer cheer
zonder SSN ben je echt niks hier...geen cellphone, geen bankrekening (alhoewel we die al hadden maar niet helemaal officieel), geen health card enz..
en als je het ene niet hebt kan je het andere niet krijgen en zo gaat het hele dagen door...nu ik mijn SSN heb kan ik mijn health card regelen en daarmee krijgen we dan weer onze health permit en daarmee krijgen we dan weer onze Business License! Je moet het allemaal maar weten!  2006-05
Tax Clearance letter voor Business License duurde maar 1 week om terug te komen. EIN hadden wij al telefonisch aangevraagd, zeker doen!
Verzekering voor de auto enzo was geen enkel probleem, geen SSN nodig en een stuk goedkoper dan in NL of Belgie! ($250 per jaar voor een 5 liter!)  cheer

Als alles goed gaat gaan we over 10 dagen open! Het is moelijk te geloven   2006-10
Deze week komen als het goed is onze zendingen hier aan....sommige zitten nog vast in custums in Miami maar als het goed is meot alles op tijd aankomen...1 zending komt zelf pas 2 dagen voro de opening aan!
Ah en anders stellen we het gewoon nog een weekje uit...niet zo heel erg. De tijd vliegt hier echt voorbij, we zitten hier ondertussen al bijna een maand!

Ik hoop echt dat jullie snel iets horen van de ambassade! Mijn geduld zou ook al op zijn geweest hoor! Ik besef nog maar eens hoeveel geluk wij hebben gehad, we dachten dat de visa het moeilijkste stuk was van de hele verhuis, maar niks is minder waar! Wij wachten bevoorbeeld al langer op Power (3 weken) dan op onze Visa...en mijn geduld is op!
Eens je hier bent kom je vanzelf genoeg obstakels tegen gewoonweg omdat je de Amerikaanse regels niet zo goed kent als die van je eigen land, alles is nieuw en je moet alles zelf zien uit te vissen. Ik moet wel zeggen dat we ontzettend veel hulp krijgen van iedereen die we hier ontmoeten, mensen proberen je echt te helpen waar ze maar kunnen.  2006-01 dus al bij al valt alles nog mee.

Nog even een tip voor als het straks zover is voor jullie: zorg dat je officiele papieren hebt zoals je geboorteakte en huwelijksakte in het ENGELS, en dit is voor het aanvragen van je SSN. Zeer handig als je het weet anders moet de SSA je papieren naar een officiele vertaler sturen en dan kan het dus erg lang duren!

Succes allebei!
groeten vanuit het zonnige ST Thomas - USVI
Inge



#54 - 21-09-2006, 03:33 uur

Dusza

Verzekering voor de auto enzo was geen enkel probleem, geen SSN nodig en een stuk goedkoper dan in NL of Belgie! ($250 per jaar voor een 5 liter!) 

Euh, Inge, als ik dit lees, dan vraag ik mij bezorgd af of je wel dezelfde dekking hebt als in België... Vergeet dat zeker niet na te kijken!

Spannend allemaal hé!
Zeg, hebben jullie eigenlijk al een webiste? Vergeet die dan zeker ook niet te melden hier!
Veel plezier nog ginder!
#55 - 21-09-2006, 07:37 uur

hollandranch

Hoi Inge, leuk om van jullie te horen, dat alles niet makkelijk gaat lijkt me logisch, wij nemen een paar maanden om alles op de rit te krijgen, heb al teveel mensen zien opboksen tegen korte deadlines. Veel succes en laat me even weten van die autoverzekering want is wel erg laag en je verzekerd in Amerika eigenlijk altijd per 1/2 jaar!  Ben ik ook pas achter gekomen.   Succes
#56 - 21-09-2006, 08:30 uur

Ingetje

Hoi, toch nog even snel een berichtje over die verzekering...wij zitten in de USVI (Virgin Islands) blijkbaar zijn alle verzekringen $250 per jaar hier, ongeacht welke auto.
Is inderdaad anders dan in de states! Hier zijn geen snelwegen en de max snelheid is 20 miles/uur, dat kan een hoop verklaren  :D

Voor de rest willen wij graag openen over 2 weken omdat dan echt het seizoen hier begint, als we klaar zijn tegen die tijd gaan we dus gewoon open en anders niet, dus we zetten ons zelf een beetje een deadline om te voorkomen dat we anders het te lang laten aanslepen.
Inge
#57 - 21-09-2006, 15:10 uur

petratimmer

Hoi Ingetje,
Leuk om te horen dat je alles op rit aan het krijgen bent. Wij maken dankbaar gebruik van je tips. ( heeft het wachten toch nog enige voordeel).

gr petra
#58 - 21-09-2006, 20:26 uur

Dusza

wij zitten in de USVI (Virgin Islands) blijkbaar zijn alle verzekringen $250 per jaar hier, ongeacht welke auto.
Is inderdaad anders dan in de states! Hier zijn geen snelwegen en de max snelheid is 20 miles/uur, dat kan een hoop verklaren  :D
wow, dat is een meevaller!
#59 - 21-09-2006, 20:51 uur

hollandranch

wij zitten in de USVI (Virgin Islands) blijkbaar zijn alle verzekringen $250 per jaar hier, ongeacht welke auto.
Is inderdaad anders dan in de states! Hier zijn geen snelwegen en de max snelheid is 20 miles/uur, dat kan een hoop verklaren  :D
wow, dat is een meevaller!


20 miles/hour, kon je niet beter een bakfiets kopen  2006-10  Have fun!
#60 - 22-09-2006, 01:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15