Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

E2 succes stories

Discussie gestart

hollandranch

Op dit moment zijn bij ons bekend 4 partijen bezig om via een E2 visum naar Amerika te gaan. Wat ik mis zijn de succes stories van mensen die een E2 visum hebben aangevraagd en nu in Amerika zitten. Lijkt me toch dat ook deze mensen de forums lezen. Hans
#1 - 13-02-2006, 12:20 uur

hollandranch

Blijkbaar zijn er hier (nog) geen mensen die via de E2 in Amerika zijn gekomen, misschien zijn er wel mensen die het geprobeerd hebben en om een bepaalde reden niet konden slagen?  Ook handig om te weten voor de mensen die nu een E2 gaan aanvragen!
#2 - 28-02-2006, 19:36 uur

PBBI

Weinig reacties  :(
Ik ken natuurlijk diverse mensen die met een E2 in de VS zitten  :) maar er is niemand van die groep die ik ken van een forum of die nu op een forum komen. Reden, ???, kan ik alleen maar naar raden.  We hebben eenmaal iemand gevraagd om een reactie te geven op een forum om vanuit hun standpunt te schrijven hoe het is om daar te wonen en dat is netjes gebeurd ::) maar daarna zijn ze er niet meer teruggeweest. Misschien komt het omdat toch veel E2 gangers contact opnemen met derden zoals advocaten om hun te helpen en daarom geen behoefte hebben om dingen via een forum te vragen ?? Daaruit voortvloeiend zou ik ook kunnen bedenken dat ze dan ook geen interesse hebben om de dingen waar ze geld voor betaald hebben gratis te delen me anderen. Ik ben nu aan het brainstormen uitgaande wat ik ken van de Nederlanders, kijken kijken niet kopen :D, maar ik weet niet of dit correct is.
Een E2 is ook voor elke aanvraag verschillend, je kunt er niet een draaiboek op los laten en dan zeggen als je dit en dat doet dan komt het goed.

Verder denk ik niet dat er mensen zijn die hun afwijzing hier breed uit komen meten. Je kunt natuurlijk voorspellen wat de reacties zijn, heb je het zelf gedaan, dom, je hebt de verkeerde manier gekozen etc.
#3 - 01-03-2006, 22:18 uur

hollandranch

Wel jammer natuurlijk en van fouten kan je leren en waar zou je bang voor zijn om je ervaringen te delen, Amerika heeft plek zat :D
#4 - 01-03-2006, 23:54 uur

PBBI

Citaat
van fouten kan je leren
Maar mensen komen natuurlijk niet graag uit voor hun fouten en wat dan denk ik dat een grotere issue is dat ze anderen gaan helpen door te schrijven over fouten die ze gemaakt hebben en zo op die manier te zorgen dat die personen wel in de VS kunnen gaan wonen terwijl ze zelf misschien nog in Nederland zitten of zelfs nooit meer naar de VS kunnen (omdat bijv. hun geld op is)
Ik denk dat dit teveel gevraagd is, maar misschien hebben anderen hier een andere mening over.
#5 - 02-03-2006, 00:08 uur

Loek

Misschien hebben die E2 houders als eigen ondernemers het gewoon veels te druk om hier op het forum rond te hangen
;)
#6 - 02-03-2006, 00:30 uur

bgroeneveld

Plek zat, inderdaad, in Amerika. Maar dat betekent niet automatisch dat ze het immigreren erg eenvoudig maken.
#7 - 02-03-2006, 00:35 uur

hollandranch

Plek zat, inderdaad, in Amerika. Maar dat betekent niet automatisch dat ze het immigreren erg eenvoudig maken.

Vandaar mijn oproep, het is heel erg moeilijk om te emigreren, ben al bijna 2 jaar bezig met de voorbereidingen, dus neem het heel serieus. Ik is gewoon de ervaringen van anderen die het wel of niet gelukt is. Mijn ervaring nu al is dat het ook ontzettend scheelt naar welke staat je wilt gaan en binnen deze staat zelfs naar welk gedeelte.
#8 - 02-03-2006, 08:21 uur

PBBI

Citaat
Mijn ervaring nu al is dat het ook ontzettend scheelt naar welke staat je wilt gaan en binnen deze staat zelfs naar welk gedeelte.
Dit soort opmerkingen wekt natuurlijk mijn interesse, je wilt hiermee aangeven dat het makkelijker (of juist moeilijker) is om een visum te krijgen binnen bepaalde staten en ook als je binnen deze staat een bepaald gedeelte uitzoekt? Wat zijn dan de eisen in deze regio's? Minder / meer investering, minder / meer personeel nodig? 
#9 - 02-03-2006, 08:43 uur

hollandranch

Citaat
Mijn ervaring nu al is dat het ook ontzettend scheelt naar welke staat je wilt gaan en binnen deze staat zelfs naar welk gedeelte.
Dit soort opmerkingen wekt natuurlijk mijn interesse, je wilt hiermee aangeven dat het makkelijker (of juist moeilijker) is om een visum te krijgen binnen bepaalde staten en ook als je binnen deze staat een bepaald gedeelte uitzoekt? Wat zijn dan de eisen in deze regio's? Minder / meer investering, minder / meer personeel nodig? 

  Mijn opmerking gaat meer over de aanschafprijs van grond of bedrijf, ook zijn de belastingen er regiogebonden, ga iets verder van een grotere stad zitten en je betaalt veel minder belasting. Op de 25 acres waar wij een contract op hebben betaal je maar 400 dollar belasting, verschuif deze grond richting Huntsville (grotere stad) betaal je het vijfdubbele. De grond kost ruim 2000 dollar per acres minder, scheelt even 50.000 dollar. Wij willen een camping starten en dan maakt 30 mile niet zoveel uit, begin je een bakkerij of friettent is de lokatie natuurlijk wel van belang
#10 - 02-03-2006, 09:19 uur

Mrjn

En blijkbaar mag je als buitenlander ook niet in alle staten grond kopen. BGroeneveld gaf ergens anders aan dat het in Minnesota verboden is. Lijkt me ook een niet onbelangrijk verschil tussen staten.
#11 - 02-03-2006, 11:24 uur

hollandranch

En blijkbaar mag je als buitenlander ook niet in alle staten grond kopen. BGroeneveld gaf ergens anders aan dat het in Minnesota verboden is. Lijkt me ook een niet onbelangrijk verschil tussen staten.

Zeker, maar als ik me goed herinner was dit gebaseerd op grote aankopen, dus honderden hectares. Maar heb nog niet gehoord van staten waar aankoop van grond niet mag, maar wie weet,
#12 - 02-03-2006, 11:49 uur

bgroeneveld

De regels verschillen inderdaad per staat, en zelfs binnen gebieden in staten. South Dakota wil bijvoorbeeld graag melkveehouders hebben en ze hebben zelfs iemand (een voormalig Nederlander) op staatsniveau die helpt. Ze hebben bovendien een regeling met immigratie waardoor je maar vier (wettige) Amerikanen in dienst hoeft te hebben om in aanmerking te komen voor een groene kaart (ipv. tien in de normale gevallen). Maar dat geldt dus alleen voor melkboeren.

In Minnesota mag je nu als buitenlander wel grond kopen, maar niet meer dan 1500 acres (600 ha.) Hoewel, voor zover ik weet geldt dat alleen voor boeren, 't zou ook voor andere groepen kunnen gelden, amar dat weet ik niet, zou ik moeten navragen. En dat is alleen maar Minnesota, iedere staat stelt zijn eigen regels vast (behalve voor visa en groene kaarten, natuurlijk, dat gaat landelijk).

En ook hier: het hangt van een heleboel dingen af. Een senator mag bijvoorbeeld iemand het land binnen halen via een speciaal wetje. Maar dan moet je wel erg goede vrienden met zo iemand zijn, of iets heel belangrijks doen, of belangrijke vrienden hebben.

Vandaar dat een goede, deskundige advocaat of andere deskundoloog onmisbaar is bij immigratie.
#13 - 02-03-2006, 18:47 uur

PBBI

Citaat
Mijn opmerking gaat meer over de aanschafprijs van grond of bedrijf, ook zijn de belastingen er regiogebonden, ga iets verder van een grotere stad zitten en je betaalt veel minder belasting.
:'( :'( Dacht ik iets nieuws te horen :'( :'( 
Dit is algemene informatie die veel personen op dit forum je hadden kunnen geven en weinig met de E2 succes stories te maken heeft.

Misschien hebben die E2 houders als eigen ondernemers het gewoon veels te druk om hier op het forum rond te hangen ;)

Denk het ook, hoorde net van een van onze oud-clienten die een breakfast - lunch restaurant hebben dat ze bezig zijn om er een restaurant bij te nemen.  Die hebben dus geen zin om hier hun dure tijd te verspillen ;D :D
#14 - 02-03-2006, 19:14 uur

hollandranch

Dit forum kunnen we nu nieuw leven inblazen met de succesvolle aanvraag van Inge, dus er zijn succes stories en let op, er volgen er meer
#15 - 03-08-2006, 15:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15