Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

E2 succes stories

Discussie gestart

midass

hebben jullie het over the treaty visa of immigrant investor visa? :o

Ik dacht dat jullie het over de treaty investor visa hadden, maar toen kwam iemand die iets schreef over een groene kaart, zijn er mogelijkheden waardooe je op een treaty investor visa toch een groene kaart kunt halen in de vs? of is trouwen de eneige manier?
#16 - 03-08-2006, 16:22 uur

bgroeneveld

Ik weet niet precies wat de technische termen zijn. Maar ik weet wel, dat melkveehouders die hierheen komen een aanvraag kunnen indienen als ze een aantal Amerikanen werk geven.

In sommige staten, die graag dat soort buitenlanders willen hebben, wordt, voor zover ik weet, die regel redelijk soepel uitgelegd. Een melkveehouder kan dan  bijvoorbeld de dierenarts meerekenen, die zijn/haar koeien verzorgt. En de plaatselijke veevoerhandelaar. En de verkoper van landbouwapparatuur. Op die manier kan dat snel oplopen.

Die werk-geven regeling is voor zover mij bekend de enige manier om via een investeringsvisum een groene kaart te krijgen. Maar ik ben maar een oppervlakkige leek (lees: journalist). Verder dan anecdotes, die hopelijk/mogelijk een op nieuw paadje (zouden kunnen) wijzen, kom ik niet.

#17 - 03-08-2006, 16:28 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2006, 16:41 uur door bgroeneveld »

hollandranch

hebben jullie het over the treaty visa of immigrant investor visa? :o

Ik dacht dat jullie het over de treaty investor visa hadden, maar toen kwam iemand die iets schreef over een groene kaart, zijn er mogelijkheden waardooe je op een treaty investor visa toch een groene kaart kunt halen in de vs? of is trouwen de eneige manier?

Een E2 is een Treaty Investers Visum, een tijdelijk visum dus. Een Greencard kan geloof ik wel naar een X aantal jaren in Amerika, maar daar moet je niet van uit gaan omdat het een tijdelijk visum is waarmee je niet in loondienst mag gaan werken, je vrouw of man wel.
#18 - 03-08-2006, 16:38 uur

midass

Weeet iemand mischien of je met een bedrag onder the 100K toch een e2 visa kunt krijgen? Bijvoorbeeld door een bedrijf te huren,met 50k of een bedrijf kopen met 50k?
#19 - 03-08-2006, 17:03 uur

hollandranch

De 100.000 is een indicatie, als jij een goed plan hebt met 50.000 en je kan werkgelegenheid aan meerder Amerikanen heb je ook een kans van slagen. Natuurlijk hoe meer geld je kan investeren hoe beter.
#20 - 03-08-2006, 17:11 uur

midass

aha, maar kan je ook een bedrijf huren? ik zag laatst op pbbi.nl bedrijven te huur, mag dat ook?
#21 - 03-08-2006, 17:20 uur

hollandranch

Je moet dus geld investeren, dus alleen huren zal wel niets worden, maar denk dat het een goede vraag is voor PBBI, omdat je al naar hun site refereerd, succes
#22 - 03-08-2006, 19:50 uur

kibri(natalie)

En ondertussen nog steeds geen succes stories :( ,dat is spijtig.
#23 - 04-08-2006, 11:59 uur
Groetjes natalie

hollandranch

Jawel, hoor, Inge heeft deze week hun visum gekregen, dus de eerste Story is er en er volgen er dit jaar meer, let maar op  2006-05
#24 - 04-08-2006, 12:00 uur

kibri(natalie)

ja,dat is juist,jullie zijn ook vol spanning aan't wachten op je succes storie ;)
maar zou eigenlijk eens willen weten hoe het succes ginder verder verloopt,dus als het jullie lukt,schrijf ons niet direct af en laat iets weten hè :)
#25 - 04-08-2006, 12:11 uur
Groetjes natalie

hollandranch

ik heb veel hulp gehad vanuit de forums en zal zeker onze ervaringen en ideeën plaatsen en hoop dat anderen er iets aan hebben. De successtory van Inge speelt zich af in België en voor de Hollanders is dit een minder goed voorbeeld omdat de Ambassade in Amsterdam heel anders werkt. In België hoef je maar een week te wachten, in Nederland minimaal 3 maanden, dit is al een groot verschil. Er zijn veel verschillende meningen over het E2 visum, denk dat diegene die er één hebben de enigste zijn die echt kunnen vertellen wat de weg is.
#26 - 04-08-2006, 12:19 uur

kibri(natalie)

Er zijn veel verschillende meningen over het E2 visum, denk dat diegene die er één hebben de enigste zijn die echt kunnen vertellen wat de weg is.

dat denk ik ook wel.

De successtory van Inge speelt zich af in België en voor de Hollanders is dit een minder goed voorbeeld omdat de Ambassade in Amsterdam heel anders werkt. In België hoef je maar een week te wachten, in Nederland minimaal 3 maanden, dit is al een groot verschil.

dan zal ik bij haar eens men lichtje moeten opsteken,aangezien ik belg ben ;)
#27 - 04-08-2006, 12:28 uur
Groetjes natalie

PBBI

Citaat
aha, maar kan je ook een bedrijf huren? ik zag laatst op pbbi.nl bedrijven te huur, mag dat ook?
Ik denk dat je dat verkeerd gelezen hebt, wij bieden geen bedrijven te huur aan, alleen maar bedrijven die verkocht gaan worden. Wat wel mogelijk is dat je iets gezien hebt waarvan het onroerend goed te huur is, dat is heel normaal. Je koopt dan het bedrijf, bijv. een restaurant, maar je huurt het onroerend goed (het gebouw dus). Wat je koopt is dus de inventaris, goodwilll etc. Dat gebeurt heel veel, ook hier in Nederland.

Wat betreft de vraag van $50.000, dit is in principe mogelijk maar wij doen dit niet, de kans om afgewezen te worden is te groot. In principe staat er geen bedrag voor wat betreft investering, maar in de loop van de jaren is die $100.000 er ingekomen als richtlijn bij de consulaten. Het is ook afhankelijk van wat je nog extra hebt, kom je met alleen die $ 50.000 dan geef ik iemand geen kans. Gebruik je die $50.000 voor een bedrijf of opstart en heb je daarnaast nog voldoende extra geld dan wordt het weer een ander verhaal. We hebben ook wel eens iemand geholpen met een bedrijf van $70.000, maar die hadden voldoende achter de hand. Het is dus geen zuivere wetenschap.
#28 - 04-08-2006, 12:33 uur

PBBI

Citaat
In België hoef je maar een week te wachten, in Nederland minimaal 3 maanden, dit is al een groot verschil
Dit is nu toevallig het geval maar is niet standaard, we hebben in Nederland ook al eens iemand binnen een paar weken gehad en in Belgie iemand 6 maanden. Zwitserland was begin dit jaar 5 weken. Nederland had vanaf 1 juli 2 officers waarvan er 1 al weer weg is, je kunt er echt geen peil op trekken.
#29 - 04-08-2006, 12:39 uur

kibri(natalie)

PBBI,

doen jullie ook belgische klanten??
#30 - 04-08-2006, 12:50 uur
Groetjes natalie

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15