Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerst studeren in Florida, baan angeboden..er kunnen blijven?

Discussie gestart

Christiaanvr

Ik zal mij nog even voorstellen. Ik ben christiaan, 19 jaar inmiddels en een visie om in amerika te willen wonen wanneer mogelijk om de redenen:
- huizen (buiten stad) goedkoper, groter, luxer
- auto's goedkoper
- veel dignen goedkoper  ;)
- mooie omgevingen
- de bevolking
- het avontuur etc
teveel eigelijk..erg mooi land

Ik doe nu een particuliere opleiding die erg commercieel technisch gerelateerd is. Ik moet nog 1 jaar en erna wil ik naar Florida om daa rin 9 maanden op de campus mijn Bachelor te halen. Mijn school heeft namelijk veel buitenlandse universiteiten/scholen waar je na deze school terecht kan voor een vervolgstudie. Nu heet de school waar ik naar toe wil Northwood University die meerdere locaties heeft. Ik wil die in Florida, miami beach.

Nu hoop ik daar tijdens de studie een goede baan te kunnen vindne, aangeboden te krijgen...wat mij zeer leuk lijkt. Want dan heb ik er toekomst in dat land. Of eigen bedrijf beginnen.

Zo niet, dan ga ik terug naar NL met mijn papiertje  :)

Nu is mijn vraag waar ik eigelijk info over wil:

stel, ik krijg een baan aangeboden gekregen waar ik aardig inkomen meehebn om de ziektekostenverzekering etc te betalen en waa rik dus aardige toekomst visie mee hebt door die goede baan. Door die baan, mag ik dan in Amerika blijven wonen voor altijd?

Mag je tidjens de studie ook bijbaantjes etc hebben?

Of ik wil na die studie gelijk eigen bedrijf beginnen, kan dit..zo ja hoe?

Iemand ong zo'n zelfde situatie meegemaakt?

Alvast bedankt.
#1 - 16-06-2005, 22:12 uur

PetraVS

1. Als je een baan aangeboden krijgt moet dat bedrijf je willen sponsoren voor een visum.  Dat lukt niet altijd zo makkelijk, dus ze moeten je wel heel graag willen en je moet iets kunnen doen, wat een Amerikaan niet kan doen.
2. Tijdens je studie mag je volgens mij officieel geen bijbaantjes hebben op een studentenvisum, maar ik kan het mis hebben.  Je kunt natuurlijk altijd zwarte baantjes hebben, zoals gras maaien, op huizen, kinderen of dieren passen e.d.
3. Om een eigen bedrijf te hebben moet je een beginkapitaal hebben.
#2 - 17-06-2005, 01:30 uur

Chiefram

Klopt als een bus!

Ging het allemaal maar zo gemakkelijk... Ik ken een meisje (Canadese) die hier in de US studeert, maar die mag absoluut NIET werken in de US, omdat ze niet de papieren hiervoor heeft.
#3 - 17-06-2005, 05:46 uur

Christiaanvr

Zwarte bijbaantjes.. als op kinderen passen of op huizen..dat vind ik altijd wel leuk. Dat wil ik wel doen tijdens studie ;)

Oke, dus je komt niet zomaar aan een werkvisum..de werkgever moet het wel sponsoren.
#4 - 17-06-2005, 09:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15