Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Einde DV Lottery stap dichterbij

Discussie gestart

Loek

De "border security" bil is door het huis van afgevaardigden met 239 stemmen tegen 182 goedgekeurd en gaat nu ter goedkeuring naar de Senaat.  Deze bill heef in de US veel stof doen opwaaien omdat hierin onder andere fondsen worden vrijgemaakt om een hek/muur te bouwen tussen de US en Mexico.  En andere amendment in deze bill zal sommigen in dit forum meer to de verbeelding spreken, namelijk
"an amendment to eliminate the diversity visa lottery"

Weer een stapje dichterbij dus.  Ik ben benieuwd of de senate het goedkeurt.  Dat zal voor sommigen hier een behoorlijke teleurstelling zijn...

Meer info: http://msnbc.msn.com/id/10498525/
#1 - 21-12-2005, 00:17 uur
« Laatst bewerkt op: 21-12-2005, 08:48 uur door FreezeM »

Wop

De "border security" bil is door het huis van afgevaardigden met 239 stemmen tegen 182 goedgekeurd en gaat nu ter goedkeuring naar de Senaat.  Deze bill heef in de US veel stof doen opwaaien omdat hierin onder andere fondsen worden vrijgemaakt om een hek/muur te bouwen tussen de US en Mexico.  En andere amendment in deze bill zal sommigen in dit forum meer to de verbeelding spreken, namelijk
"an amendment to eliminate the diversity visa lottery"

Weer een stapje dichterbij dus.  Ik ben benieuwd of de senate het goedkeurt.  Dat zal voor sommigen hier een behoorlijke teleurstelling zijn...

Meer info: http://msnbc.msn.com/id/10498525/

We komen gewoon met ze allen bij jou wonen!
#2 - 21-12-2005, 09:00 uur

Frank S

Dit stukje in dat artikel gaat over de Lottery:

Citaat
Lottery program ended
The House also voted 273-148 to end the diversity visa lottery program that’s open to countries that send few immigrants to the United States. Opponents said it was susceptible to fraud and could be a way for terrorists to enter the country.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat ze de DV Lottery afschaffen zonder dat er een alternatief voor komt. De USA is per definitie eigenlijk een land dat continu een bepaalde stroom immigranten opvangt; die stroom zal men zeker willen blijven reguleren.
#3 - 21-12-2005, 09:18 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

FreezeM

Frank, ik denk helaas dat de VS voorlopig vooral bezig is met het sluiten van grenzen en voorkomen van immigratie. Ik verwacht geen echt alternatief voor de DV Lottery.
#4 - 21-12-2005, 12:07 uur

RedBaron

Dan gaat de DV-2007 toch nog wel door ofniet? Ik hoop het wel!
#5 - 21-12-2005, 19:25 uur

usaxtreme

uuh ik hoop dat het niet de laatste keer is  :o
#6 - 21-12-2005, 20:06 uur

Pieter79

Chief en nog enkele anderen hebben dan echt veel geluk gehad!! Btw, hopelijk is dit idd niet de laatste keer :( (Ok, voor mij maakt het niet meer uit, omdat ik komend jaar win, maar ik bedoel voor de rest van dit forum)
#7 - 21-12-2005, 20:20 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

usaxtreme

hoe weet je dat je wint...is dat postiviteit of is het gewoon zo
#8 - 21-12-2005, 20:29 uur

Kinneret

Dat hoopt hij denk ik :icon_wink:.
#9 - 21-12-2005, 21:21 uur

Jez

Pieter79 heeft nog een backup in de vorm van een New Yorkse schone. Die hoeft zich voorlopig sowieso geen zorgen te maken  :icon_wink:
#10 - 21-12-2005, 22:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Yep, dat is true  ;D ;D
#11 - 21-12-2005, 22:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Chiefram

Ik weet dat de DV in diskussie staat, maar of ze die nu zullen gaan opheffen? Er zijn wel meer geruchten geweest en die liepen ook allemaal met een sisser af. De DV2007 zal zeker niet ineens afgehaakt worden, dat kunnen ze niet maken.

Ik denk dat de DV gewoon door zal gaan. Misschien moeten ze zich eens wat meer richten op landen die een laag immirgatie nivo hebben, maar daarnaast ook een mentaliteit die de Amerikanen zelf ook graag zien, zoals Belgen en Nederlanders. (Die laatste groep dan wel graag zonder klompen). :)
#12 - 22-12-2005, 01:15 uur

FreezeM

Ik weet dat de DV in diskussie staat, maar of ze die nu zullen gaan opheffen? Er zijn wel meer geruchten geweest en die liepen ook allemaal met een sisser af. De DV2007 zal zeker niet ineens afgehaakt worden, dat kunnen ze niet maken.

Helaas gaat het nu om meer dan een gerucht. Er is een wetswijziging voorgesteld en die is nu goedgekeurd door het huis van afgevaardigden. Als nu ook de senaat voor stemt dan is het gedaan met de DV Lottery. En waarom zouden ze DV2007 dan niet kunnen stoppen? Wie houdt ze tegen. Het zal niet de eerste keer zijn dat zonder overgangsregeling een wet wordt veranderd in de VS waardoor mensen benadeeld worden.
#13 - 22-12-2005, 09:04 uur

Gian

Ik weet dat de DV in diskussie staat, maar of ze die nu zullen gaan opheffen? Er zijn wel meer geruchten geweest en die liepen ook allemaal met een sisser af. De DV2007 zal zeker niet ineens afgehaakt worden, dat kunnen ze niet maken.

Helaas gaat het nu om meer dan een gerucht. Er is een wetswijziging voorgesteld en die is nu goedgekeurd door het huis van afgevaardigden. Als nu ook de senaat voor stemt dan is het gedaan met de DV Lottery. En waarom zouden ze DV2007 dan niet kunnen stoppen? Wie houdt ze tegen. Het zal niet de eerste keer zijn dat zonder overgangsregeling een wet wordt veranderd in de VS waardoor mensen benadeeld worden.

Volgens mij is de enige manier om naar amerika te kunnen gewoon op 't vliegtuig stappen voor een vakantie.
Eerst USAFIS ... niet te vertrouwen
Nu DV Lottery die misschien wel opgeheft kan worden...tegen de tijd dat ik weer iets aan 't uitpluizen ben, komt er wel weer een domper  ???
Ze zijn op dit moment bezig voor de DV 2008, wat moet ik doen ... inschrijven en betalen of toch eerst nog maar weer afwachten wat er
gaat gebeuren ???

Groetjes Gian
#14 - 22-12-2005, 09:19 uur

Frank S

Ik zou USAFIS geen euro- of dollarcent meer gunnen. Je ziet het geld nooit meer terug en ŕls er nog een DV-2008 komt, dan kun je het zelf net zo goed.
#15 - 22-12-2005, 09:29 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15