Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Emigratie --> veel vragen...

Discussie gestart

FM

Hallo,

Graag had wat praktische vragen gesteld omtrent de emigratie naar de verenigde staten.

Door het verhaal van Jurgen te lezen heb ik reeds veel bijgeleerd hoe je aan je greencard moet geraken.  Daar ben ik ondertussen reeds uit hoe ik dat moet doen.

Waar ik mij de meeste vragen bij stel is hoe je dan juist te werk gaat.  Je hebt je visum om daar te wonen.  Kopen jullie reeds een huis vooraleer jullie daar gaan wonen.  Hoe kan je daar een woning kopen indien je daarvoor een lening moet aangaan?  Kan je als je niet woonachtig bent in de states een lening aangaan wil je je huis op voorhand kopen?  Iemand die hier zijn ervaring kan mededelen?

Hoe zit het met de prijzen van allerhande zaken?  voor het kopen van huishoud en elektro kan ik mij voorstellen dat het ginder goedkoper is, maar wat met belastingen?

Waarop dien je belastingen te betalen.  Hoe zit het met de intrest van een lening?  Zijn deze zaken betaalbaar?

Het zijn veel vragen in 1 slag, maar hoop dat jullie mij toch kunnen helpen?

Ik zal er wel nog effe bijvertellen dat ik zoals de meeste van jullie geen nederlander ben, maar een vlaming.  Ik vermoed dat dit voor de meeste zaken geen invloed gaat hebben, maar je weet nooit...

alvast bedankt!
#1 - 31-05-2004, 17:54 uur

Leanne

Ok, wat betreft leningen in Amerika... als je geen credietscore in de VS hebt, kom je waarschijnlijk niet aan een lening (of een lening tegen een rente van 20%). Credietscore wordt opgebouwd door leningen of creditcards te nemen en die op tijd af te betalen. De beter een lener die jij bent, de beter je krediet score (Beacon score). Sommige banken verstrekken ook een Savings Assistance Loan zodat je krediet kan opbouwen. Dat is een lening die ze in een soaarrekenign stoppen en je kan er geen geld van opnement totdat je het hebt afbetaald. Na afloop verschijn de lening (met je betaal geschiedenis) op je krediet score.

Kleding is hier over het algemeen goedkoper, maar ligt er ook aan waar je winkelt. Elektriciteit betaal je maandelijks en is hoger dan in NL (over het algemeen).

Belastingen: op je inkomen - veel lager dan in NL. Ligt er ook weer aan of je getrouwd bent/student bent/kinderen hebt/hoeveel je verdient, etc. etc. Meestal tussen de 10 en 30 procent en dat is vaak inclusief Medicaire and Social Security. Je betaalt zowel Federal als State belastingen (soms ook lokale). Ik woon in Florida, en weet dat dit een van de weinige staten is waar ze geen staat belasting rekenen.

Meer vragen, vraag maar raak.
#2 - 04-06-2004, 16:53 uur

ejbgrinder

>> Kan je als je niet woonachtig bent in de states een lening aangaan wil je je huis op voorhand kopen

Zoals Leanne al zei: het is moeilijk om een betaalbare lening te krijgen zonder credit score.  En het duurt een tijd om die op te bouwen.  Misschien beter om eerst iets te huren, hoewel je een borgsom moet betalen vanwege hetzelfde credit score proleem.

>>Hoe zit het met de prijzen van allerhande zaken?  voor het kopen van huishoud en elektro kan ik mij voorstellen dat het ginder goedkoper is, maar wat met belastingen?

Het hangt van het gebied af.  Het leven in de grote steden (LA, New York, Chicago) is duurder dan elders.  Benzine is goedkoper.  

>> Waarop dien je belastingen te betalen.  Hoe zit het met de intrest van een lening?  Zijn deze zaken betaalbaar?

De belangrijkste belastingen zijn:

1) Federal:

- Inkomstenbelasting (zie www.irs.gov).  Lager dan in nederland (zie recent Forbes artikel: www.forbes.com/business/global/2004/0524/074.html)
- Social Security

2) State (CA in dit geval):

- Inkomstenbelasting (zie www.ftb.ca.gov)
- Sales tax (7.25%)
- Wegenbelasting (+/- 1% van waarde van auto)

3) Lokaal (Los Angeles in dit geval)

- Onroerend goed (1%)
- Sales tax (Los Angeles County is 1% bovenop de staat sales tax)

Over het algemeen is de hypotheekrente en onroerend goed belasting aftrekbaar van de inkomstenbelasting, tenzij het voordeliger is om een standaard aftrek te nemen.

#3 - 05-06-2004, 01:32 uur

FM

Heren en dames (edit ;) ), bedankt voor de uitleg!!

toch nog een bijkomend vraagje...

Hoe kun je dan een huis kopen als je amper een lening kan vastkrijgen?  Hoe zijn de meeste mensen te werk gegaan?  Een lening gemaakt in land van herkomst?  Maar ik kan mij niet voorstellen dat financiële instellingen een hypotheek gaan aanvaarden op een huis in het buitenland...  Indien ze dit toch zouden doen, dan moet je een 20 jaar een lening afbetalen aan bank in het buitenland?  

Nogmaals bedankt!
#4 - 05-06-2004, 14:34 uur
« Laatst bewerkt op: 05-06-2004, 14:35 uur door FM »

Chiefram

Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken, maar vrienden van ons (wonen en werken in Nederland) hebben via een hypotheek-verstrekker in Nederland een hypotheek rond gekregen voor het kopen van een 2e woning en land in Frankrijk.

En dat terwijl ze hier ook een hypotheek op hun woning hebben.

Ik denk dat je dit soort zaken het best in Belgie kunt regelen en niet in Amerika in jou geval. :)
#5 - 06-06-2004, 12:02 uur

PBBI

Bij nieuwbouw projecten kun je vaak met een aanbetaling van 30% via de verkoper een hypotheek afsluiten. Maar er zijn ook wel mogelijkheden bij bestaande bouw. Een aanbetaling van 30 %, als je niet voldoet aan je aflossingen ben je je huis kwijt doordat de hypotheek verstrekker het verkoopt en daarvan je schuld betaalt.
#6 - 06-06-2004, 23:04 uur

Chiefram

En ben je die 30% aanbetaling dan ook kwijt in dat geval, of krijg je het 'restant van de verkoop' dan wel keurig netjes terug?

30% aanbetaling is nogal wat, zeker voor de gemiddelde Amerikaan.
#7 - 07-06-2004, 17:29 uur

PBBI

We hebben het hier toch over buitenlanders die een huis willen kopen in de VS, niet over de doorsnee Amerikaan. Een doorsnee Amerikaan kan geld lenen, een financiering krijgen etc. , een buitenlander niet. Iemand als FM heeft het over het kopen van een huis maar hij heeft geen visum dus kan daar niet permanent wonen en helemaal al niet werken. Dan is het voor de verkoper / financier maar afwachten of er ooit betalingen komen en hoe lang. Je kunt er wel vanuit gaan dat je niks terug ziet van die 30%, ze verkopen het huis zo snel mogelijk voor een prijs die afgedekt wordt door die 30%. Maar als je gewoon je aflossingen doet hoef je je nergens druk over te maken. Overigens kan een aanbetaling van 20 of 25% ook wel.
#8 - 07-06-2004, 21:58 uur

Chiefram

Ok, dat wilde ik even weten.

Dank je!  ;)
#9 - 11-06-2004, 18:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15