Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

emigreren.....

Discussie gestart

julia

ik ben een nederlandse vrouw met 2 Amerikaanse kids. Vader woont in de USA . Ben gescheiden van hem, maar heb een uitstekend contact met hem en mijn ex.schoonfamilie. Vader en familie zijn Amerikanen.
Heb in 2000  mijn greencard in moeten leveren op de Amerikaanse Ambasade in AŽdam. Volgens een medewerker had ik geen aanvraag gedaan om met behoud van mijn greencard in Nederland te verblijven voor onbepaalde tijd. Heeft niet mijn social securitynumber ingenomen.
Ik wil nu met mijn huidige man terug naar de USA. Heb al een worksponser, woonruimte,vervoer,ect gevonden.
Ook hebben we de senator( a friend of the family) in geschakeld.
Mijnkids willen terug naar hun "roots", maar zijn niet oud genoeg om er zelfstandig te wonen (9 en 12 jaar).
Wat voor problemen kan ik verwachten om me weer in de USA te vestigen???? Heb er 13 jaar gewoond!!!!!
#1 - 22-05-2005, 18:21 uur
« Laatst bewerkt op: 22-05-2005, 18:22 uur door julia »

visuar

Ik weet niet of een dergelijke "complexe" vraag makkelijk te beantwoorden is op een forum zoals deze. Misschien is het beter om contact op te nemen met de Amerikaanse ambasade in Amsterdam?
#2 - 23-05-2005, 17:54 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

wiepster

Of zo'n immigratie advocaat? op een ander forum is een mevouw bij d eleden die er veekl veratnd van heeft.
FF bij google amerika forum intikken en dan krijg je ze allemaal op een rijtje ;)
#3 - 23-05-2005, 22:31 uur

julia

Heb al contact gehad met de ambassade in AŽdam en die zeggen dood leuk: "wacht maar tot je kind 21 is en dan kan die je sponseren!" Nou mijn zoon is nu 12 jaar en wil weer terug naar zijn "roots"en de rest van de familie. Lijkt me niet logisch om kinderen die 12 en 9 zijn alleen terug te sturen, vandaar dat wij meewillen.
#4 - 27-05-2005, 08:26 uur
« Laatst bewerkt op: 27-05-2005, 08:28 uur door julia »

FreezeM

Daar ben je ook lekker mee geholpen zeg ??? Wat je ook doet, ik zou in elk geval meedoen met de Lottery. Natuurlijk hoop ik dat je eerder die kant op kan maar als backup is dat geen slecht idee. Verder geef je aan een werksponser te hebben, hoe staat het daar mee? Is dat een Amerikaans bedrijf? Want dat is helaas ook geen snel proces :(
#5 - 27-05-2005, 08:41 uur

julia

ja, ik heb een sponsor gevonden, die amerikaanse is. Ik zit in de zorg en zij heeft al eens eerder mensen gesponserd. Ook mag ik van haar weet terug naar the university om nog meer diplomaŽs te halen wat betreft de zorg. Het gaat om een baan in een verzorgingstehuis. Heb er ook al een woning en auto.
We hopen met behulp van de senator toch een beetje vlugger weg te kunnen dan normaal. Zou graag de kids in school hebben volgend schooljaar. En als dat niet lukt proberen we het voor in het nieuwe jaar(2006)
#6 - 27-05-2005, 08:48 uur

FreezeM

hmmm... er zijn gebieden in de VS waar ze zitten te springen op mensen in de zorg (dat is een rare zin geworden zeg  ;D maar je begrijpt wat ik bedoel). Weet jij of dat in de regio waar je naar toe wilt ook het geval is? Want dat zou eea wel kunnen bespoedigen.
#7 - 27-05-2005, 09:03 uur

julia

wij willen weer terug naar Texas, waar ik 5 jaar heb gewoond(heb totaal 13 jaar gewoond). De vraag naar mensen in de zorg is daar vrij groot. Er werken ook veel canadezen en filipijnen.
#8 - 27-05-2005, 11:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15