Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Emigreren

Discussie gestart

-crash-

Amerika is een mooi land en wil er ooit als ik genoeg geld heb naar toe voor vakantie maar wil liever emigreren, nu heb ik ooit eens gehoord dat je naar de amerikaanse ambassade moet en een visa aanvragen en werk zoeken in amerika en dat dta bedrijf in moet staan voor jou ( dus dat je voor hun werkt en dus ook werk heb)... klopt dit???
#1 - 17-05-2004, 19:29 uur

Chiefram

Ja, dat klinkt allemaal gemakkelijk zo, maar je komt toch echt niet een-twee-drie aan een baan in Amerika als je geen werkvergunning hebt en een werkvergunning krijg je echt niet zomaar.

Het is beter om elk jaar met de (gratis) green-card lotery mee te doen. De kans dat je die wint is best redelijk te noemen... en als je die wint, dan krijg je gewoon alles wat je nodig hebt daar en ben je zo vrij als een vogeltje in het grote Amerika...

Succes!
#2 - 20-05-2004, 13:26 uur

FM

Ja, dat klinkt allemaal gemakkelijk zo, maar je komt toch echt niet een-twee-drie aan een baan in Amerika als je geen werkvergunning hebt en een werkvergunning krijg je echt niet zomaar.

Het is beter om elk jaar met de (gratis) green-card lotery mee te doen. De kans dat je die wint is best redelijk te noemen... en als je die wint, dan krijg je gewoon alles wat je nodig hebt daar en ben je zo vrij als een vogeltje in het grote Amerika...

Succes!


Als je zo'n greencard hebt, dan mag je de VS binnen.  Maar wat dan?   Dan moet je opzoek naar een job, een huis, een lening voor dat huis af te betalen.  Is er geen bepaalde manier om van hieruit (ben wel een belg) een huis, werk, enz te vinden?

Effe een reis boeken naar de vs is ook niet zomaar aan te raden mits de dure kostprijs hiervan...
#3 - 28-05-2004, 15:21 uur
« Laatst bewerkt op: 28-05-2004, 15:22 uur door FM »

Marandi

Hoi allemaal,

Ik ben niet bekend met Amerika en de gang van zaken rond emigreren maar wil er wel meer van weten omdat iemand dicht in mijn buurt op het punt staat te emigreren.  ???
Hij kent een vrouw in Texas via internet (al een jaar) en heeft haar ook twee keer ontmoet. Hij is 31, heeft in Nederland geen baan, nu ook nog geen geld (moet dus eerst sparen) en heeft een medisch verleden.  :-X
Wat zijn zijn kansen om Texas / Amerika binnen te komen?
Is het noodzakelijk om met haar te trouwen? (persoonlijk lijkt mij dat niet slim, maar hij heeft het er al over, zij heeft een kind van 6 jaar)   :-\
Hoe zit het met alimentatie als het huwelijk fout mocht lopen?
Hoe zit het met verzekering gezien het feit dat hij hier een medisch verleden heeft? En pensioen? En bij evt. arbeidsongeschiktheid?
Nemen werkgevers wel iemand aan met medische problemen?

Een hele hoop vragen en ik heb via de amerika.pagina al het een en ander opgezocht, maar misschien zijn er mensen op dit forum die mij nog veel meer kunnen vertellen................. ::)
Alvast erg bedankt.
Groeten Miranda.  :)
#4 - 30-05-2004, 11:54 uur

Chiefram

FM,

stel dat je een visum / werkvergunning hebt, dan kun je ook vanuit Belgie een baan via Internet zoeken. Dat doen de Amerikanen ook als ze bijvoorbeeld vanuit het oosten naar het westen willen verhuizen. Je hebt dan in iedergeval een SSN (Social Security Number) en dan is het geen belemmering meer voor het bedrijf om je aan te nemen.

Een huis kopen, hypotheek regelen enzo zal een groot probleem worden, want je zult toch eerst een 'history' van minimaal 1 jaar moeten hebben opgebouwd bij de bank, zodat men kan zien dat je crediet-waardig bent.

Een apartment huren zal wat makkelijker zijn, maar vaak moet je dan als nieuweling zonder geschiedenis enkele termijnen vooruit of als borg betalen.

Het is een stuk gemakkelijk als je familie of vrienden daar hebt wonen, die je bij aankomst al kan opvangen, zodat je van daaruit het een en ander kan regelen. Werk vinden zal het gemakkelijkst zijn in de US.
#5 - 06-06-2004, 11:49 uur

jaimie

Hallo,

Graag wil ik proberen om in amerika te gaan wonen en werken. Ik ben 28jr en alle broers en zusses van mijn oma en hun kinderen wonen in california. Voor een minimale periode van 2 jaar wil ik kijken of ik daar kan aarden en of het is wat ik ervan verwacht. Heeft er iemand ervaring met het hele proces om daar te gaan wonen als een nederlander met directe familie in amerika?

Werk heb ik er al en een woning ook. Nu alleen nog het mogen verblijven, wonen en werken in amerika..

Mvgr Jaimie
#6 - 12-06-2004, 19:11 uur

Chiefram

Beste Jamie,

Om in Amerika te kunnen wonen en werken zul je inderdaad direkte familie moeten hebben die garant voor je willen en kunnen staan. Zij moeten Amerikaans staatsburger zijn, jouw aanvraag indienen en met bewijzen komen komen dragen van de afgelopen jaren, dat ze financieel draagkrachtig genoeg zijn om jou te onderhouden.

Klinkt leuk, maar met direkte familie verstaat men de ouders en/of kinderen, gehuwde partners (man/vrouw) en broers- en zussen.

Dus ooms, tantes, neven en nichten kun je vergeten. Al zou je hele familie m.u.v. je ouders/kinderen/broers/zussen in Amerika wonen, dan heb je niets aan ze.

Sterker nog, stel dat je in de 4e preferentie (broers/zus relatie) probeert Amerika binnen te komen, dan is de wachttijd ca. 12 jaar alvorens je aan de beurt bent !!! Dit heb ik ook aan de hand namelijjk. in 2000 een aangvraag ingedient (op familie-basis 4e preferentie), in 2002 van de INS schriftelijk een bevestiging ontvangen dat de aanvraag is goedgekeurd, echter ik moet op mijn beurt wachten, nu nog ca. 8 jaar !!!!!!!!!!!!

Daarom is het veel beter om met de Green Card Lotery mee te doen, dat kan alles versnellen. Of via een werkgever proberen om aan een werkvergunning te komen, maar om dan alsnog Amerikaans staatsburger te worden... ik betwijfel het.
#7 - 13-06-2004, 18:48 uur

jaimie

mijn neef het een eigen zaak en hij kan mij een baan geven en zeggen dat mijn expertise niet te vinden is in amerika. Dan voldoe ik volgens mij aan de 2e voorwaarde om in amerika te mogen werken.

Ik hoef ook niet perse een amerikaanse burger te worden, ik wil er gewoon een jaar of 2 werken en wonen.

Kun je overigens ook in amerika je green card aanvragen? want ik heb zo nu een aantal mensen via internet gesproken die daar wonenen die daar hun green card hebben aangevraagd en niet in het land van herkomst..

#8 - 15-06-2004, 11:00 uur

Chiefram

Als je neef dat voor elkaar kan krijgen, dan moet het mogelijk zijn.

Natuurlijk kun je altijd een aanvraag indienen voor een Green Card, maar ik ken genoeg mensen die daar wonen en na 5 jaar nog steeds geen Green Card kunnen bemachtigen. Gewoon met de Lotery mee blijven doen elke jaar, dan mag namelijk ook als je daar al woont. En ja, dan kun je je interview in de states doen natuurlijk.

Succes..
 ;)
#9 - 15-06-2004, 13:08 uur

andrea1

hallo

hoe kun je in amerika wonen als je geen green-card hebt ?? ???
ik zie hier dat je daar gaat wonen en dan daar een green-card gaat aanvragen  ???
nou alvast bedankt  ;D

ssass
#10 - 22-06-2004, 17:33 uur

Chiefram

Een Green Card heeft niets te maken met of je er kunt wonen en werken hoor...

Je kunt namelijk ook een (werk) visa hebben en daar gewoon wonen en werken. Zelf als je met een Amerikaan(se) gaat trouwen dan mag je daar wonen (en werken??), maar kun je alsnog jaren op een Green Card moeten wachten, als je die uberhaupt krijgt...
#11 - 02-07-2004, 00:08 uur

Girly

Ik heb gehoord dat als je met een visum naar amerika gaat en als je daar werk vind, dat je daar dan kunt blijven!

Dat is toch zo!!
#12 - 29-08-2004, 14:32 uur

luvie

nou zo eenvoudig als jij het nu stelt is het niet hoor
#13 - 29-08-2004, 14:57 uur

Sbull

Nee zo makkelijk is het niet.
maar je kan ook op een retiredvisa naar amerika wat dus inhoud dat je met pensioen bent en dan kan je daar voor maximaal 6 maanden wonen en moet dan weer voor minimaal 2 weken terug naar nederland waarna je weer voor 6 maanden terug kan.
deze visa is meestal geldig voor 10 jaar.
 
#14 - 29-08-2004, 22:19 uur

Sbull

Oh, ja dit visa vraag je aan in het consulaat, je moet wel bewijzen dat je minimaal voor 3 maanden in je levensonderhoud kan voorzien.
#15 - 29-08-2004, 22:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15