Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Emigreren: mijn levensdroom

Discussie gestart

Dusza

Just my 10 cents (of my 2 cents) is alleen maar een uitdrukking Dusza, meer om duidelijk te maken dat je een tip geeft over iets waarmee veel kosten of ellende mee te besparen zijn!
Just my 2 cents....... :D

Pieter, ik ken de uitdrukking hoor...
Ik had enkel de indruk dat Jur nogal kort door de bocht gaat: 'gewoon' effe een jaartje unif om te zien of je het leuk vindt... Alsof het piece of cake is, en de 10-duizenden dollars zomaar aan de bomen hangen.
#16 - 08-03-2006, 22:40 uur

jort

Heey,

Ik ga dit jaar een jaar naar Amerika toe. Aangezien jij te oud ben voor highschool na je VWO (meen ik) ga je toch een jaar universiteit doen? Kan je zien of je het werkelijk wel zo leuk vind!

Just my 10 cents ;)....

Hey Jur. Ik zie in je profiel dat je "pas" 15 bent. Mag ik vragen hoe je zomaar een jaar naar Amerika gaat? Aangezien dat voor een 15 jarige niet goedkoop, en zeker niet makkelijk is denk ik  ;)

En ik zit er nu dus wel over te denken om Journalistiek en Amerikanistiek te studeren. Alleen blijft het de vraag of ik dat hier, of in de VS wil doen. Want het lijkt me niet dat iedere universiteit/hoge school daar enkele 10 duizenden dollar's kost. En je krijgt denk ik ook wel een beurs vanuit IBG of niet :)?
#17 - 09-03-2006, 16:55 uur
« Laatst bewerkt op: 09-03-2006, 16:57 uur door jort »

Pieter79

Pieter, ik ken de uitdrukking hoor...
Ik had enkel de indruk dat Jur nogal kort door de bocht gaat: 'gewoon' effe een jaartje unif om te zien of je het leuk vindt... Alsof het piece of cake is, en de 10-duizenden dollars zomaar aan de bomen hangen.

Ja inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken. Als je voor een opleiding gaat zet je er dan 100% voor in om het af te maken, anders verlies je alleen maar kostbare jaren!
#18 - 09-03-2006, 20:07 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Dusza

Ja inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken. Als je voor een opleiding gaat zet je er dan 100% voor in om het af te maken, anders verlies je alleen maar kostbare jaren!

En hééééééééééél vééééééééél geld.
#19 - 09-03-2006, 22:37 uur

bgroeneveld

Dat van dat geld kan ik beamen. Onze zoon, bijna 22, studeert in mei af bij de Carnegie Mellon universiteit in Pittsburgh. We hebben een paar weken geleden de laatste betaling gedaan aan de universiteit: $7700. Voor een half jaar, alleen maar studiegeld, eten drinken, wonen is extra. En die $7700 is dan nog maar de helft van het normale collegegeld. Wij hadden het geluk dat zoonlief een studie wilde die maar erg weinig mensen doen: de technische kant van het theater, decors bouwen en zo. Omdat ze anders helemaal niemand zouden hebben, kreeg hij de helft. Totale kosten dus: meer dan $30.000 per jaar. En dat wordt elk jaar meer.

En toen ze in de jaren zestig het collegeld in Nederland verhoogden naar duizend gulden per jaar (in plaats van vier jaar elk jaar 200 gulden en dan de rest van je leven gratis), zijn we massaal de straat op gegaan!

Staatsuniversiteiten zijn goedkoper, hij had naar de University of Minnesota kunnen gaan voor minder dan $10.000 per jaar collegeld. Wat overigens alleen geldt voor inwoners van de staat, "buitenlanders" betalen minstens $15.000 per jaar.

Maar treur niet, d'r zijn dus duidelijk mogelijkheden om goedkoper te studeren. Plus allerlei universitaire baantjes, bijvoorbeeld als je vast genoeg in je schoenen staat om orde te houden op een etage met studentenkamers, dan kun je gratis wonen.
#20 - 10-03-2006, 06:02 uur

Kasj

ik heb een jaar High School gedaan in 1992-1993 in California en dat was ook al niet goedkoop.
College is inderdaad vreselijk duur vergeleken met Nederland.
Toch zou ik die kans echt niet laten schieten. Je leert er zo ontzettend veel van.
Dus als het zou kunnen financieel, dan zou ik voor een opleiding in The States gaan!!
just my 2 cents :) om maar eens lekker in herhaling te vallen
#21 - 10-03-2006, 11:31 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

XcIsIoN

Hej Jort

Ik ben blij te horen dat je het nu meer positiever ziet dan voorheen.
Betreffende studies, inprinciepe bijna alle beta studies kunnen in het buitenland worden beoefend. Beroepen in de gezonheidszorg zijn vaak lastig behalve doctor of verpleger.

Als ik eerlijk zou mogen zijn zou ik je afraden om je studie in amerika te doen. Hoewel het vaak leuk klinkt zitter er toch best een aantal minder leuke kanten aan vast. Teneerste zoals velen al hebben gezegt het geld bedrag wat je nodig hebt om daar uberhaupt te studeren. Lenen zou ik je willen afraden aangezien je dan de eerste 5 jaar van je leven minimaal aan het terug betalen bent.
Ten tweede zijn de opleidingen in Nederland vaak beter. Onze opleidingen zijn beroepsgericht dat zijn ze in Amerika bijna nooit. Dus als je na je studie terug naar Nederland zou komen dan heb je behoorlijk wat moeite om in het bedrijfsleven hier te rollen. Daarbij met de bachelor en master structuur die nu wordt ingevoerd, wordt je nederlands niveau europese en hopelijk binnenkort ook wereldwijd erkent. En als je echt graag naar Amerika wilt zoek een beroep dat je echt ligt en zorg dat je verdomd goed er in wordt. Als je dan stage mag lopen in Amerika blaas je van hun sokken af. Meeste van mijn studie genoten komen met 8 9 en 10'en terug uit hun stage en de meeste krijgen een baan.

Dus zoek een opleiding die je echt leuk vind en als het een beroep wat ook buiten Nederland erkent wordt zal je er waarschijnlijk ook mee terug naar Amerika kunnen.

Hopelijk heb je nu een idee hoe jij zelf je toekomst kan bepalen.

Ciao

Steven
#22 - 12-03-2006, 19:36 uur

Jur

Heey,

Ik ga dit jaar een jaar naar Amerika toe. Aangezien jij te oud ben voor highschool na je VWO (meen ik) ga je toch een jaar universiteit doen? Kan je zien of je het werkelijk wel zo leuk vind!

Just my 10 cents ;)....

Hey Jur. Ik zie in je profiel dat je "pas" 15 bent. Mag ik vragen hoe je zomaar een jaar naar Amerika gaat? Aangezien dat voor een 15 jarige niet goedkoop, en zeker niet makkelijk is denk ik  ;)

En ik zit er nu dus wel over te denken om Journalistiek en Amerikanistiek te studeren. Alleen blijft het de vraag of ik dat hier, of in de VS wil doen. Want het lijkt me niet dat iedere universiteit/hoge school daar enkele 10 duizenden dollar's kost. En je krijgt denk ik ook wel een beurs vanuit IBG of niet :)?

IBG? Nee ik ga zonder organisatie! Das veel goedkoper, en daar hadden sommige nog niet aan gedacht voordat ze iets zeiden ;). Het is natuurlijk een duure som. Maar het scheeld wel om zonder organisatie te gaan! Ik heb alleen de school regeleld en ik zal bij mijn Oom komen te wonen.

@Dusza Gemakkelijk? Ik? Dan heb je niet goed gelezen. Ik zij dat hij een jaar Uni moet gaat doen omdat hij voor Highschool niet meer in aanmerking komt. En zeg nou zelf? Het blijft altijd een gok! Je kan zovaak in Amerika zijn geweest, maar als  je daar woont is het altijd anders.

Jur
#23 - 12-03-2006, 23:10 uur

XcIsIoN

IBG = IB groep
Oftewel de groep die jou 4 jaar geld geeft als jij een opleiding doet.
Als je uitwonend bent is dit 240 euro per maand en als jij je ov kaart niet ophaalt komt er nog een keer 140 euro per maand bij is toch weer 380 euro per maand
#24 - 13-03-2006, 10:23 uur

Pieter79

IBG = IB groep
Oftewel de groep die jou 4 jaar geld geeft als jij een opleiding doet.
Als je uitwonend bent is dit 240 euro per maand en als jij je ov kaart niet ophaalt komt er nog een keer 140 euro per maand bij is toch weer 380 euro per maand

Sinds wanneer is dat dan?? Ik heb de laatste 3 jaar van mijn studie de OV niet meer opgehaald omdat ik er toch niets aan had. Ik kreeg er geen cent extra voor......  :(
#25 - 13-03-2006, 19:31 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

marleencolorado

Je krijgt een vergoeding voor je OV als je aantoont dat je voor je studie in NL in het buitenland bent. De IB groep geeft volgens mij geen studiefinanciering als je buiten Europa gaat studeren, ook moet je in NL staan ingeschreven bij een universiteit of hogeschool, dan kun je als deel van je studie in een ander land studeren. Beurzen als de leonardo beurs en de erasmus beurs kun je ook alleen krijgen als je binnen europa blijft.
#26 - 13-03-2006, 19:33 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

B-man

IBG = IB groep
Oftewel de groep die jou 4 jaar geld geeft als jij een opleiding doet.
Als je uitwonend bent is dit 240 euro per maand en als jij je ov kaart niet ophaalt komt er nog een keer 140 euro per maand bij is toch weer 380 euro per maand

Sinds wanneer is dat dan?? Ik heb de laatste 3 jaar van mijn studie de OV niet meer opgehaald omdat ik er toch niets aan had. Ik kreeg er geen cent extra voor......  :(

Je moet het wel eerst aanvragen geloof ik. Daarnaast kon het geloof ik alleen tijdelijk, bijv. als je een half jaar naar het buitenland op stage gaat en hem hier dus niet kan gebruiken. Ik heb het zelf nooit gedaan moet ik zeggen.

B-man
#27 - 13-03-2006, 19:34 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Je krijgt een vergoeding voor je OV als je aantoont dat je voor je studie in NL in het buitenland bent. De IB groep geeft volgens mij geen studiefinanciering als je buiten Europa gaat studeren,

Ik kreeg wel stufi toen ik stage ging lopen in de VS maar dat is anders, misschien dat het ondertussen anders is en ook voor een studie geld kan krijgen?! Er zijn wel beurzen voor studies buiten Europa

B-man
#28 - 13-03-2006, 19:36 uur
« Laatst bewerkt op: 13-03-2006, 20:01 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

XcIsIoN

Jip je moet volgens mij inderdaad je inschrijven bij een nederlandse opleiding.

Zo sta ik ingeschreven bij de Hogeschool van Utrecht, opleiding Life Sciences
Maar mijn stage begeleider zegt dat ik gewoon de 140 euro van mijn OV krijg als ik naar Amerika ben. Ik maak er gelukkig nu nog dankbaar gebruik van
#29 - 14-03-2006, 20:17 uur

marleencolorado

Is het voor de VS meer wat je krijgt voor je OV? Normaal krijg je 70 euro voor het inleveren van je OV. Dit kreeg ik toen ik een half jaar stage liep in Munchen.
#30 - 15-03-2006, 14:58 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15