Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Emigreren: mijn levensdroom

Discussie gestart

FreezeM

We dwalen af..... graag weer On-topic :)
#46 - 05-04-2006, 10:57 uur

Poison ArroW

Sophie: zit je ook in de buurt van Groningen dan? Wordt nog druk hiero (er zijn meerdere leden op dit forum in de regio Groningen), hahaha
nee sorry. ik woon in Oegstgeest. ik woon liever in amerika :P
waar is oegstgeest?
#47 - 05-04-2006, 12:52 uur

FreezeM

Willen jullie dit gesprek prive afronden? Is erg off-topic.... :)
#48 - 05-04-2006, 15:04 uur

jort

Ik heb eigenlijk nog een vraagje, waar ik al een tijdje mee rondloop.
Ik vraag me namelijk af hoe verschillende beroemdheden daar "zomaar" kunnen gaan wonen. 2 Perfecte voorbeelden zijn onze eigen Famke Jansen, en Junkie XL. Die wonen daar nu, maar hoe zijn ze daar terecht gekomen? Ik neem aan dat die niet eerst hebben gewacht of ze een green card kregen :P.
#49 - 11-04-2006, 16:47 uur

Loek

Waarschijnlijk hebben die een "P" type visum.  Dat is een visum voor artiesten die uitzonderlijke kwaliteiten hebben getoond in hun vakgebied.  Dit is ook het visum dat gebruikt wordt indien een artiest in de USA op concert tour wil gaan.  Tenslotte is een concert ook een vorm van werk.
#50 - 11-04-2006, 17:10 uur
« Laatst bewerkt op: 11-04-2006, 17:15 uur door Loek »

visuar

En anders hebben dat soort mensen natuurlijk wel wat geld om een bedrijfje te kopen ofzo daar, lijkt me.
#51 - 02-05-2006, 14:03 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

jort

Nou ik denk dat vooralsnog voor mij de beste manier gaat zijn om er te komen, is via zo'n journalisten visum. Ik las van iemand anders hier dat als je zo'n visum hebt, en je vind een goeie advocaat, dat hij dan een Green Card kan regelen. Maar stel dus dat ik met zo'n journalisten visum daarheen ga, hoe groot is dan de kans dat ik ook binnen de 4 jaar dat je daar dan mag blijven, zo'n Green Card kan krijgen :)?
#52 - 26-05-2006, 13:13 uur

bgroeneveld

Ik ben indertijd de VS binnen gekomen op een journalistenvisum. Maar dat was toen, 1976, een stuk makkelijker (je liep bijvoorbeeld het consulaat zo binnen, geen zware hekken eromheen).

Voornaamste voorwaarde: een bevestiging van een echte krant/tijdschrift/radio/tv omroep dat je inderdaad voor hen gaat werken (vaste freelancer is volgens mij ook goed).

Ik heb indertijd, maar ook dat is al weer zo'n 25 jaar geleden, met behulp van een kennis een persbureau opgericht en op basis daarvan heb ik een groene kaart gekregen, omdat we een dienst verleenden die niet door een Amerikaan kon worden gedaan en redelijk wat geld het land binnenbrachten. (En toen ik een groene kaart had, ben ik met een Amerikaanse getrouwd, was dus allemaal niet nodig geweest).

Als je een journalistenvisum kunt krijgen is dat inderdaad een mooie manier om naar de VS te gaan. Collega's zitten hier al vele jaren op zo'n visum, verlengen schijnt zelfs tegenwoordig geen al te groot probleem te zijn. Maar die groene kaart is tegenwoordig een stuk moeilijker hoor ik van iedereen.

#53 - 26-05-2006, 15:53 uur

Dutchieanne

Hey hoi,

Ik heb zelf een tijdje in de VS gestudeerd aan een college: Green River College. Daar doen ze ook veel met journalistiek.. .misschien een ideetje? Denk er wel aan dat het wel prijzig is om als internationale student in de VS te gaan studeren. Mocht je meer info willen, neem gerust contact met me op:

[email protected]  (jaja, ik heb er ook werk gevonden en ik ga in augustus emigreren.... Naar de VS  cheer)

Groetjes

Anne
#54 - 01-07-2006, 13:37 uur

jort

Hoi Anne

Bedankt voor je reactie :D. Heb je misschien ook AIM/Yahoo Messenger? Als ik je dan eens wil contacten is dat iets makkelijker ;). Eventueel kun je het naar me PM'en als je wilt.

Alvast bedankt :).
#55 - 09-07-2006, 22:22 uur

Dutchieanne

yep... als je wilt, ik heb messenger:  [email protected]
#56 - 11-07-2006, 12:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15