Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

emigreren naar de USA

Discussie gestart

francky

hallo,heeft iemand info hoe ik in de USA kan wonen en werken? ben 41,gehuwd en heb drie kinderen,elk bos hier in de buurt leggen ze plat voor rotondes,ben het hier beu,in de USA is nog genoeg natuur.groetjes
#1 - 04-06-2006, 23:35 uur

bgroeneveld

Niet om je meteen alle illusies te ontnemen, maar de VS binnenkomen is niet makkelijk.

Als je echt weg wilt, zou ik eens aan Australie of Nieuw Zeeland gaan denken. Daar is het mogelijk makkelijker.

#2 - 05-06-2006, 02:34 uur

Amsterican

Niet om je meteen alle illusies te ontnemen, maar de VS binnenkomen is niet makkelijk.

Als je echt weg wilt, zou ik eens aan Australie of Nieuw Zeeland gaan denken. Daar is het mogelijk makkelijker.



Of Canada, dat is het makkelijkst!
#3 - 05-06-2006, 05:56 uur

Dusza

Zal dus heel sterk afhankelijk zijn van een aantal dingen:
- werk je momenteel voor een Amerikaans bedrijf, of voor een bedrijf dat een vestiging heeft in Amerika, én heb je een managementfunctie? Dan  bestaat de kans dat je via je bedrijf uitgezonden kan worden (zij het dat dit tijdelijke visa zijn, dus dat je na een jaar of 7 ook terug thuis staat, tenzij je een green card hebt weten te bemachtigen ondertussen)
- heb je ouders, broers, zussen die reeds ginder wonen? Dan bestaat er de kans dat zij je over kunnen laten komen, maar die wachtlijst duurt enkele jaren (hoor ooit dat het wel 7 à 10 jaar kan duren)
- ben je verpleegkundige, architect, ingenieur of zo, dan bestaat er ook de kans dat je ginder een job kan vinden
- niks van het bovenstaande: enkel meedoen met de green card lotery biedt jou een kans.

Lees in ieder geval eens goed al de info door op het forum hier over emigratie en tijdelijke visa.
Klein detailke: àls je al in Amerika geraakt, dan hoop ik wel dat geen enkele van je kinderen ondertussen 21 is geworden, want dan mogen zij niet meer mee!
#4 - 05-06-2006, 11:46 uur

PBBI

Citaat
- niks van het bovenstaande: enkel meedoen met de green card lotery biedt jou een kans
\
41 is een mooie leeftijd om wat spaargeld   ;D  en om werkervaring te hebben. Dan is er dus de mogelijkheid om zelf een bedrijf te beginnen, cq. over te nemen. 8)
#5 - 05-06-2006, 12:10 uur

pzuidema

Een bedrijf overkopen of werken voor een US bedrijf klinken inderdaad als de enige mogelijkheden. Maar soliciteren voor een Amerikaanse werkgever kun je vergeten als je geen Social Security Number hebt, en die krijg je niet als niet-Amerikaan als je geen greencard hebt.

Hoewel,

Een tip is om je aan te melden op netwerk-websites zoals linked-in en dan op banen gaat zoeken. Dan krijg je contacten in een bedrijf die je 'via-via' kent en dat 'praat makkelijker' en mijn ervaring (wij zoeken namelijk via ons bedrijfje soms ook zo naar personeel) is dat als je een manager kun overtuigen om je in dienst te nemen ze vrij makkelijk een advocaat op je visum zaak zetten. Maar, je moet dan echt iemand kunnen overtuigen dat je beter bent dan een ander (en Amerikanen zelf kennen dit spelletje heel erg goed).

Vul mijn email-adres maar in op linked-in, [email protected], en je kunt dan alvast gebruik maken van mijn netwerk. Let wel, dit is absoluut geen garantie, maar misschien een extra mogelijkheid.  En... zelfs al wordt je aangenomen en willen ze een advocaat je visum laten regelen, er is een maximum aan dit soort visa's per jaar.
#6 - 28-07-2006, 19:10 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

Mr.america

ik blijf hopen en ik probeer stapje voor stapje toch naar amerika te gaan ::) heeft iemand nog meer tips..?
#7 - 07-08-2006, 02:19 uur

Ingetje

Je kan mee doen met de lottery! Dat is nog het gemakkelijkste ...je moet wel een beetje geluk hebben, maar wie weet.
Anders kan je nog altijd een eigen bedrijfje beginnen of kopen en op een E2 visum gaan, dan kan je wonen en werken in de US, dat hebben wij ook gedaan.  2006-01
Veel succes!
Inge
#8 - 07-08-2006, 10:10 uur

Dusza

Ga eens naar een emigratieseminar om wat informatie op te snuffelen.

Denk je dat je daar nog meer info kan vinden dan hier? Dat was niet mijn ervaring. Je bent je geld kwijt, en weet niks meer dan wat ik wist na een uurtje of twee op dit forum.
#9 - 08-08-2006, 12:41 uur

hollandranch

Ga eens naar een emigratieseminar om wat informatie op te snuffelen.

Denk je dat je daar nog meer info kan vinden dan hier? Dat was niet mijn ervaring. Je bent je geld kwijt, en weet niks meer dan wat ik wist na een uurtje of twee op dit forum.

Van Frankie die dit onderwerp heeft opgestart hebben we niet meer gehoord, maar zijn vraag was ook vrij algemeen. Wij hebben veel gehad aan dit forum, veel aan Google, gewoon veel op Internet opzoeken, wat boeken lezen, en gewoon naar Amerika gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn, waar een wil is is een ROAD  2006-05
#10 - 08-08-2006, 16:21 uur

francky

hallo iedereen,allen bedankt voor jullie antwoorden! leuk dat er anderen zijn dit iemand willen helpen,een beetje uitleg is reeds veel waard,groetjes
#11 - 09-08-2006, 22:55 uur

hollandranch

hallo iedereen,allen bedankt voor jullie antwoorden! leuk dat er anderen zijn dit iemand willen helpen,een beetje uitleg is reeds veel waard,groetjes


Hoi Francky, als je wat specifieker aangeeft wat je precies wilt zul je zien dat je nog meer uit dit forum kan halen, Good Luck
#12 - 09-08-2006, 22:58 uur

FreezeM

Maar soliciteren voor een Amerikaanse werkgever kun je vergeten als je geen Social Security Number hebt, en die krijg je niet als niet-Amerikaan als je geen greencard hebt.

Volgens mij is dat onzin :)
Natuurlijk heb je als Nederlander geen SSN, maar dan kan je nog wel solliciteren bij een Amerikaans bedrijf. Willen ze je graag hebben dan starten ze een procedure voor een werkvergunning en kan tzt een SSN aangevraagd worden. Een werkvergunning is geen Green Card.
#13 - 10-08-2006, 07:53 uur

hollandranch

Maar soliciteren voor een Amerikaanse werkgever kun je vergeten als je geen Social Security Number hebt, en die krijg je niet als niet-Amerikaan als je geen greencard hebt.

Volgens mij is dat onzin :)
Natuurlijk heb je als Nederlander geen SSN, maar dan kan je nog wel solliciteren bij een Amerikaans bedrijf. Willen ze je graag hebben dan starten ze een procedure voor een werkvergunning en kan tzt een SSN aangevraagd worden. Een werkvergunning is geen Green Card.

tzt een SSN aanvragen lijkt me onhandig, je krijgt geen creditcard, bankrekening of autoverzekering zonder SSN
#14 - 12-08-2006, 19:02 uur

visuar

Ik denk dat met tzt in dit geval bedoeld wordt als je een werk visum daadwerkelijk krijgt en je die kant op gaat. Eerder dan dat je zo'n visum hebt kan je toch geen SSN aanvragen
#15 - 12-08-2006, 21:49 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15