Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Emigreren naar de VS

Discussie gestart

Lars-s

Halllo allemaal,

Mijn vrouw (we zijn nog niet getrouwd) is Amerikaans staats burger. Ze is nu ongeveer 10 jaar in Nederland maar kan hier niet wennen. Ons doel is om uiteindelijk onze leven op te gaan bouwen in de verenigde staten.
Ook zouden we graag gaan trouwen maar we weten niet precies of dat nu hier moeten gaan doen of in de states. Zo langzamerehand vind ik het tijd worden om de zaken wat concreter te maken en te gaan indexeren wat er nodig is om een eventuele migratie mogelijk te maken.

Een paar practische vragen spelen door mijn hoofd en de informatie is vast wel beschikbaar op officiele .gov sites maar ik hoop hier wat mensen te treffen met de zelfde omstandigheden cq ervaringen.
1) Kan ik als nederlands staats burger emigreren naar de US?
2) Is het verstandig ons huwelijk te voltrekken in de US of in NL
3) Kan ik gaan werken is de US?

Ik dank een ieder voor de tijd en moeite hier op te reageren.
#1 - 12-02-2012, 11:02 uur

tokoh

Dag Lars,

Ik ben op dit ogenblik bezig met dezelfde procedure. Er zijn massa's vragen die bij zullen opkomen, maar laten we starten met de bovenste 3.

- je kan als gehuwd Nederlands staatsburger naar de VS. De procedure na huwelijk is plusminus 8 maand.
- naargelang de procedure die je verkiest, trouw je hier of ginder. Indien je hier trouwt is de totale procedure minder complex en goedkoper.
- Zodra de aanvraag is goedgekeurd en na het finale interview in de US ambassade, verkrijg je een temp green card. De definitieve wordt ginder toegestuurd. Met die green card kan je onmiddellijk werk zoeken.

Als je nog vragen hebt, shoot!
Lees ook even mijn thread? Over mijn begonnen procedure. Alleen al het huwelijk voorbereiden vereist enige aandacht.

Daan
#2 - 12-02-2012, 14:43 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

Lars-s

Daan, dank je wel voor je reactie.

Ik heb inmiddels jouw topic ook gelezen en een aantal zaken komen mij bekend voor. Wij zullen hier ook rekening mee houden.
Het voor ons allemaal wel ietsje eenvoudiger en we zijn wat flexibeler zeker omdat wij geen kinderen hebben. Het trouwen hier of in de USA lees ik nogal wat verschillende tegen strijdige informatie over, wij zullen ons hier goed over laten informeren.

Suc6 met je migratie, ik hoop dat alles verder soepel voor je verloopt.
#3 - 13-02-2012, 10:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15