Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ervaring met Green Card Lottery

Discussie gestart

roonlimburg

Wie heeft er reeds ervaring met de Green Card Lotery en zou er graag wat over willen vertellen, hoe vaak heb je meegedaan? Ben je uitgeloot?
Ben je op die manier in Amerika terechtgekomen en zo ja, hoe is het je daar verder vergaan?
#1 - 08-07-2002, 20:45 uur
« Laatst bewerkt op: 08-07-2002, 20:45 uur door roonlimburg »

usadutch

Ik heb geen ervaring met de lottery maar wil iedereen attenderen op deze website;

http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/alerts/lottery.htm
#2 - 02-09-2002, 04:52 uur
FORUM http://www.usadutch.com/forum
usa WEBLOG+VIDEO http://www.usadutch.com/blips

Webmaster USADUTCH.com

roonlimburg

Bedankt voor het noemen van die link, ik was zelf die mededeling al eens tegengekomen.
Ik ga dit jaar meedoen aan de lotery, en heb besloten om het geheel zelf te doen zonder hulp van een of ander bedrijf.
Ik heb de afgelopen tijd bij verschillende van die bedrijven op de site gekeken en heb ontdekt dat de formulieren die je via hun kan uitprinten vaak fouten bevatten en dus niet geheel aan de regels voldoen die gesteld worden.
Nu dus maar heel goed de instructies gelezen en besloten het zelf te doen.
Ik las ergens dat ongeveer 42% van de inzendingen afvalt wegens het niet juist volgen van de instructies.
#3 - 02-10-2002, 13:38 uur

paulvv

Even een vraag in deze: wat is nu de officiele website voor het aanmelden voor de Green Card Lottery dan? Ik heb het nl. gedaan op www.usais.org, in de veronderstelling dat dit de enige officiele is...

Paul
#4 - 16-10-2002, 16:55 uur

pellemans

Ga naar de site van de immigratiedienst: http://www.ins.usdoj.gov/graphics/howdoi/divlott.htm.  Het indienen van een aanvraag is gratis.

http://www.usais.org/ is volgens mij een commerciele site. Ze doen zich weliswaar voor alsof ze de overheid zijn maar ze zijn het dus niet. Ik neem aan dat ze een bepaald bedrag verlangen voor hun "services".

Peter-FL
#5 - 16-10-2002, 20:16 uur

roonlimburg

www.usais.org is inderdaad een commercieel bedrijf die tegen betaling jouw briefje op de bus doet.
Er bestaan meerdere van dit soort bedrijven. De namen van dit soort bedrijven doet soms inderdaad lijken alsof het een site betreft van een officiele government afdeling is, maar dat is het dus niet.
Het enige voordeel dat dit soort bedrijven lijkt te hebben is dat ze zorgen dat jouw inzending geheel volgens de regels is, maar helaas is dat volgens mij niet het geval.
Kortom, in mijn ogen zonde van het geld.
Gewoon goed de echte officiele regels lezen op bijvoorbeeld de site die in het vorig berichtje genoemd werd.
De deelname aan deze loterij is gratis, het kost je alleen een postzegel en verder niets.
#6 - 21-10-2002, 13:50 uur

Johan

Je geeft aan dat volgens jou deze bedrijven een en ander niet correct verwerken. Waar baseer je dat op? Op feitelijke ervaringen of is het een gevoel?

Johan
#7 - 24-10-2002, 07:46 uur

roonlimburg

Je geeft aan dat volgens jou deze bedrijven een en ander niet correct verwerken. Waar baseer je dat op? Op feitelijke ervaringen of is het een gevoel?

Johan


Johan,

Bijvoorbeeld bij usais heb ik het forumulier uitgeprint, maar aangezien wij 3 kinderen hebben werd het formulier dus op 2 bladzijdes uitgeprint.
Na een emailtje gestuurd te hebben kreeg ik een mailtje terug dat ik een mailtje moest sturen via de website, maar daar dat was weer niet mogelijk omdat ik mijn papieren nog niet had ingestuurd, na een tweede mailtje kreeg ik pardoes een bevestiging voor de opzegging en werd het geld teruggestort (wat natuurlijk wel weer netjes was)
Bij een andere site heb ik het formulier uitgeprint en daar was de achternaam weer niet onderstreept wat dus wel duidelijk in de voorwaarden staat.
Uiteindelijk heb ik het dus maar allemaal zelf gedaan en heel goed de voorwaarden gelezen.

#8 - 15-11-2002, 17:23 uur

Erik

Even voor de zekerheid:

Ik heb via de site van de immigratiedienst gekeken wat hiervoor nodig is.

IK heb het 3x doorgelezen, en tot de conclusie gekomen dat het gaat om 1 formuliertje met naw gegevens geboortedatum en -plaats en een foto. Vervolgens zijn hier weingig regels aan verbonden. Waarom gaat het dan zo vaak mis? of zie iets helemaal over het hoofd?

Zijn er nog meer sites waar ik informatie kan vinden?

Erik 8)
#9 - 17-12-2002, 16:46 uur

Jurgen

Ik en mijn gezin zijn dit jaar (2003) naar Amerika verhuist na het winnen van de greencardlotterij. Ons verhaal staat op internet: http://www.verenigdestaten.info/frame.php?content=Algemene%20Info/jurdan

Zijn er vragen over het winnen mag je ze altijd stellen.

Gr. Jurgen  ;D
#10 - 27-12-2003, 21:23 uur

chaterz

ja ik heb een vraag ..stel je voor je wordt genotifeerd maa rje ontvangt de brief niet wordt je na een tijd je toch gentroifeerd door email???
#11 - 26-01-2004, 12:59 uur

Chiefram

ja ik heb een vraag ..stel je voor je wordt genotifeerd maa rje ontvangt de brief niet wordt je na een tijd je toch gentroifeerd door email???

NEE
#12 - 26-01-2004, 15:51 uur

bechauw

Hallo allemaal,

Even een korte reactie op de post dat commerciele bedrijven zonde van het geld zijn.

Een vriend van me, heeft www.easyvisausa.com opgericht voor mensen die hun aanvraag voor de Green Card Loterij willen indienen. Dit is gratis als je naar de State Gov. website gaat in de maanden nov. en dec.

Echter vorig jaar zijn 2 miljoen mensen afgewezen, omdat hun aanvraag niet juist is ingediend.

Voor het schamele bedrag van US$ 24,50 kijken enkele immigratie profs de aanvraag na, bereiden de aanvraag voor en dienen de aanvraag tijdig in. Ook krijgen alle winnaars een gratis vliegticket naar de VS ter waarde van US$750.

#13 - 21-05-2004, 13:09 uur

roonlimburg

Met de nieuwe electronische loterij is het bijna niet mogelijk om fouten te maken, als er al fouten worden gemaakt dan zijn het spelfouten in een naam of een datum die fout wordt ingevoerd, maar dat zal een "expert" ook niet opmerken.
Het enige probleem is te zorgen voor een goede digitale foto, het beste wat men kan doen is even zoeken naar een fotograaf die goede digitale apparatuur heeft (gewoon de gouden gids pakken en een paar fotografen bellen) en de foto's op cd-rom laten zetten, wel even de instructies voor de foto's even uitprinten wanneer die beschikbaar zijn op de travel.state.gov site en die meenemen.

In het verleden moest men zelf een formulier maken met alle gegevens en die per post versturen om deel te nemen aan de loterij, toen kon het wel eens veiliger zijn om het door een bedrijf te laten doen, maar dat is nu echt niet meer nodig.
#14 - 09-09-2004, 15:19 uur

heivalido

Ik blijf van mening dat de loterij op zich al genoeg geld kost, en ook voor ons beginners was het toch niet zo ingewikkeld om alle papieren in te vullen en af te handelen, met dus nu een positief resultaat. Maar de keus is voor iedereen voor zich, als je geen risicio wil nemen en in zee gaan met een bedrijf, zorg dan wel dat je 300% zeker bent van de betrouwbaarheid van dit bedrijf.
#15 - 12-09-2004, 20:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15