Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Escrow account

Discussie gestart

hollandranch

Opeens blijken we toch een Escrow account nodig te hebben voor ons E2 visum, wie heeft een tip voor ons waar we dit het beste kunnen regelen?
#1 - 17-10-2006, 18:55 uur

Dusza

 ??? Wat is dat, een Escrow Account?
#2 - 17-10-2006, 19:16 uur

Wop

??? Wat is dat, een Escrow Account?

Dat is volgens mij een soort tussen rekening, je maakt geld over naar derden en de ontvangende partij stuurt hier de bescheiden naar toe zodra jij betaald hebt. "goederen" worden pas uitgeleverd als er betaal en geleverd is aan een derde partij ( de Escrow account) . Hier wordt ongetwijfeld commisie over betaald. Zo voorkom je dat iemand "tevergeefs" betaald of dat er iets verzonden wordt zonder dat er voor betaald wordt. Ik heb hier trouwens in het verleden wel negatieve verhalen over gelezen, maar vraag me niet meer hoe dat zat. Heb me er verde rniet in verdiept..

Maar ik dacht dat bovenstaande aardig klopte, correct me if i'm wrong.
#3 - 17-10-2006, 19:23 uur

hollandranch

Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met een bouwdepot, je kan alleen geld van deze rekening halen als een fakturen overlegd, het is een zekerheid dat je het geld niet voor andere zaken gebruikt. Wij hebben een rekening bij The Bank of America, maar we moeten zekerheid bieden dat we ons geld wat we gaan investeren niet voor andere doeleinden gebruiken. Wat nu tegenwerkt dat de banken alleen maar zaken willen doen als je een SSN hebt en die krijg je pas na je visum, dus we lopen nu even tegen muren.
#4 - 17-10-2006, 19:27 uur

PBBI

??? Wat is dat, een Escrow Account?
In dit geval bij een E2 is het een rekening die gebokkeerd is en waar geld op staat, in dit geval gestort moet gaan worden, dat alleen gebruikt kan gaan worden om te kunnen voldoen aan de visum eisen. M.a.w. je stort geld op een geblokkeerde rekening en het geld kan alleen gebruikt worden voor je bedrijf, bijv. om de mobile homes van te kopen.  Het geld wordt dan ook pas vrijgegeven als voldaan wordt aan de eisen die aan de escrow gesteld worden. Als het consulaat een escrow accepteert met iets algemeens zoals investering in het bedrijf zou je er een auto van kunnen kopen die je voor het bedrijf nodig zou kunnen hebben. Als ze enkele specifieke dingen accepteren, en hierbij zouden ze uit kunnen gaan van je bedrijfsplan, dan zouden ze bijv. alleen een escrow kunnen accepteren waarbij het geld enkel wordt vrijgeven bij koop van de mobile homes, toiletgebouwen, aanleg plaatsen etc. Ik heb dit al vaker aangegeven, alleen investeren in onroerend goed is over het algemeen niet voldoende en geld hebben op je eigen rekening in de VS wordt niet geaccepteerd.
#5 - 17-10-2006, 21:57 uur
« Laatst bewerkt op: 17-10-2006, 22:10 uur door PBBI »

hollandranch

??? Wat is dat, een Escrow Account?
In dit geval bij een E2 is het een rekening die gebokkeerd is en waar geld op staat, in dit geval gestort moet gaan worden, dat alleen gebruikt kan gaan worden om te kunnen voldoen aan de visum eisen. M.a.w. je stort geld op een geblokkeerde rekening en het geld kan alleen gebruikt worden voor je bedrijf, bijv. om de mobile homes van te kopen.  Het geld wordt dan ook pas vrijgegeven als voldaan wordt aan de eisen die aan de escrow gesteld worden. Als het consulaat een escrow accepteert met iets algemeens zoals investering in het bedrijf zou je er een auto van kunnen kopen die je voor het bedrijf nodig zou kunnen hebben. Als ze enkele specifieke dingen accepteren, en hierbij zouden ze uit kunnen gaan van je bedrijfsplan, dan zouden ze bijv. alleen een escrow kunnen accepteren waarbij het geld enkel wordt vrijgeven bij koop van de mobile homes, toiletgebouwen, aanleg plaatsen etc. Ik heb dit al vaker aangegeven, alleen investeren in onroerend goed is over het algemeen niet voldoende en geld hebben op je eigen rekening in de VS wordt niet geaccepteerd.


We hebben totaal geen probleem met het nemen van een Escrow account, het is wel vreemd dat banken dit alleen aanbieden als je een SSN hebt en dat krijg je pas na het visum!!  Misschien heb jij tips voor ons en de andere aanvragers waar je zoiets het beste kan regelen.
#6 - 17-10-2006, 22:06 uur

petratimmer

Nee hoor, Ik heb al vanaf april een escrow account en zoals je weet had ik toen nog geen visum en ik heb nog geen SSN. Dat zou ook niet kunnen. De visum is bij ons pas aangevraagd nadat al het geld wat wij investeerden op de escrow stond.  Zover ik weet hebben banken geen probleem met escrow zonder SSN of visum.
#7 - 17-10-2006, 23:53 uur

Ingetje

Hoi Hans,

Wij hadden geen escrow account nodig voor ons visum...., heeft de ambassade om meer info gevraagd en gevraagd om een escrow  te hebben? Wij hadden hier wel over gehoord en geinformeerd maar het is niet altijd nodig. Escrows worden vaak gebruikt als je een zaak overneemt en de deal alleen doorgaat als het visum is uitgegeven, dat geld wordt dan tot dan vastgehouden (zonder intrest) in een Escrow account. Als de visa word geweigerd krijg je het geld normaal gewoon terug.
Wij hadden het meeste van de investering reeds betaald (machines, materialen, lease ed) dus ik denk dat we daarom geen escrow nodig hadden
.
Wij hebben destijds wel geinformeerd bij onze amerikaanse advocaat, hij kon een escrow voor ons regelen. De meeste advocaten in the states kunnen dit voor je regelen.
Wel zien dat je een goede advocaat hebt want ik heb al heel wat problemen met escrow accounts gezien op internet, mensen die hun geld niet terugkrijgen ed, het gaat tenslotte op een rekening waar iemand anders toegang tot heeft... :(

Good luck!
Inge
#8 - 18-10-2006, 00:30 uur

hollandranch

Onze eigen banken The Bank of America en The Citizens Bank hebben moeite met een Escrow account omdat dit niet gangbaar is om tussendoor even zo'n account te openen. Onze investeringen zijn tot nu toe alleen de grond en de rest staat op papier. Nu wil de ambassade dat wij een Escrow Account openen en we moeten ipv Offertes van aannemers Contracten overleggen! Beetje dubbel allemaal, want als je contracten kan overleggen waarom nog een Escrow??  Wordt dus de komende dagen veel bellen om de laatste hordes te nemen, want voor de rest is ons plan goed.
#9 - 18-10-2006, 08:35 uur

PBBI

Banken doen geen escrow accounts voor dit hele verhaal, je hoeft je dus niet druk te maken over het feit dat je geen escrow krijgt zonder SSN en zonder visum geen SSN.   cheer cheerb cheerg

Om misverstanden te voorkomen, Petra had geen escrow bij een bank. Escrow accounts worden geopend door / bij een advocaat en bewijs wordt dan meegestuurd met de visum aanvraag.
Het escrow account is om aan te tonen dat je het geld dat je beschikbaar hebt ook gebruikt gaat worden waarvoor je zegt dat je het gaat gebruiken, om te investeren in het bedrijf. Offertes zijn natuurlijk geen bewijs dat je ook daadwerkelijk dat gaat doen en daar zit het probleem. Heb je voldoende geïnvesteerd in waar je al mee bezig bent dan zouden ze het escrow, het nog te investeren bedrag dus, kunnen laten voor wat het is. Dit zou bij Inge het geval kunnen zijn. Heb je niet voldoende geïnvesteerd dan is een escrow een uitstekend iets om te bewijzen dat je plannen serieus zijn.
Voor alle duidelijkheid, een escrow is geen vereiste maar het maakt het makkelijker omdat het aantoont dat je voldoende geld hebt en dat het geld beschikbaar is om te investeren. De beoordeling kan per consulaat en per visa officer verschillend zijn.

#10 - 18-10-2006, 22:03 uur

hollandranch

Heb nu al heel wat verhalen gelezen van Visa consultants die net doen of ze het geld in een Escrow account stoppen, maar dit eigenlijk op een eigen rekening zetten waardoor de hele Visa aanvraag mis gaat. Dus voor iedereen die hiermee te maken heeft of gaat krijgen, doe geen zaken met een willekeurige Visa Consultant die je met Google hebt gevonden maar gebruik bureau's zoals PBBI of VisaVersa die hun betrouwbaarheid in Nederland al hebben bewezen.
#11 - 18-10-2006, 22:13 uur

Ingetje

Hoi Hans,

Ik hoop dat julie snel iets horen van de ambassade! In de meeste landen is het zo als je om extra informatie wordt gevraagd dat je dan weer onderaan de stapel komt te liggen bij de aanvragen... ny-angry
Ik weet niet hoe het in Amsterdam gaat, maar in London kan je dan weer van voor af aan beginnen..
misschien eens een vraagje voor je advocaat?
Wat voor soort contracten heb je nou ondertussen als ik dat mag vragen?

We duimen!
Inge
#12 - 27-10-2006, 14:49 uur

hollandranch

Hoi Hans,

Ik hoop dat julie snel iets horen van de ambassade! In de meeste landen is het zo als je om extra informatie wordt gevraagd dat je dan weer onderaan de stapel komt te liggen bij de aanvragen... ny-angry
Ik weet niet hoe het in Amsterdam gaat, maar in London kan je dan weer van voor af aan beginnen..
misschien eens een vraagje voor je advocaat?
Wat voor soort contracten heb je nou ondertussen als ik dat mag vragen?

We duimen!
Inge

Hoi, schijnt juist in ons geval goed te zijn dat ze om informatie vragen voordat de Consul het leest, in principe was de aanvraag goed, maar moest aangevuld worden, beslissing valt voor eind van de maand. De contracten hebben we binnen, dit ging om bijvoorbeeld om de septic tank en de elektriciteit, de bron. We moeten aantonen dat we echt gaan investeren en geen vakantie gaan vieren van 5 jaar  2006-05
#13 - 27-10-2006, 17:50 uur

PBBI

Citaat
beslissing valt voor eind van de maand
Dat zou betekenen maandag of dinsdag bericht, vrijdag naar het consulaat en maandag of dinsdag over een week je visum in huis. Laten we het hopen.
#14 - 28-10-2006, 00:42 uur

hollandranch

Citaat
beslissing valt voor eind van de maand
Dat zou betekenen maandag of dinsdag bericht, vrijdag naar het consulaat en maandag of dinsdag over een week je visum in huis. Laten we het hopen.



Laten we het zeker hopen, de spanning is echt erg groot, 19 juni aanvraag ingeleverd, dus ruim 4 maanden al wachten, is niet erg goed voor de gezondheid  embarressed
#15 - 28-10-2006, 09:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15