Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Form I-864, evidence of financial support

Discussie gestart

enny

Ik heb mijn tweede brief van KCC binnen en daar staat iets over financial support. Heeft iemand enige ervaring met dit (I-864)formulier? Is dit formulier verplicht als je naar het interview gaat? Of is het genoeg om bankafschriften, taxatie van huis etc mee te nemen? ??? ???
#1 - 04-03-2005, 01:39 uur

Chiefram

Taxatie van het huis en bewijs van de hypotheekverstrekker in het Engels is voldoende om als bewijs te dienen.

Het I-864 formulier... klinkt bekend, maar wat is dat? Zat dat bij je tweede brief ofzo? Ik kan me niet herinneren dat ik formulieren moest meenemen naar het interview... behalve dan de formulieren die ik destijds na de eerste brief van KCC retour richting Kentuky had gestuurd, maar die formulieren stiirt Kentuky namelijk direkt door naar het Consulaat in Amsterdam.
#2 - 04-03-2005, 05:02 uur

heivalido

Wij hadden voldoende aan een giroafschrift met iets meer dan 5000 euri erop. We hadden ook een brief van mijn moeder dat waarin stond dat mijn moeder ook nog een extra bijdrage zou doen maar deze brief was na het tonen van het afschrift al overbodig.
#3 - 04-03-2005, 10:29 uur

enny


Het zat dus inderdaad in de tweede brief (niet het formulier zelf). De tweede brief is eigenlijk verdeeld in twee gedeeltes, een gedeelte legt uit hoe je kan aangeven dat je jezelf kan onderhouden en hier hebben ze het inderdaad over bank afschriften enzo, en dan is er ook een brief met titel: appointment letter for immigrant visa applicant waar een hele was lijst staat van dingen die je mee moet nemen (staat trouwens ook duidelijker in dat eerste gedeelte) en ondermeer "evidence of financial support:form I-864 and supporting documents".
Mijn vraag is of julllie dat ook haden in jullie brief of dat het iets nieuws is. Als jullie het niet meer weten bel ik de ambassade wel weer, anderzijds ik wil ze niet gaan irriteren daar...... :-\
Misschien is dat niet bestemd voor lottery winners????
#4 - 04-03-2005, 13:19 uur

heivalido

Volgens mij gelden die formulieren alleen als je iemand hebt in de USA die je financieel sponsort. Indien je dat niet hebt gelden de documenten niet maar moet je wel kunnen aantonen dat je financieel onafhankelijk kan zijn in de USA. Althans, zo ging het bij ons.
#5 - 04-03-2005, 19:54 uur

Chiefram

In onze papieren heeft helemaal niets gestaan over zo'n formulier, laat staan dat er zo een bij zat...

Misschien hebben jullie een afwijkende broef gekregen, omdat jullie al in Amerika wonen... Jullie hebben al bezit en een eigen woning natuurlijk, dus ik zou niet eens weten waarom ze daar de (over)waarde van moeten weten.

Ze willen alleen zien of jullie wel voldoende geld hebben voor de eerste drie maanden om te overleven tot jullie een baan hebben gevonden, zodat je niet van de staat afhankelijk bent.

In dit geval hebben jullie al een eigen woning en werk! En heb je werk, dan is een financieel rapport of bewijs ook niet meer nodig om te overleggen.

#6 - 04-03-2005, 22:12 uur

Emigreren USA

De I-864 gebruik je als je al in Amerika zit. Als je vanuit Nederland aanvraagt gebruik je de I-134 als Affidavit of Support. En dan moet je inderdaad het hele formulier invullen en je sponsor moet bewijzen dat hij/zij genoeg geld verdiend/heeft om jou te kunnen sponsoren. Als je dat niet wilt moet je op een andere manier aan kunnen tonen dat je geen uitkering gaat lopen trekken in Amerika.

http://geocities.com/immigreren
#7 - 09-08-2005, 03:17 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15