Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Formulier 2006

Discussie gestart

SantaFe

Ik heb er ook geen zin meer in, ik ben niet lijpe loetje..als er weer een staatsecretaris het op zijn heupen heeft zijn wij de dupe.
......ik wil ook niet meer betalen voor een ander, ik werk 80 uur per week, en voor het zelfde geld krijgt een ander een uitkering.
Ik wil zelf weer verantwoordelijk zijn voor alleen mezelf en niet meer meebetalen aan een miljoen WAOers waarvan volgens mij 75% de kluit belazerd....
#16 - 21-08-2004, 02:30 uur

heivalido

oei, dat zijn gewaagde uitspraken, maar ik kan je gevoelens goed begrijpen. Het wordt je gewoon op alle manieren onmogelijk gemaakt iets moois op te bouwen hier.
#17 - 21-08-2004, 02:36 uur

SantaFe

Ik weet niet of het zo gewaagd is, ik ben het een beetje zat om politiek korrekte uitspraken te doen als ik om me heen zie hoe het gaat.

Mensen die prima in staat zijn om te werken lopen al jaren overheidsgeld te vangen...dan heb ik het niet over enkele. En in deze tijden begint het me te irriteren...ik betaal tienduizende euro's belasting en mag niets, mijn bezittingen worden gestolen of gesloopt en de politie is laconiek...dat vreet aan je.
#18 - 21-08-2004, 02:40 uur

heivalido

dat is helemaal waar, ik ben uit de vorige wijk waar ik woonde weg geterroriseerd door een grote groep tuig die na verschillende bedreigingen de boel in brand hadden gestoken, de politie deed nooit iets omdat ze op zoek waren naar de kopstukken en niet naar de volgens hun "ongevaarlijke boefjes" ,die ongevaarlijke boefjes hadden wel brand gesticht in een appartementen complex waar ook een kinderdag verblijf in zat. We betalen ons groen en geel aan belasting maar je moet er van de overheid niets voor terug verwachten. De politie hier staat bekend als het slechtste korps van het land en die reputatie maken ze regelmatig meer dan waar.
#19 - 21-08-2004, 14:34 uur

Chiefram

Wij hebben ook jaren lang in Nederland een eigen zaak gehad. Op een gegeven moment waren we 'schuldenvrij' en konden eindelijk eens geld gaan verdienen... dachten we...  :-[

Het eerste wat onze accountant ons adviseerde was om leningen aan te gaan om te investeren, daar wij anders de volle mep aan belastingen zouden gaan betalen als wij winst zouden maken.  ???

Dit kan toch niet waar zijn? Ja dus en dat hebben we geweten ook! Gelukkig hebben we 4 jaar geleden de zaak verkocht. Ook ik werkte 7 dagen per week en minstens 12 uur per dag.

Zondags vrij? Hahaha... wat dacht je van de administratie van de hele week???

We hadden beter een stofzuigerslang aan de balie kunnen monteren, die elke euro die binnen kwam direkt naar de belastingdienst zou sturen. Voor ons bleef er netto echt niets meer over...  >:(

Nederland...  :-[ :-\ :'( :-X
#20 - 21-08-2004, 19:39 uur

heivalido

diezelfde stofzuigerslag is ook aangesloten op mijn bankrekening, het grootste deel wat er binnen komt gaat er weer uit naar de Belastingdienst.
#21 - 21-08-2004, 19:58 uur

Chiefram

Haha...

Het is momenteel bij ons alsvolgt:

- Zaak verkocht;
- Ik werk bij een baas en verdien meer dan 2x modaal;
- We hebben aan het eind van de maand 'dagen' over ipv 'geld';
- Mijn vrouw is ook weer gaan werken uit noodzaak;
- We houden nu nog minder over...

Ben het spuug zat! Voor de komst van de euro hadden we echt 1500,- gulden(!) PER MAAND over om te sparen of om leuke dingen mee te doen.

Na de komst van de euro hebben 0,- euro over, gaan al helemaal niet meer uit eten, doen geen gekke of spontane dingen meer, moeten soms aan het eind van de maand wel eens een stukje van ons spaargeld aanspreken om de maand een beetje 'normaal' door te komen.

En nu moet ik hier zeker nog 40 jaar zo leven? Dacht het niet!

Wegwezen hier!  :o
#22 - 21-08-2004, 20:07 uur

SantaFe

Ik hoor weer mezelf spreken ik wordt geciteerd!

Chief...komt me heeeeeel bekend voor!
#23 - 22-08-2004, 00:22 uur

SantaFe

Grijze kentekenverhaal is voor mij de druppel!
#24 - 22-08-2004, 00:39 uur

heivalido

En ik ben me er van bewust dat het in amerika ook geen makkie zal worden, maar daar krijg je in ieder geval wel een eerlijkere kans om iets op te bouwen zodat je later gewoon lekker van je oude dag kan genieten. Hier kost je dat maandelijks een kapitaal, alleen weet niemand zeker of hij of zij op hem of haar oude dag ook nog maar iets van dat kapitaal terug zal zien. Nederland zou het land van de sociale zorg zijn, ja in de jaren 70, 80 mischien, maar nu al lang niet meer. Weet je wat de overheid doet, ze subsideren bedrijven die hun producitie verhuizen naar lageloon landen met het excuus dat ze die bedrijven willen helpen internationaal te worden, dus ze vernielen de werkgelegenheid, en die paar mensen die dan nog werk hebben moeten nog langer gaan werken zodat ze de belasting nog meer kunnen spekken. Als je denkt een eigen bedrijf met een beetje winst te kunnen verkopen, wacht dan maar tot je de aanslag in de bus krijgt, daar gaat je winst. Is dat eerlijk, dacht het niet.
#25 - 22-08-2004, 01:44 uur

luvie

het is eigenlijk niet nodig om hier nog iets te melden
wil wel laten weten dat ik het met de mensen op dit forum (heivalido en chiefram )eens ben je wordt hier gewoon gestraft als je hard werkt voor je eurootjes
en voor alles wat je onderneemt moet je je iegen helemaal suf lopen en schrijven voor je ook maar iets kan ondernemen en ook ik heb de ervaring dat het in de usa een stukkie makkelijker gaat wat betreft het opzetten van iets je meld je bij de belasting en thats it kijk belasting betaal je overal maar hier betaal je je  blauw en aan het eind van de rit hou je niks over en zeker met de intreding van de euro is het volgens mij gekker geworden en ze roepen wel van dat het allemaal wel mee valt maar ik ervaar dat toch niet zo
want om een simipel voorbeeld te geven in de supermarkt betaal je voor veel dingen inplaats van 0.98 cent nu 0.98 euro cent toch een duidelijk verschil
of niet?
en ook wat chiefram zeg waar je voorheen wat kon overhouden en toch een gezellig leven hebben is gewoon nu niet meer mogelijk als je niet samen werkt ook ik ben weer fultime gaan werken om straks toch als we overzee gaan een leuk centje mee te nemen want nu op dit moment gaat het leven hier ook gewoon door he en wil je zolang je nog hier ben
ook wel wat leuke dingen kunnen doen he anders wordt de spanning zo hoog met al dat wachten hahahhahahhahhaahahahahahahahahhahahahh
maar wie weet gaat het sneller dan we verwachten

maar dat het gaat gebeuren daar ben ik van overtuigd

groetjes luvie
#26 - 22-08-2004, 14:06 uur

luvie

Wij hebben ook jaren lang in Nederland een eigen zaak gehad. Op een gegeven moment waren we 'schuldenvrij' en konden eindelijk eens geld gaan verdienen... dachten we...  :-[

Het eerste wat onze accountant ons adviseerde was om leningen aan te gaan om te investeren, daar wij anders de volle mep aan belastingen zouden gaan betalen als wij winst zouden maken.  ???

Dit kan toch niet waar zijn? Ja dus en dat hebben we geweten ook! Gelukkig hebben we 4 jaar geleden de zaak verkocht. Ook ik werkte 7 dagen per week en minstens 12 uur per dag.

Zondags vrij? Hahaha... wat dacht je van de administratie van de hele week???

We hadden beter een stofzuigerslang aan de balie kunnen monteren, die elke euro die binnen kwam direkt naar de belastingdienst zou sturen. Voor ons bleef er netto echt niets meer over...  >:(

Nederland...  :-[ :-\ :'( :-X
ja chiefram ook wij hadden zo,n slang aan de buiten deur van ons bedrijf en daar kwam je echt niet langs want telde automatisch wat er binnen kwam
#27 - 22-08-2004, 14:10 uur

Chiefram

Ik hoor het ook van anderen. Ik heb nog niemand gesproken die zei dat het in Nederland beter is geworden na de komst van de euro, helaas. Ik zie alleen maar 'stille armoede' om ons heen groeien. Niemand verteld in geuren en kleuren hoe moeilijk dat ze het tegenwoordig hebben, omdat we een trots volk zijn. Ik zie en merk dit echt overal om ons heen.

Dat wij geen verzorg staat meer zijn vind ik prima. Dat iedereen maar eens voor zichzelf moet gaan zorgen: prima, mijn stem hebben ze!

Maar hoe kan ik nou extra voor de toekomst zorgen als ik geen geld aan het eind van de maand meer over hou??? Ik heb het idee of gevoel dat wij alleen maar verder afglijden in de toekomst. Als ik nou nog een lullige inkomen zou hebben, maar zelfs dat is niet het geval. Hoe redden de mensen het met minder?  ???

Als wij de wekelijks boodschappen doen (gezin van 3 personen) dan zijn wij voor alleen het nodige (dus geen luxe dingen) ruim 100,- a 120,- euro per week kwijt. Ik kan mij echt niet voorstellen dat wij ooit wekelijks tussen de 220,- en 265,- gulden in de supermarkt hebben uitgegeven... Ja, als we een feestje hadden waar 30 a 40 man op bezoek kwamen, dan wel!

Natuurlijk weet ik dat er in Amerika geen villa met zwembad en bakken met geld klaarstaan. Natuurlijk zal het in de eerste paar jaren flink aanpoten zijn en je weg zien te vinden, maar je werk je daar hard, dan kun je ook iets opbouwen. Iets dat hier in Nederland gelijk van je afgepakt wordt.
#28 - 22-08-2004, 14:21 uur
« Laatst bewerkt op: 22-08-2004, 14:24 uur door Chiefram »

heivalido

Niets meer aan toe te voegen, precies zoals wij er ook over denken. Hier leef je om te werken, In amerika werk je om te leven.
#29 - 23-08-2004, 21:42 uur

schorpioenvrouw

Wie kan mij vertellen welke de officiële "betaalde" sites zijn om aan de lottery mee te doen.

Alvast bedankt.
#30 - 25-08-2004, 15:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15