Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Formulier 2006

Discussie gestart

Chiefram

Ik moet ergens wel lachen om Tornedoo...  ;)

Hij bedoelt het goed, maar hij wil iets te veel zonder dat hij zich realiseert wat dit allemaal voor voeten in de aarde heeft. Ergens doet hij mij wel aan mij denken toen ik 18 was, ik sprong ook gelijk in 7 sloten tegelijk, terwijl iedereen mij probeerde te waarschuwen en ik (bokkig en koppig) wilde ook nooit luisteren luisteren.  :D



#46 - 29-09-2004, 16:04 uur

tornedoo

ja ik weet het maar ja ik zal er eerst met hun over praten, men moeder die zat echt te lachen maar men vader is dus de belangerijke en tja als ze niet mee willen doen dan doen ze niet mee.maar ja wat denken jullie als ik met een site meedoe zal ik me nu dan alvast inschrijven?

weten jullie wat ik nou echt hoop en ik vind dat het ook moet gebeuren:
dat de state department zelf ook de winnende een email gaat sturen.
#47 - 29-09-2004, 18:46 uur

Chiefram

Ja, Tornedoo...

Ik adviseer je in het bijzonder om je nu alvast in te laten schrijven via zo'n website die de aanvraag voor je in behandeling neemt. Ik heb het vage vermoeden dat wanneer je het zelf gaat doen, dat je het gigantisch verknalt. In jou geval is het wel belangrijk dat je dan iemand achter je hebt staan die alles op zijn gemak nakijkt en in de juiste periode voor je indient.

Succes!
#48 - 29-09-2004, 19:26 uur
« Laatst bewerkt op: 29-09-2004, 19:27 uur door Chiefram »

tornedoo

ik had nog een vraagje, ik had naar de agent waar chiefram geloof van heeft gewoonnen een email gestuurd om te vragen of ze wel een email sturen en ik heb geen antwoord, betekent dat dat het een scamsite is of dat ze mij email gewoon niet serious namen?
#49 - 29-09-2004, 20:04 uur

tornedoo

trouwens ik had wel meegedaan vorig jaar via de state department en men aanvraag was ontvangen, en alles was in orde maar ik wist nooit de brief wel uit bus was of niet, anders gezegd: ik wist of ik nou had gewonnen of niet, ik bedoel mischien had ik wel gewonnen maar werd de post gewoon niet doorgebracht or was die kwijtgeraakt.
#50 - 29-09-2004, 20:10 uur

Chiefram

Tja, dat is precies waar heel veel mensen erg onzeker van worden.

Nadat je je aanvraag hebt ingestuurd en enige maanden daarna worden de eerste Notification Letters door KCC verzonden, dan ziet iedereen bij de brievenbus vol spanning te wachten op DE brief!

Het nadeel is dat het verzenden van 100.000 brieven door KCC niet in een dag kan gebeuren en dit uitsmeren over een paar maanden, dus iedereen hoopt heel stilletjes dat ze nog een kansje maken, ook al wordt die met de dag kleiner. Maar... je weet nooit!

Ik kan me je onzekerheid wel begrijpen. Als iedereen per e-mail wordt geinformeerd, ook als je bent afgewezen, dan heb je in iedergeval zekerheid. Je blijft toch maar hopen en hopen....
#51 - 29-09-2004, 20:49 uur

heivalido

Maar dat is voor de KCC simpelweg niet de doen om al die miljoenen mensen te informeren dat ze er niet bij zitten, dan komen ze nooit toe aan de gelukkigen die het wel hebben gehaald.
#52 - 30-09-2004, 00:32 uur

roonlimburg

nou geloof me maar, de Department of state is wel betrouwbaar. En de post die ze opsturen komt echt wel aan, behalve als je zelf een verkeerd adres opgeeft. En met de papieren opsturen hebben wij gebruik gemaakt van UPS. Kost een paar centen maar je hebt een leverings garantie en ze ontvangen de brief gegarrandeert 2 dagen na verzenden. Dus dan heb je ook voldoende zekerheid.

Ik geloof best dat de Department of State betrouwbaar is, maar ik heb niet alle vertrouwen in TPG.
Zoals ik al vertelde is er al eens post verstuurd vanuit de VS naar mijn adres en nooit aangekomen. Tevens ontvang ik wel eens post voor mensen die wel op hetzelfde huisnummer wonen maar in een hele andere straat, of voor mensen uit mijn straat maar op een ander nummer. Het zou natuurlijk wel heel erg toeval zijn, maar het is dus best mogelijk dat de envelop in een verkeerde brievenbus terechtkomt en in tussen het oud papier of de vuilnis beland.
#53 - 30-09-2004, 15:07 uur

Chiefram

Daarom was ik blij dat de mensen van VisaPeople mij eerst een e-mail stuurde met het verhaal dat wij gewonnen hebben en in deze e-mail vroegen op welke manier ze de brief van KCC naar ons mochten versturen.

Via FedEx dus en we kregen een tracking nummer, zodat we die brief via Internet konden volgen...

En of e-mail nu betrouwbaarder is dan de post, dan vertrouw ik eerder op de post. Het zal niet de eerste keer zijn dat je iets verstuurt met de e-mail en dat het nooit op de juiste plek aankomt, terwijl er ook geen return bericht volgt wegens foutieve levering.

Zelf ophalen en persoonlijk inleveren is dan ook de meest veilige manier... en dan maar hopen dat je vliegtuig niet crashed boven zee...  :P
#54 - 30-09-2004, 15:24 uur

heivalido

Daarom gebruik is bv UPS, en ik zou er geen bezwaar tegen gehad hebben als de KCC dat ook gedaan zou hebben, ik had graag de verzendkosten betaald  ;D En vergis je niet, zo`n express envelop kost ruim 40 euro om op te sturen maar voor ons was het dat meer dan waard, via de online track and tracing zagen we dat 2 dagen later om half 9 plaatselijke tijd de brief was ontvangen en dat er voor getekend was door iemand van de receptie/postkamer van de KCC. Meer zekerheid kan je volgens mpij niet hebben. Bedrijven als DHL, Fedex en TNT hebben ook dit soort express service alleen varieert de prijs en de leverings snelheid.
#55 - 30-09-2004, 15:29 uur

Chiefram

Inderdaad, FedEx was een paar dollar goedkoper (3,50 geloof ik) dus te verwaarlozen, maar de levertijd was 5 dagen! Eigenlijk niet leuk meer voor zo'n bedrag. De gewone post uit de US doet er ook 5 dagen over namelijk...
#56 - 30-09-2004, 15:33 uur

heivalido

alleen levert de gewone post geen garranties en Fedex wel, maar dan nog is het veel te duur voor zo`n langzame service. Hahahaah ik heb natuurlijk wel makkelijk praten als UPS-er maar geloof me, ik kreeg geen korting voor mijn zending naar Kentucky.
#57 - 30-09-2004, 15:44 uur

roonlimburg

Fedex heeft toch ook een extra snelle service? Of is dat alleen wanneer je iets naar de VS stuurt? Het mooie van die service is dat wanneer ze niet binnen de afgesproken tijd afleveren de klant zijn geld terugkrijgt.
#58 - 30-09-2004, 16:05 uur

roonlimburg

alleen levert de gewone post geen garranties en Fedex wel, maar dan nog is het veel te duur voor zo`n langzame service. Hahahaah ik heb natuurlijk wel makkelijk praten als UPS-er maar geloof me, ik kreeg geen korting voor mijn zending naar Kentucky.

Je werkt bij UPS, maar krijgt geen korting? Flauw hoor !
#59 - 30-09-2004, 16:06 uur

schorpioenvrouw

Heivalido,
Heb je inmiddels iets van je werkgever gehoord en kan je gewoon alls UPS-er blijven werken als jullie verhuizen naar Florida.
#60 - 30-09-2004, 16:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15