Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Formulier 2006

Discussie gestart

SantaFe

Beste USA'ers

Even voorstellen..
Ik ben een USA fan en kom er al 15 jaar ieder jaar. Ik heb inmiddels alle staten gezien, en sommige meerdere keren. Ik voel me goed daar, als een vis in het water.


De laatste jaren erger ik me kapot aan Nederland, de bekrompenheid, een overheid die steelt, je werkt je kapot en je komt geen meter voorruit, je werkt nog harder en loopt nog sneller achteruit!  De witteboordencriminelen van ambtenaren die regeltjes verzinnen waar je bij staat!
De druppel is bijna daar..twee weken geleden kwam ik vanuit Memphis (TN) op Schiphol aan...en was direct chagerijnig....bah, wat een "k" land is dat Nederland geworden.
Ik voel me hier inmiddels een vreemdeling.

Dus wil ik weer aan de loterij meedoen, ik heb dat jaren geleden als eens gedaan, maar ik kan het formulier van 2006 niet vinden.....waar staat deze? En natuurlijk wel op de officiele site........
#1 - 20-08-2004, 00:57 uur

Sbull

Voor 2006 moet je nog even wachten.
De nieuwe loterij gaat pas in november van start.
Als ze hetzelfde doen als voor 2005 dan kan je alleen nog maar via het internet aanmelden.
Je vult een formulier in en moet voor een pasfoto zorgen die je meezendt met het formulier.
Alle gegevens zijn pas beschikbaar wanneer de loterij begint.
Dus nog even geduld en ja het wordt hier een land waar je dadelijk nog voor niks werkt.
Groetjes Sbull
#2 - 20-08-2004, 01:03 uur

SantaFe

Aha...via internet is nog mooier..want dat brieven gedoe beviel me niet.
#3 - 20-08-2004, 01:12 uur

Sbull

ja het was makkelijk in te vullen maar als je als mogelijke winnaar uit de bus komt.
Dan komt die papierwinkel wel weer terug hoor dan moet je alles invullen en weer pasfoto's laten maken en dit alles weer terug sturen naar KCC en dan het vervelenste van het hele geval WACHTEN ja WACHTEN en nog eens WACHTEN op een uitnodiging voor een intervieuw.
Zie ook het verhaal van winnaar 2004.
#4 - 20-08-2004, 01:26 uur

SantaFe

Dat wachten vind ik niet erg...ik zal toch niet binnen een maand willen vertrekken, als het nog enkele jaren duurt vind ik dat goed, ik moet eerst de zaken hier op orde brengen omdat ik in de USA niet meer wil werken, de muntjes moeten vanuit Nederland komen.

Ik acht de kans klein binnen 1 jaar uitgeloot te worden.
#5 - 20-08-2004, 08:14 uur

PBBI

Citaat
een overheid die steelt, je werkt je kapot en je komt geen meter voorruit, je werkt nog harder en loopt nog sneller achteruit!

Citaat
ik moet eerst de zaken hier op orde brengen omdat ik in de USA niet meer wil werken, de muntjes moeten vanuit Nederland komen.

Zo slecht kan het dus niet zijn dat ondanks alle tegenwerking je binnen een aantal jaren toch genoeg geld hebt verdiend om de rest van je leven te rentenieren. Of je moet al over de 50 zijn, dan heb ik niks gezegd. Ik gef je overigens gelijk dat je wilt gaan, maar deze twee uitspraken kan ik niet met elkaar rijmen.
#6 - 20-08-2004, 10:30 uur

heivalido

Het zal als je wint alleen niet enkele jaren duren want als je wint en je mag gaan emigreren dan heb je hier 6 maanden voor, ben je er dan nog niet dan is het helaas, je mag weer van voor af aan beginnen.
#7 - 20-08-2004, 21:24 uur

SantaFe

Dat wist ik niet...binnen 6 maanden is wel snel. Ik zit hier met een volledig leven en verantwoordelijkheden...dan is 6 maanden krapjes.

Ik wil leven van de huuropbrengsten uit Nederland, ik wil niet meer opnieuw beginnen, misschien nog een beetje free-lance systeembeheer, lijkt me geen probleem in de USA.  Ik wil dus niet meer afhankelijk zijn.

Het is trouwens heel erg in Nederland, ieder jaar wordt het dramatischer, het is onleefbaar geworden voor een vrije geest. De beslissing om te gaan is al enkele jaren geleden genomen, maar de tijd begint te dringen.

Ik weet nog niet precies waar ik wil wonen, ik ben op meerdere plaatsen verliefd...wordt het New Mexico, Arizona, Las vegas of Daytona..? Nog geen idee..
#8 - 21-08-2004, 00:17 uur

heivalido

Nou ik weet het wel, de westkust van Florida, ietsjes boven Tampa. Je hebt wel gelijk, De Nederlandse mentaliteit gaat met een snoekduik omlaag. In florida heb je ook wel problemen maar de mentaliteit daar is wel een stuk beter dan hier. Niet zo gehaast allemaal,  en als je wel haast hebt, dan steekt een lokale sherrif daar wel een stokje voor ;) Hier in Nederland begint agressie een steeds normalere zaak te worden. Sommige mensen noemen de vriendelijkheid in Florida schijnheilig, en eerlijk is eerlijk, soms is het dat ook wel, maar dan kies ik toch liever daarvoor dan voor de vaak onnodige agressie.
#9 - 21-08-2004, 00:25 uur

heivalido

oh btw, de kans in niet eens zo klein om in je eerste jaar uitgeloot te worden, In mijn familie doen 4 personen dit jaar voor het eerst mee en 2 daarvan waaronder ikzelf zijn al uitgeloot, ze noemen dat winnaars maar eingelijk hebben we nog niets gewonnen. We hebben na het ontvangen van de brief waarin onze selectie bekend gemaakt werd gelijk alle ontvangen formulieren ingevuld, voorzien van de nodige foto`s en documenten en met spoed terug gestuurd naar Kentucky. Nu is het afwachten of we uitgenodigd worden voor het inteview op het consulaat waar dan beslist wordt of we geschikt zijn voor emigratie. Indien we helemaal geen bericht krijgen beginnen we volgend jaar weer helemaal overnieuw en dat blijven we doen tot dat we onze zin hebben.....de greencard.
#10 - 21-08-2004, 00:35 uur

SantaFe

Ik heb liever schijheilige vriendelijkheid, dan het botte aso gedrag van de Nederlander. Het wordt hier met de dag onverdraagzamer, en elk jaar als ik terugkeer van een vakantie uit de USA en weer op Schiphol ben, ga ik zowat kotsen van de narigheid.

Rij ik relaxed naar huis, zit er weer zo'n blonde huppelkut in haar opel kadett op m'n bumper..! Waar wil ze heen?  Je kan hier niet voor of achteruit...de nuttenloze manouvres wekt nog meer irritatie.

Nu weer een week thuis en de narigheid is weer compleet, rijden we met het bedrijf al jaren GM, lekker sterk, weinig onderhoud en goedkoop in aanschaf (in de USA). Krijgen we dat gezeur met grijs kenteken. Dan zijn wij failliet of genoodzaakt vrachtwagens te kopen want die zouden buiten schot blijven...wat is dit voor een land....ze pakken alles van je af, inmiddels werk je 60 uur per week voor de overheid en 20 uur om te kunnen eten. Ik zie dat graag andersom....dus USA is de enigste optie.
#11 - 21-08-2004, 02:13 uur

Sbull

Wat nou overdreven vriendelijk hahahahaha
Hello How are you today??

Well now that you ask me blah blah blah

dit is niet het antwoord dat men wil horen, ook het is een beetje overdreven die vriendelijheid maar liever dit dan in de supermarkt vragen om koffiefilterzakken en dan als antwoord krijgen oh naast de koffie. oh juist ja en waar staat de koffie, pffff ja naast de koffiefilterzakjes
#12 - 21-08-2004, 02:18 uur

heivalido

hahahahhahaha, ja dat zal je bij Publix niet meemaken, daar lopen ze met je mee en geven ze je aan wat je zoekt, en als je wilt lopen ze nog mee naar de auto om de boodschappen te dragen. Only in America.
#13 - 21-08-2004, 02:22 uur

SantaFe

Al met al verzieken we het hier voor onzelf...iedereen die in de USA geweest is is verguld van de beleefdheid en rust...blijkbaar zijn ze niet in staat dit hier voort te zetten.

#14 - 21-08-2004, 02:24 uur

heivalido

En Santa Fe, je hebt helemaal gelijk, door iedere keer weer een nieuwe regelgeving op te stellen voor het bedrijfsleven en vooral de transport sector, gaan er gewoon steeds meer bedrijven over de kop, alleen de aller grootste en aller sterkste kunnen hier nog overleven. Heb je net je wagenpark aangepast aan de nieuwe milieu wet, moet je weer alles aan gaan passen omdat het grijs kenteken eruit gaat. pppffff hoe verniel je je eigen economie.
#15 - 21-08-2004, 02:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15