Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gaat mijn plan werken?

Discussie gestart

Cheers

Beste besten,

Mijn eeuwige dankbaarheid ligt in het verschiet voor degenen die mij aan wat inzichten kunnen helpen omtrent het volgende.

Mijn situatie leent zich ervoor om een dikke roman over te schrijven. Toch zal ik proberen slechts de hoofdpunten kort op te noemen.

Ik ben Nederlands
Mijn vriendin is Turks
Zij woont in Los Angeles
Ik woon in Nederland
We zijn niet getrouwd
Kennen elkaar 6 maanden
Ik wil naar haar toe voor langere tijd
Zij verblijft in LA met een E-1 visum.

Ik heb uitgevonden dat als ik zou trouwen met haar, ik in aanmerking kom voor een E-1 spouse visum. Ik zou daar dan ook een werkvergunning mee kunnen aanvragen. Supermooi natuurlijk, maar toch zie ik nog een aantal beren op de weg.

Ik zal vertellen wat ik binnenkort van plan ben. Als je iets ziet wat volgens jou niet kan, zeg het me voordat het te laat is.

Stap 1) Ik ga voor een weekje naar LA. IK trouw met haar en neem een bewijs van dat huwelijk mee terug naar NL.

Stap 2) Ik ga met mijn paspoort, het bewijs van het huwelijk, en het bewijs van de visa status van mijn vriendin naar het consulaat in Amsterdam en vraag het visum aan (let op: zij is hier dus niet bij).

Stap 3) Ik ga met het visum naar Californie en vraag aldaar een work-permit aan. Ik ga na een weekje weer terug naar Nederland.

Stap 4) Ik werk in Nederland in afwachting van de work-permit. Als die binnen is, vertrek ik met visum en work permit naar de US.

Stap 5) Champagne drinken met vriendin in LA met een visum en werkvergunning op zak.

Diverse bronnen op het internet beweren dat dit kan. Anderen zien weer problemen omdat mijn visum aanvraag niet gelijktijdig met die van haar word gedaan.

Ik verlang enorm naar duidelijkheid. Wie helpt me uit de mist?
#1 - 03-11-2005, 15:48 uur

Jez

Weet dan niemand een antwoord voor de beste man? Ik kan hem helaas niet helpen, maar ik vind z'n post zo leuk!
#2 - 04-11-2005, 12:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Kasj

nee ik ook niet echt helaas,
maar als het al zou kunnen, dan mag er ook totaal niets fout gaan...
enig idee in wat voor tijdsbestek je dit had gedacht voor elkaar te krijgen?

@Jez, maar de post staat er pas een dag, komen vast nog meer mensen op het forum vandaag of morgen die het wellicht weten.

#3 - 04-11-2005, 12:43 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Jez

@Jez, maar de post staat er pas een dag, komen vast nog meer mensen op het forum vandaag of morgen die het wellicht weten.

Yeah, I know, maar meestal zijn we iets vlotter................... Sorry, little impatience  :-[ :-[
#4 - 04-11-2005, 13:14 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

FreezeM

Zou wel mooi zijn he..........

Stap 1) Het bewijs van huwelijk krijg je niet gelijk mee. Het duurt een aantal weken voordat ze dat naar je opsturen.

Stap 2) Jullie voldoen helaas niet aan "Following-to-Join Benefits for Spouses". Dan hadden jullie getrouwd moeten zijn voor je vriendin haar visum kreeg. Omdat je vriendin geen CItizen is maar Residence, val je (als je visum aanvraag al wordt goedgekeurd) in de Second Preference en krijg je een Conditional Residence permit.
Citaat
If you have been married less than two years when your spouse is granted lawful permanent resident status, your spouse will receive permanent resident status on a conditional basis. You and your spouse must apply together to remove the conditions on residence. Please note – you must apply to remove conditional status within 90 days before the 2-year anniversary of the award date of your spouse’s conditional legal permanent resident status.

Waar je op stuk kunt lopen is dat je erg de schijn tegen hebt. Het lijkt alsof je alleen maar trouwt om een visum te krijgen. Jullie kennen elkaar kort en hebben niet samen gewoont. Dat kan echt een probleem zijn:
bron:http://uscis.gov/lpBin/lpext.dll/inserts/slb/slb-1/slb-22/slb-1485?f=templates&fn=document-frame.htm#slb-act204
Citaat
who has resided with the alien's spouse or intended spouse.

stap 3) moet kunnen volgens mij

stap 4) lekker sparen :)

stap 5) Champagne drinken met vriendin? Zal je vrouw leuk vinden!

Ik kan heel moeilijk inschatten hoe groot de kans is dat je een visum krijgt. Ik zou het echt niet weten. In elk geval zou ik als ik jou was meedoen met de DV Lottery. Mocht dit hele plan mislukken heb je dat achter de hand. Hou er ook rekening mee dat als je visumaanvraag wordt afgewezen dit voor toekomstige aanvragen tegen je kan werken. Hoeft niet natuurlijk. Misschien zou je met een goede betrouwbare emigratieadvocaat moeten gaan praten om je kansen in te schatten. Kost je wat geld maar ja, je wilt naar de VS met je vrouw of niet he ;)
#5 - 04-11-2005, 13:55 uur

B-man

FreezeM, is dat "Following-to-join Benfits for Spouses" niet alleen van toepassing op een Lawful Permanent Resident (wat zijn vriendin niet is)??

Is het niet zo dat hij, nadat ze getrouwd zijn, hier in Nederland een E-1 kan aanvragen en daar bij haar mag wonen en na het aanvragen van een work permit ook mag werken?

B-man
#6 - 04-11-2005, 14:19 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2005, 14:19 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Cheers

Dank voor de reacties tot zover, in het bijzonder voor FreezeM. Hoewel ik natuurlijk liever had gelezen dat er geen vuiltje aan de lucht is, weet ik deze informatie bijzonder te waarderen.

Ik wil namelijk echt superzeker weten waar ik aan begin. Ik ben over 2 weken in LA en als alle lichten op groen staan dan vat ik de koe direct bij de horens.

Ik heb inderdaad de schijn tegen wat betreft de duur van mijn relatie. Onder normale omstandigheden zou ik me ook niet zo snel laten ringen, maar een uitzonderlijke situatie vraagt soms om een uitzonderlijke oplossing.

FreezeM: Denk je dat mijn relatieduur en/of trouwen nadat mijn vriendin haar visum al heeft gekregen een dealbreaker is om een visum te krijgen?

Graag zie ik andere of aanvullende perspectieven op mijn plan tegemoet.

#7 - 04-11-2005, 14:31 uur

Cheers

Heb zelf nog even wat navraag gedaan n.a.v. de berichten van FreezeM and B-Man.

Volgens mij gaat de info van FreezeM over een huwelijk met een US citizen (immigrant visa). Ik zou trouwen met een E-1 visumhouder, wat een non-immigrant visum is.

Nu ben ik nog steeds in twijfels...
#8 - 07-11-2005, 15:56 uur

FreezeM

Volgens mij gaat de info van FreezeM over een huwelijk met een US citizen (immigrant visa).

Nee, mijn info gaat over een perminent resident. Juist niet over een citizen. Ik weet alleen niet zeker of je met een E-1 als perminent resident wordt gezien.
#9 - 07-11-2005, 17:14 uur

PBBI

Een E1 is gelijk aan E2 wat betreft status. We hebben een E2 cliënt die tijdens de visum aanvraag is gaan scheiden omdat hij een vriendin had en alleen naar de VS is vertrokken. In eerste instantie wilde zijn vriendin ook een bedrijfje kopen maar dit ging financieel niet en nu gaan ze trouwen en is onze advocaat al aan het werk.
In principe moet het dus zonder grote problemen kunnen. Een E1 visum houder is geen permanent resident en wordt daar ook niet gelijk mee gesteld. De regels voor een permanent resident gaan dus niet op.
Succes
#10 - 07-11-2005, 21:32 uur

FreezeM

Cheers, I stand corrected :)

In principe moet het dus zonder grote problemen kunnen.

Ga er voor zou ik zeggen. Niet geschoten is altijd mis....
#11 - 08-11-2005, 09:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15