Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gebruik Televisie USA

Discussie gestart

kojtl1000

Hallo,

De kans wordt zeer reëel dat we via het werk van mijn vrouw tegen het einde van dit jaar naar de US kunnen verhuizen met een tijdelijke visa (L1 - L2).  We zijn op dit moment echter toe aan de aankoop van een nieuwe televisie.  We kunnen het nu nog moeilijk uitstellen.
Nu zouden we ineens een grote mooie flatscreen willen aankopen, die zowel de Europese norm (PAL) aankan, als de Amerikaanse norm (NTSC).  Geeft dit ons de garantie dat we deze (full HD) televisie dus zowel in België als in Amerika kunnen gebruiken?  Of zit er toch nog ergens een addertje onder het gras?

Alvast bedankt.
#1 - 29-03-2008, 08:36 uur

Pieter79

Volgens mij zijn de meeste TV's tegenwoordig geschikt voor NTSC/PAL/SECAM. Het enige wat je nieuw nodig hebt is een stroomkabel van TV naar stopcontact (of adapter van EU naar USA stopcontact).

Kijk eens op http://www.220-electronics.com/tv/tvs.htm
Hier kun je zien welke TV's multi system (PAL and NTSC) zijn. Het overzicht laat LCD en Plasma schermen zien. Maar zoals gezegd zijn ze dat tegenwoordig bijna allemaal...

Succes,

Pieter

#2 - 29-03-2008, 08:48 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

hdeweert

Hallo kojtl1000
Het enige addertje dat onder het gras zit is het verschil in spanning 110V 220V.
Bij apparaten die gevoed worden via een spanningsadapter kan het soms geen
probleem zijn. Bij normale apparatuur is het tegenwoordig niet meer mogelijk
om de apparatuur om te schakelen van 220V naar 110 V hiervoor is een omvormer
nodig die de spanning 220V naar 110V brengt. Persoonlijk zou ik mijn TV pas in
Amerika aanschaffen.
Je weet dan zeker dat de spanning goed is en hebt geen probleem met de eventuele garantie.

Harm
#3 - 29-03-2008, 15:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15