Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Graag wat informatie.

Discussie gestart

Sluuge

Goeiedag, ik ben op dit moment 20 jaar, heb geen direct familie in de States, maar ben een paar jaar geleden als exchange-student voor een jaar in Amerika geweest. Aangezien mij dit allemaal uiterst beviel wil ik het liefst over een paar jaar emigreren. Ik zou graag weten wat ik hier, als de tijd zover is, allemaal voor moet regelen. De reden dat ik wil gaan is omdat ik het land gewoon geweldig vind, verder niet een bepaalde reden. Kan ik bijvoorbeeld ook eerst een tijdelijk Visa ( volgens mij mag dat tot 2 jaar lang) hebben, en daarna nog een permanent Visa krijgen of moet je na die 2 jaar eerst weer een tijd het land uit voordat je een permanent Visa kunt krijgen? Graag zou ik een stappen overzicht hebben van wat ik allemaal moet doen, dus niet alleen maar Visa enzo, ook bijvoorbeeld hoe je een huis kunt vinden, of het mogelijk is te werken met een permanent Visa, en al die dingen die er bij komen kijken.

Hopelijk kan iemand mij alvast op weg helpen, zodat ik over een paar jaar mijn droom achteraan kan.
#1 - 19-01-2009, 23:17 uur

bgroeneveld

Zoekt op dit forum en gij zult alle informatie vinden.

Goede voorbereiding op de problemen die je zult ondervinden om je droom werkelijkheid te maken.
#2 - 19-01-2009, 23:23 uur

hdeweert

Hallo sluuge
Het makkelijkste is dat je zelf een beetje alles hierover leest op Dit Forum.
Verder kun je hierover informatie vinden op de bij het forum behorende website
http://verenigdestaten.info/alginfo/visa.html
Succes
#3 - 20-01-2009, 14:47 uur

FreezeM

Ga in elk geval meedoen met de DV Lottery (Gratis!!). Eerste mogelijkheid om in te schrijven is eind van dit jaar. Winnaars worden dan bekend rond maart 2010. Visa zijn er dan pas eind 2010 of in 2011. Als je  op die manier een greencard bemachtigd is het de makkelijkste manier om je permanent in de VS te vestiging.

Verder kennen we je situatie niet (opleiding, werk, miljoenen op de bank). Maar als je de kans hebt om nu te gaan werken bij een bedrijf dat ook goed vertegenwoordigd is in de VS (IBM, FedEX, Philips etc) dan kan je na een jaar in dienst te zijn in aanmerking komen voor een L1, mits natuurlijk een interne vacature vind en wordt aangenomen. Deze route heeft als grote voordeel ten opzichte van H1B dat er geen tekort  aan visais.

Beperk je niet tot hetgeen ik nu schrijf, want misschien zijn er voor jou wel andere mogelijkheden. Lees dus goed de informatie door op de hierboven genoemde sites.

Succes!
#4 - 23-01-2009, 15:01 uur

Johan

Het feit dat je vermeld dat de VISA loterij gratis is klopt natuurlijk maar ten dele. Alleen de eerste inschrijving is gratis. Wordt je vervolgens ingeloot dan komen er flinke kosten aan te pas waarbij je rekening dient te houden met substantiële kosten voor het vertalen van documenten, kosten medisch onderzoek en de uiteindelijke visa kosten. Daarnaast dien je ook nog eens over eigen vermogen te beschikken zodat je kunt aantonen jezelf te kunnen redden in de VS voor een minimale periode van 3 maanden en/of iemand moet garant staan voor je. Dus iedereen die ook daadwerkelijk meedoet moet zich dat wel goed realiseren. Duizenden deelnemers vallen jaarlijks af (ondanks dat ze ingeloot zijn) omdat ze hun zaak niet doorzetten. Dit omdat ze tegen de kosten opzien! Als je dus op voorhand al weet dat eigen geld niet te verwachten valt dan kun je beter niet meedoen en daarmee de kansen voor mensen die werkelijk door willen groter maken.
#5 - 23-01-2009, 15:57 uur

FreezeM

Klopt helemaal wat Johan zegt. De reden dat ik er bij vermeld heb dat deelname gratis is, was om te voorkomen dat sluuge gaat betalen voor deelname zonder te realiseren dat hij ook zelf de formulieren kan invullen. Misschien had ik dat moeten zeggen :)
#6 - 23-01-2009, 16:03 uur

DNZ

Je moet kunnen aantonen dat je jezelf de eerste drie maanden kunt redden,
Maar is er dan een bepaald (minimale)  bedrag dat je op je bankrekening moet hebben of hoe moet ik dit zien.

Verder wens ik iedereen veel succes met de volgende GC Lottery!!
   8)
#7 - 12-02-2009, 21:30 uur

FreezeM

Nee, voor zo ver ik weet is nergens een bedrag gedefinieerd. Het verschilt natuurlijk per situatie. Wat is je huidige inkomen, gezinsgrootte, waar ga je je vestigen, heb je al baanaanbiedingen. Het is ter beoordeling van het consulaat voor zo ver ik weet of ze je financiele situatie voldoende vinden. Belangrijk is dus dat je nu al zelf een goed onderbouwde berekening maakt van hoeveel je nou nodig zou hebben de eerste drie maanden in een nieuw land. En dan als een gek gaan sparen. Misschien een extra baan erbij nemen. Je moet er echt voor gaan. In jouw geval heb je een vriend waar je kunt intrekken. Dat is in je voordeel. Maar goed, wat is er op tegen om aan de ruime kant te zitten? Er komen een hoop kosten kijken bij een migratie en hoe meer geld je achter de hand hebt des te beter.
#8 - 15-02-2009, 10:29 uur

marnix

Hoi,

Misschien off topic maar stel dat ik meedoe aan de DV lottery en momenteel niet het kapitaal bezit om te immigreren maar wel een eigen huis
heb die ik zou kunnen verkopen voor 150.000€ en 20.000€ cash bezit in hoeverre kan ik met dit bedrag leven en werken in de U.S,
mijn gezinstoestand is gehuwd en twee kinderen.

Ik of mijn echtgenote bezitten geen diploma enkel ons getuigeschrift lager onderwijs maar hebben wel al 30 jaar werkervaring, 
dus ik denk dat dit het alleen maar erger maakt en het dus zal blijven bij een droom.

Is er hier iemand met enige ervaring in zo een situatie?

Alvast bedankt,

Marnix
#9 - 08-03-2009, 06:43 uur

Pieter79

Marnix,

Ik lees in de instructies het volgende:
Citaat
To enter the lottery, you must meet either the education or work experience requirement of the DV program.
Education or Work Experience: You must have either a high school education or its equivalent, defined as successful completion of a 12-year course of elementary and secondary education; OR two years of work experience within the past five years in an occupation requiring at least two years of training or experience to perform. The U.S. Department of Labor’s O*Net OnLine database will be used to determine qualifying work experience. For more information about qualifying work experience, see Frequently Asked Question #13. If you cannot meet either of these requirements, you should NOT submit an entry to the DV program.

FAQ #13:
Citaat
13. WHAT ARE THE REQUIREMENTS FOR EDUCATION OR WORK EXPERIENCE?
The law and regulations require that every entrant must have at least a high school education or its equivalent or have, within the past five years, two years of work experience in an occupation requiring at least two years’ training or experience. A “high school education or equivalent” is defined as successful completion of a twelve-year course of elementary and secondary education in the United States or successful completion in another country of a formal course of elementary and secondary education comparable to a high school education in the United States. Only formal courses of study meet this requirement; correspondence programs or equivalency certificates (such as the G.E.D.) are not acceptable. Documentary proof of education or work experience must be presented to the consular officer at the time of the visa interview. What Occupations qualify for the Diversity Visa Program?
To determine eligibility based on work experience, definitions from the Department of Labor’s O*Net OnLine database will be used. The O*Net Online Database groups job experience into five “job zones.” While many occupations are listed on the DOL Website, only certain specified occupations qualify for the Diversity Visa Program. To qualify for a Diversity Visa on the basis of your work experience, you must have, within the past five years, two years of experience in an occupation that is designated as Job Zone 4 or 5, classified in a Specific Vocational Preparation (SVP) range of 7.0 or higher. How Do I Find the Qualifying Occupations on the Department of Labor Website? Qualifying DV Occupations are shown on the Department of Labor O*Net Online Database. Follow these steps to find out if your occupation qualifies: Select “Find Occupations” and then select a specific “Job Family.” For example, select Architecture and Engineering and click “GO.” Then click on the link for the specific Occupation. Following the same example, click Aerospace Engineers. After selecting a specific Occupation link, select the tab “Job Zone” to find out the designated Job Zone number and Specific Vocational Preparation (SVP) rating range.

Klik hier voor de instructies van de laatste Lottery: http://www.travel.state.gov/pdf/T1026V-DV-2010bulletin(3).pdf

Succes,
Pieter
#10 - 08-03-2009, 08:54 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

mdvlorg

Ik dacht dat het niet veel nut had om een nieuw topic te beginnen... maar ik had een vraag zoals iedereen hier of ze in aanmerking komen voor een greencard.

Ik ben 19 jaar oud, student en ga dit jaar afstuderen van NHL (college) nu woont mijn vriendin in Flordia en is ook in America geboren. Nu wil ik dus zo spoedig mogelijk ook naar america verhuizen. Ik heb zelf geen familie wonen daar en ik wil niet met mijn vriendin trouwen vanwege de greencard. Een werk visum zal op dit moment moeilijk gaan vanwege de economische crisis (doe 3d design).

Dus de enige oplossing voor mij is de DV 2011 denk ik. Nu heb ik dus de vraag: ik heb wel mijn highschool diploma en binnenkort mijn college diploma maar 5 jaar werkervaring nog niet. Behalve dan dat ik een weekend kracht ben, maar weet dus niet of dat geldt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!
#11 - 28-07-2009, 22:29 uur
« Laatst bewerkt op: 28-07-2009, 22:31 uur door mdvlorg »

Johan

Als je aan de opleidingseisen voldoet heb je, om in de DV2011 succesvol te zijn mits je wordt ingeloot, geen werkervaring nodig! Kortom jou highschool, lagere school, kleuterschool en college zijn genoeg want je hebt dan 12 jaar onderwijs gehad wat de eis is. Mocht je niet aan de opleidingseisen voldoen dan komt de werkervaring pas aan bod.
#12 - 29-07-2009, 16:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15