Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

green card

Discussie gestart

huckfinn

hallo,

Ik heb een kleine vraag over de green card lottery en wellicht weet iemand deze te beantwoorden.

Worden je vermogen en opleiding (en het wel of geen beroep hebben) meegerekend in deze loterij ?  

Verder heb ik familie in Canada, misschien dat dat ook 'telt'.
Ik neem namelijk niet aan dat ze in Amerika zitten te springen om een 19-jarige student die brieven rondbrengt.

Bedankt alvast.

#1 - 28-01-2004, 19:18 uur

Chiefram

Er wordt inderaad naar je vermogen gekeken, maar alleen om te zien of je in het begin even jezelf kunt bedruipen en niet direkt in een uitkering valt. Maar het schijnt (heb ik gehoord) dat hier niet al te streng naar gekeken wordt.

Wat wel belangrijk is, is dat je kunt aantonen dat je minimaal 2 aaneengesloten jaren een betrekking (werkervaring) hebt gehad, liefst in een funktie waarmee je in de US gemakkelijk een baan kunt vinden. Of... je moet kunnen aantonen dat je een opleiding het voltooid, dus een diploma hebt behaald. Een van deze twee opties is verplicht en als je hier niet aan kunt voldoen, dan ben je bij voorbaat al afgewezen.

Nee, familie in Canada (of Amerika zelfs) telt niet in deze situatie.

Of Amerika zit te wachten op een 19 jarige student die de post rondbrengt weet ik natuurlijk niet, haha...  ;)
Ik denk niet dat dit een reden is om je af te wijzen, zolang je maar aan een van die hiervoor genoemde voorwaarden voldoet: werkervaring en/of schooldiploma.

Succes!  ;)
#2 - 30-01-2004, 19:22 uur

dorinthe280

ik heb ook een probleem met het aanvraag van de greencard want er staat dat het gratis was en erna zie ik dat je gegevens moet in vullen van een credit cart... maar dat heb ik niet? kan iemand me helpen?

me 2e vraag is: kan je ook ergens een anders een greencard krijgen inplaats via de lotery?
#3 - 11-06-2004, 10:28 uur

Chiefram

De GreenCard Lotery is 100% GRATIS !!!

Alleen... er zijn zoveel bedrijven op het Internet die je in de waan laten dat zij de enige en officiele site zijn waar je je moet registreren. Het lijkt dan of ze het ook kostenloos doen, maar je moet wel tussen de US$ 25 en US$ 75 dollar administratie-kosten betalen.

Op zich niet verkeerd, want als je je echt gratis in laat schrijven, dan kan dat alleen maar binnen een bepaalde peiode. Een enkel foutje en je aanvraag wordt niet in behandeling genomen.

De bedrijven die dus administratie-kosten vragen, die kijken jou aanvraag goed na en korrigeren dit eventueel, waarna ze het voor je doorsturen.

Het is maar net wat je wilt: zekerheid dat je aanvraag nog eens extra wordt nagekeken, dan kost je dat ca. 25 a 75 dollar.

Wil je echt gratis, kijk dan op de officiele site, alles kan online en het is best wel simpel... (Alleen nu is de site nog dicht de komende maanden).  ;)
#4 - 11-06-2004, 18:53 uur

bechauw

Hallo,

Voor de mensen die willen wonen en werken in de VS.

Check www.easyvisausa.com
De site is vertaald in het Nederlands, evenals de aanvraag.

Jaarlijks is er een Green Card Loterij in Amerika. 50,000 permanente verblijfsvergunningen worden verloot. Dit is gratis als je het zelf aanvraagt op de officiele site, en kost 24,50 US$ bij de bovenstaande site. Hiervoor krijg je wel de garantie dat je gegevens goed en tijdig wordt ingediend. Vorig jaar zijn 2 miljoen mensen afgewezen, omdat hun aanvraag niet juist was.

Je krijgt trouwens  ook een gratis vlucht naar de VS als je wint.
Als je al een Visumaanvraag hebt lopen, dan kan je toch meedoen. Misschien handig voor mensen die niet zeker zijn dat hun visumaanvraag gehonoreerd wordt, of voor mensen die hun kansen willen vergroten.
#5 - 12-06-2004, 20:36 uur

jay

ik heb meegedaan met d lottery volgens mij is het gratis enkan je je alleen via internet met eendigitatle foto aanmelden er schijnen veel impostor's te zijn ik heb enkele jaren geleden via een van die hulp bedrijven of zo voor een prijs

kijk hier:
http://travel.state.gov/visa/immigrants_types_diversity3.html
#6 - 29-07-2004, 22:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15