Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Greencard en dan??

Discussie gestart

heivalido

Ik wilde reageren op deze vraag maar om de een of andere reden is de topic gelocked. Dus dan maar via deze weg.
Wij gaan redelijk onvoorbereid. Het enige wat we zeker weten bij aankomst is dat we tijdelijk onderdak hebben bij onze vrienden. Verder moeten we alles nog gaan zoeken. Huis, auto's, inboedel en zelfs werk want ik heb geen zekerheid dat ik bij UPS kan blijven werken.  We kijken hier al wel op internet voor huizen en auto's maar ik ga echt geen beslissingen maken vannaf een of andere website. Dat doe ik pas daar als ik de handel ook echt kan zien.
De enige zekerheid die we dus eingelijk hebben is het feit dat we legaal mogen wonen en werken.
#1 - 02-01-2005, 18:01 uur

Chiefram

Voor ons geldt eigenlijk hetzelfde: de enige zekerheid die wij in Amerika hadden is dat wij de Green Card kregen en er mogen wonen en werken waar we maar willen.

Voorlopig hebben we onderdak bij familie, maar zodra ik weet in welke staat we moeten gaan wonen (is afhankelijk van mijn nieuwe werkgever), kunnen we pas een eigen huis nemen.

Werken kon ik direkt vanaf de eerste dag bij familie (dezelfde) in het bedrijf, maar dat heb ik op het laatst afgeslagen. Ik werk liever voor een 'vreemde'.

We hadden dus niet eens iets echt geregeld voordat we hierheen gingen. Wel dat we er 100% van overtuigd waren dat we dit wilden en we ons wel zouden redden. Die overtuiging hebben we nog steeds. Sterker nog, we denken er niet eens meer aan om terug te gaan!  :D
#2 - 03-01-2005, 01:20 uur

wjsliedrecht

wow je bent dus niet gaan werken voor je fam. Opzich wel begrijpelijk, ik vindt het ook moeilijk om vrienden of familie voor dat soort dingen te gebruiken.

Als iets zakelijk niet goed word er soms meer kapot gemaakt dan je wilt. Maar wel een grote stap!!

#3 - 04-01-2005, 23:00 uur

Chiefram

Weet je wat het is? Als je bij familie gaat werken en mijn zwager zie je 's morgens vroeg en 's avonds en in de weekenden omdat we er nog 'wonen', dan ben ik bang dat als hij je baas gaat spelen op het werk elke dag, dat ik me ga rot ergeren aan eventuele op- of aanmerkingen.

Ook zal hij je kunnen 'voortrekken' ten opzichte van de andere kollega's en dat werkt weer averechts naar de kollega's toe.

Zo zijn er meer dingen...

Ik ben achteraf ook blij dat ik er niet werk.  8)
#4 - 06-01-2005, 03:33 uur

Jez

En heb je je gesprek al gehad in, waar was het ook alweer, ergens in Maryland?
#5 - 06-01-2005, 11:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

En heb je je gesprek al gehad in, waar was het ook alweer, ergens in Maryland?

Nee nog niet. Ik vlieg volgende week woensdag de 12e naar Baltimore, MD voor mijn Interview en 's middags vlieg ik weer terug. Dat is nog eens wat anders dan met de auto naar een sollicitatie gesprek gaan, hahaha...

En men betaalt ook nog eens de vliegticket!  ;D

In Baltimore word ik dan door de direkteur zelf opgehaald en ook weer weggebracht. Het bedrijf zelf zit in Upper Marlborro, MB
#6 - 06-01-2005, 17:26 uur
« Laatst bewerkt op: 06-01-2005, 17:27 uur door Chiefram »

Loek

... Ik vlieg volgende week woensdag de 12e naar Baltimore, MD voor mijn Interview en 's middags vlieg ik weer terug. Dat is nog eens wat anders dan met de auto naar een sollicitatie gesprek gaan, hahaha...

En men betaalt ook nog eens de vliegticket!  ;D


Ik hoop dat het tegen die tijd beter weer voor je is.  Zitten jullie niet inmiddels helemaal ingesneeuwd daar in de Midwest?  Wij hebben tot nu toe "slechts" 20cm sneeuw gekregen.

Loek
#7 - 06-01-2005, 18:51 uur
« Laatst bewerkt op: 06-01-2005, 18:52 uur door lvanheld »

heivalido

oh ja, daarom wilde ik naar Florida hahahahhahaha Ik haat sneeuw
#8 - 06-01-2005, 22:37 uur

Chiefram

Wij zijn inderdaad behoorlijk ingesneeuwd hier, haha...

Deze foto is vanmorgen genomen vanuit de auto toen we net de straat opreden om (weer) boodschappen te gaan doen:

#9 - 06-01-2005, 23:56 uur

visuar

Sneeuw en een beetje kou kan erg leuk zijn, zolang het maar niet op de Nederlandse manier is (met regen, hagel en van die vieze sneeuw etc.). Ik heb een paar keer mogen skiien in mijn level, WAUW. Meestal heerlijk weer, zelfs warm met een zonnetje erbij. Maar over het algemeen heb ik toch liever een zomer warme dag (rij niet voor niks cabrio he!)
#10 - 07-01-2005, 15:46 uur
« Laatst bewerkt op: 07-01-2005, 15:46 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

heivalido

IK HAAT SNEEUW!!!! hahahaah
waarom, omdat ik beroepschauffeur ben en misschien wel de meeste last heb als de wegen ondergesneeuwd zijn. Maar ik houd ook niet van de kou die ermee gepaart gaat. Het enige pluspuntje is dat je er hele mooie foto's van kan maken, zoals die van Chief, die kan je wat mij betreft zo plaatsen onder de rubriek foto van de maand bij Algemeen.  ;D ;D ;D
#11 - 08-01-2005, 00:08 uur

Chiefram

Op zich ben ik ook niet echt een sneeuwmens, maar als het sneeuwt, dan maar gelijk goed zoals hier! LOL! Niet dat gemiezer en natte drap zoals in Nederland, dat het binnen een uur een vieze vuile bruine drap is dat nog eens levensgevaarlijk wordt (denk aan sporen voor fietsers en voetgangers) als het opvriest.

Hier blijft het tenminste wit en mooi, ook na dagen. Dat is het verschil. (PS Ik zit nu ook liever in Death Valley, CA hoor, hahaha)!
#12 - 08-01-2005, 02:13 uur
« Laatst bewerkt op: 08-01-2005, 02:13 uur door Chiefram »

Ebelix


Hier blijft het tenminste wit en mooi, ook na dagen. Dat is het verschil. (PS Ik zit nu ook liever in Death Valley, CA hoor, hahaha)!


Helaas voor jou Chief maar daar sneeuwt het ook. Kijk maar op de volgende link

http://www.deathvalley.com/dvtalk/messages/26376.shtml

 ;D ;D ;D
#13 - 08-01-2005, 05:55 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Hahaha, inderdaad zeg! Wat een raar gezicht, Death Valley in de sneeuw! LOL!
#14 - 08-01-2005, 16:45 uur

Christiaanvr

Hoj Chiefram,

mag ik vragen waar je woont dan in amerika? en hoe lang al?

echt super, die sneeuw..  :-* wordt er helemaal opgwekt van!
dit wil ik ook na mijn studie..haha op mijn 20e klaar.

Chiefram;

het volgende, ik ben nu bijna 19 en volg hier in NL een particulire management opleiding in de autobranche. Nu ben ik als alles goed verloopt op mijn 20e klaar en heb plannen om in amerika te gaan werken en wonen, om een bestaan op te bouwen daar...want in amerika, mits je goed verdient heb je echt veel meer geld over dan hier in NL door het belastingsstelsel (zoiezo heb je het minder zwaar te verduren op economisch gebied dan hier in NL). Is het makkelijk om met een goede opleiding daar een goede baan te vinden? Of heeft dat geen enkele invloed om amerika binnen te komen als immigrant? Ik wil erg graag gaan wonen en werken in amerika, in ene plaats waar het s'winters sneeuwt en vriest, en zomers mooi weer is..en omdat huizen, auto's etc goedkoper zijn en het belastingstelsel mij aanspreekt.

Jij hebt toch een greencard gewonnen met de Lottery?

Als je antoowrdt wil geven en mij info wilt geven, kan ej me ook emailen: [email protected]

alvast hartelijk bedankt.
#15 - 08-01-2005, 20:09 uur
« Laatst bewerkt op: 08-01-2005, 20:14 uur door Christiaanvr »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15