Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Greencard en tijdslimiet

Discussie gestart

Jez

Inderdaad, dit is op de terugvlucht, dus geen gezeul met koffers enzo. Als ik mijn peuk vast in het vliegtuig draai, moet het toch wel lukken  ???

Ik heb dan al 2,5 week met je drop rondgezeuld. Tenminste, als de droplievende familieleden jouw trekdrop niet per ongeluk vinden. Of als ik zelf de weerleiding niet kan verstaan. Oeps, woehahaha, dat moest natuurlijk andersom; de VERleiding WEERstaan.........  :-[ :-[

Dus volgens mij gaat het helemaal lukken, Cheif!

Oh, en weet je, als we in februari naar Florida gaan, moeten we waarschijnlijk ook via Chicago................  ;)
#31 - 01-08-2005, 00:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Kijk maar op het volgende link

http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=8;action=display;threadid=1918

Ahhh.. bedankt Ebelix!  :-X Ik lees namelijk niet alle draadjes hier op het forum...  :-X :-\
#32 - 01-08-2005, 01:49 uur

Yvonne 2

 ;) He Chiefram wanneer ik naar Amerika kom zal ik trekdrop voor je mee nemen wil je de gewone drop of die met salmiak of allebei????? Als alles gaat zoals het moet gaan ben ik dit jaar nog in Amerika.En ik geloof dat je maar op 1 uurtje rijden van mijn toekomstige tijdelijke adres woont dus MAKKIE HE  :) Mijn woonplaats Odessa FL.
#33 - 13-09-2005, 05:19 uur

gavobe

hallo

Dat van die greencard,is voor mij ook een beetje ingewikkeld,
Ik vertrek met een K1visum naar washington en dan naar  kansas city om te huwen. Maar de vraag is ze zeggen na je huwelijk heb je een greencard,mits voorlegging van huwelijkslicence. Kan dan later nog naar eigen land om je spullen over te sturen en de nodige papperassen in orde te maken.

 ??? De groeten (fries) die in belgie woont
             gavobe
#34 - 01-10-2005, 10:50 uur

Chiefram

;) He Chiefram wanneer ik naar Amerika kom zal ik trekdrop voor je mee nemen wil je de gewone drop of die met salmiak of allebei????? Als alles gaat zoals het moet gaan ben ik dit jaar nog in Amerika.En ik geloof dat je maar op 1 uurtje rijden van mijn toekomstige tijdelijke adres woont dus MAKKIE HE  :) Mijn woonplaats Odessa FL.

Hallo Yvonne2!!!

Mjammie, met salmiaksmaak heb ik niet, maar lust ik wel!!! :)

Maar uhhh... ik ben toch bang dat Odessa, FL toch wel minstens 3 uur vliegen is hoor, inplaats van een uurtje. Ik woon namelijk (voorlopig nog) in Highland Park, IL.

Overigens is een uurtje autorijden hier 'niets'. Ik ga zelfs een hapje eten dat soms ook wel een uurtje rijden is, maar ach... dat merk je hier niet eens, hihi...
#35 - 02-10-2005, 00:18 uur

Kasj

Chiefram, heb je je trekdrop nu al gehad?

toch is je drang naar die trekdrop vele malen minder dan de drang van vele hier op het forum om naar The States te gaan
#36 - 04-11-2005, 15:02 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Chiefram

Chiefram, heb je je trekdrop nu al gehad?

toch is je drang naar die trekdrop vele malen minder dan de drang van vele hier op het forum om naar The States te gaan

Op dit moment hebben we een behoorlijke voorraad trekdrop opgestuurd gekregen: Jez... Hen... Regina... etc.: BEDANKT)!!!

Alleen ben ik Yvonnen uit het oog verloren. Komt denk ik doordat ze in de US waren toen wij in Colorado waren en ik gelijk daarna voor mijn werk de volgende dag naar Michigan en Ohio moest, aansluitend om ziek te eindigen in bed...

Maar trekdrop heeft een lange houdbaarheidsdatum hoor... :)

#37 - 04-11-2005, 15:41 uur

Kasj

kijk maar uit, anders krijg je nog heimwee als je die drop aan het eten bent!

zijn jullie nog wel van plan om, als je al wat langer in The States woont, 1 keer per jaar naar Nederland te gaan voor vakantie of niet?
Kan me voorstellen dat je toch wel eens in Nederland wilt zijn..
#38 - 05-11-2005, 09:33 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Chiefram

Nee, wij hebben (tot nu toe dan) nog geen enkele behoefte om met vakantie naar Nederland te gaan. Ik wil niet zeggen dat die behoefte er nooit zal komen, maar ik heb Nederland al ruim 40 jaar gezien en ben blij dat ik nu aan de andere kant van de oceaan zit.

Ik denk ook dat de reden hiervan is dat wij nog maar 1 week vakantie hebben gehad hier in het eerste jaar en volgend jaar het met 'slechts' twee weken moeten doen.

Dan ga je iets anders over je vakantiebestemming nadenken dan wanneer je 6 of 7 weken betaalde vakantie per jaar zou hebben. Wij hebben nog een vriendin in Californie (Bakersfield) die wij willen bezoeken en hele goede vrienden in Avola, BC (Canada) waar we heen willen met de auto. Tja... dan zijn je twee weken al veel en veel te kort.
#39 - 05-11-2005, 16:36 uur

gavobe

beste vriend

ik ben nu in de usa,kansas city.Ik ga huwen op 19 november en de vraag is hoe verkrijg die greencard, ze zeggen wel je hebt ze vanaf het moment dat je huwt met een citizen of usa.En de tweede vraag is ik moet terug naar belgie in jan 2006 en ga op rust met een vaste wedde.Moet ik nu een tweede aanvraag doen om permanent te blijven, zoals gezinshereniging met de form I-130.
bedankt akvast
groetjes  :)
#40 - 17-11-2005, 23:38 uur

bgroeneveld

De periode tussen het aanvragen van een groene kaart en dat ding in je handen hebben is een moeilijke tijd. De immigratie wil dan liever niet dat je het land verlaat. Je kunt wel weg, maar dan moet je dat eerst melden bij immigratie, anders denken ze dat je de groene kaart niet meer nodig hebt en dan kun je helemaal opnieuw beginnen.
Verder: als je een visum hebt, vragen ze bij de grens hoe lang je blijft, met een groene kaart willen ze weten hoe lang je buiten de VS bent geweest (om te zien of je die kaart eigenlijk wel nodig hebt). Als je getrouwd bent met een Amerikaan(se) kun je na drie jaar groene kaart Amerikaan worden, alleenstaanden moeten vijf jaar wachten.
Je Nederlandse paspoort verlies je in principe als je een andere nationaliteit aanneemt. Maar er is sinds 2003 een uitzondering op die regel: als je de nationaliteit van je man/vrouw aanneemt mag je Nederlander blijven. Wel zorgen dat je altijd een geldig Nederlands paspoort hebt (elke vijf jaar vernieuwen), dan heb je nooit problemen.
Kinderen uit een gemengd huwelijk kunnen ook Nederlander worden/blijven (ze zijn automatisch Amerikaan als ze in de VS geboren zijn), de geboorte aangeven bij een Nederlands consulaat of de ambassade in Washington en die extra kosten maken voor een paspoort (m'n zoon had ooit onder de kop lengte in z'n Nederlandse paspoort: 'in de groei'.). Bij kinderen is het helmaal belangrijk om dat Nederlandse paspoort op tijd te verlengen.
En let even op: met hun 18e hoeven ze niet te kiezen, ze kunnen gewoon twee nationaliteiten blijven houden MITS minstens 1 van de ouders nog steeds Nederlander is (kreeg daar laatst mee te maken, toen mijn zoon -- geboren in Manhattan -- z'n Nederlandse paspoort wilde verlengen de eerste keer nadat hij 18 was geworden. Het consulaat wilde bewijzen hebben dat ik nog steeds Nederlander ben. Ze geloofden me op m'n woord, vooral omdat ik 'Scheveningen' kan zeggen, maar ze deden wat Reagan altijd riep: trust but verify)
#41 - 29-01-2006, 21:13 uur

wim put

Hallo,
Ik vraag me soms af, wat voor nut heeft et als je twee paspoorten heb?
Wim
#42 - 25-08-2008, 05:45 uur
usa.eigenstart.nl

Loek

Hallo,
Ik vraag me soms af, wat voor nut heeft et als je twee paspoorten heb?
Wim

Je mag bijvoorbeeld in beide landen werken zonder werkvergunning.  Je mag in beide landen stemmen.  Het is een stapje dichterbij het fenomeen "wereldburger".
#43 - 25-08-2008, 17:50 uur

marleencolorado

het maakt het ook makkelijk als je met je amerikaanse partner terug wil verhuizen naar NL. Omdat je nog NL ben kun je een verblijfvergunning aanvragen voor je partner, ipv door ingewikkeld process te gaan als je je Nederlandse identiteit hebt opgegeven.
#44 - 24-09-2008, 00:55 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15