Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Greencard en tijdslimiet

Discussie gestart

pzuidema

Weet iemand precies of er een tijdslimiet aan verbonden zit aan het krijgen van je greencard en het in Amerika moeten zijn en het werk vinden?

Alvast bedankt!
#1 - 20-06-2005, 12:42 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

Ebelix

Op het moment dat je bent goedgekeurd door het consulaat heb je 6 maanden de tijd om naar amerika te verhuizen.
#2 - 20-06-2005, 13:40 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

FreezeM

Moet je echt verhuizen of moet je je melden? Ik dacht dat je je moet melden waarna je weer terug zou kunnen gaan naar NL voor maximaal een jaar. Ik zou niet weten waarom je dat wilt natuurlijk maar je zou zelfs kunnen aanvragen om langer buiten de VS te blijven dan een jaar.
#3 - 20-06-2005, 13:47 uur

pzuidema

Oh, maar het is zeker mijn bedoeling niet om dan linea recta weer naar NL toe te gaan. Het gaat mij het er om voor het hebben van een inkomen. Als dat er nog niet direct is dan weet ik dat ik niet direct naar de US moet (hoewel dat zeker wel is wat ik wil :) ).
#4 - 20-06-2005, 13:50 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

Ebelix

Moet je echt verhuizen of moet je je melden? Ik dacht dat je je moet melden waarna je weer terug zou kunnen gaan naar NL voor maximaal een jaar. Ik zou niet weten waarom je dat wilt natuurlijk maar je zou zelfs kunnen aanvragen om langer buiten de VS te blijven dan een jaar.

Je hebt het goed, maar van de eerste 6 maanden is toch het belangrijkst.
#5 - 20-06-2005, 14:35 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Na de goedkeuring van het Amerikaans Consulaat moet je je inderdaad binnen 6 maanden melden in Amerika, anders vervalt je Green Card.

Als je in Amerika bent, staat er geen tijdsduur waarin je werk gevonden moet hebben. Men gaat er van uit dat dit binnen 3 maanden mogelijk moet zijn (note: kan echt veeeeel eerder in het echt), vandaar dat je moet kunnen aantonen als je nog geen werkgeversverklaring hebt voor in de USA, dat je je de eerste drie maanden financieel moet kunnen bedruipen.
#6 - 20-06-2005, 19:43 uur

pzuidema

Ik moet zeggen dat voordat ik hier op het forum binnenkwam ik veel onzekerder was over de tijd van het vinden van werk maar ik zie het wel een stuk positiever... Hup... inpakken en wegwezen :)
#7 - 21-06-2005, 08:21 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

pzuidema

Even een klein berichtje... WOOHOO! Gisteren alles rondom mijn Visa rondgekregen!!!! 1 november vertrekken we!!!! WOOHOOO!

Moest even iets schreeuwen :) Hier op het werk is het zo doods...
#8 - 29-07-2005, 15:25 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

Ebelix

Gefeliciteerd en veel plezier bij het regelen van alles. Hou ons op de hoogte hoe het gaat en als je vragen hebt weet je waar je die moet stellen.

#9 - 29-07-2005, 17:19 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

FreezeM

Even een klein berichtje... WOOHOO! Gisteren alles rondom mijn Visa rondgekregen!!!! 1 november vertrekken we!!!! WOOHOOO!

Moest even iets schreeuwen :) Hier op het werk is het zo doods...

Geweldig! Heel gaaf hoor, gefeliciteerd. Laat ons weten hoe het jullie vergaat. Leuke en minder leuke dingen waar je tegenaanloopt enzo... altijd leuk om te lezen :)
#10 - 29-07-2005, 18:46 uur

Jez

Fantastisch voor je! Maak er wat van daar, en hou ons op de hoogte!
#11 - 29-07-2005, 20:49 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dusza

Goed zo! Weeral eentje meer!
We zouden hier eens een kaart moeten kunnen maken, om aan te duiden waar die Nederamerikanen allemaal zitten!
#12 - 29-07-2005, 23:31 uur

Jez

Hee, wat een leuk idee!
#13 - 30-07-2005, 08:03 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dusza

't Is dat ik helemaal niet handig ben met de PC, anders zou ik het wel willen doen. Dan opende ik een draadje: Wie woont waar op onze kaart?
En dan zou ik aan iedereen vragen om toch minstens hun dorp/stad even te melden (en de staat natuurlijk).
Voelt iemand zich geroepen om dit te doen?...   :)
#14 - 30-07-2005, 08:19 uur

Sbullthuis

ook van ons van harte gefeliciteerd Pzuidema

en heel veel succes daar in de USA

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
#15 - 30-07-2005, 18:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15