Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Greencard Interview met Echtgenoot

Discussie gestart

mariekeinusa

Volgende week hebben mijn echtgenoot en ik 'het' interview bij de USCIS. Is er iemand die weet hoe dat in zijn werk gaat, en wat voor soort vragen er gesteld worden? Is het net als in de film 'Greencard'?

Tx!
#1 - 03-03-2005, 01:14 uur

Chiefram

HO!

Dit is helemaal geen interview! Sterker nog, dit heeft helemaal NIETS, maar dan ook NIETS te doen met de officieele Amerikaanse overheid. Het is een kommercieel bedrijf en daar heeft het Amerikaans Consulaat (die de interviews doen) helemaal niets mee te maken.

Ik snap ook niet dat je daar op gesprek moet komen...  :-\

Ik zou maar even heel goed kijken wat ze er voor vragen, want ze kunnen helemaal niets extra voor je betekenen, dan wanneer je GRATIS via de officieele wegen van de Amerikaanse overheid voor een Green Card solliciteert.
#2 - 03-03-2005, 02:46 uur

xerxesc

HO!

Dit is helemaal geen interview! Sterker nog, dit heeft helemaal NIETS, maar dan ook NIETS te doen met de officieele Amerikaanse overheid. Het is een kommercieel bedrijf en daar heeft het Amerikaans Consulaat (die de interviews doen) helemaal niets mee te maken.

Ik snap ook niet dat je daar op gesprek moet komen...  :-\

Ik zou maar even heel goed kijken wat ze er voor vragen, want ze kunnen helemaal niets extra voor je betekenen, dan wanneer je GRATIS via de officieele wegen van de Amerikaanse overheid voor een Green Card solliciteert.

USCIS is United States Citizenship Immigration Services, is een government gedeelte van Homeland Security die zich met immigratie en naturalizatie bezighoud within the United States.  

http://uscis.gov/graphics/index.htm

ze heeft dus een interview in de USCIS office in haar stad.  

Mijn beste vriendin die getrouwd is met een fransman zei dat het een piece of cake is, basically where did you meet, etc. en voor de rest vragen van de formulieren die je ingevuldt hebt.  bewijzen dat je een koppel bent (joint bank account, etc.!!! helpt.)
#3 - 03-03-2005, 19:26 uur

Loek

Er onstaat nogal wat verwarring omdat die jongens de laatste tijd bijna maandelijks een andere naam kregen.   Jarenlang is het INS, dan is het BCIS dan weer USCIS, geen wonder dat mensen in de war raken.  Maar dit is inderdaad het officiele overheids orgaan:  http://www.uscis.gov
#4 - 03-03-2005, 19:40 uur

Chiefram

Sorry, je hebt helemaal gelijk. Ik was met deze (USIS) in de war:
http://www.greencardplus.com/
#5 - 03-03-2005, 21:07 uur
« Laatst bewerkt op: 03-03-2005, 21:09 uur door Chiefram »

heivalido

Maar dan nog stelt het interview niet zo heel veel voor, gewoon de formulieren die je al hebt ingevuld inleveren en enkele hele simpele vraagjes beantwoorden zoals bv "waarom wil je zo graag naar de Usa?" Ik heb gewoon eerlijk geantwoord dat we het zand van Florida in onze schoenen hebben en dat het gaat jeuken, de man van het interview moest lachen en begreep precies wat ik bedoelde.
#6 - 04-03-2005, 10:32 uur

mariekeinusa

Dankje voor de geruststelling na je eerste bericht.... Dus gewoon alle papieren inleveren en dat is het? Dat moet te doen zijn. Wel balen dat ik daar een (van de 9) vrije dag voor moet nemen.

Ben eigenlijk gewoon bang van alles wat met immigratie te maken heeft, omdat ze op het vliegveld bij de douane me altijd het gevoel geven dat ik de boel beduvel. Nouja, dat doe ik niet, dus no worries dan maar!
#7 - 06-03-2005, 19:07 uur

heivalido

Inderdaad, no worries joh, gaat allemaal heel erg meevallen, wij maakten ons ook zorgen om de meest idiote dingen, en toen we na het interview naar buiten liepen hadden we zoiets van, "was dit het?"

Veel succes.
#8 - 06-03-2005, 20:51 uur

Chiefram

Bij ons hebben ze zelfs helemaal geen enkele vraag gesteld. Het was de papieren overhandigen die ze willen zien, ze maakten nog een leuk grapje tegen ons en dat was alles.

Ook wij stonden ineens buiten zo van: 'Huh... Was dit het?'

Het was ineens voorbij, voor dat we er zelf erg in hadden, laat staan voordat we het pas echt goed beseften!
#9 - 07-03-2005, 01:12 uur

PetraVS

Volgende week hebben mijn echtgenoot en ik 'het' interview bij de USCIS. Is er iemand die weet hoe dat in zijn werk gaat, en wat voor soort vragen er gesteld worden? Is het net als in de film 'Greencard'?

Tx!

Bij ons werd wel gevraagd hoe lang we elkaar kenden en de beambte speelde het zelfs klaar om bij ons antwoord (anderhalf jaar) de wenkbrauwen op te trekken  >:(.
Neem bewijs van je huwelijk mee, zoals trouwfoto's en dergelijke, voor het geval je een skeptische beambte krijgt.  Hoogstwaarschijnlijk niet nodig, maar baat het niet, dan schaadt het ook niet.
Verder is het inderdaad een fluitje van een cent.  Ze moeten enkel vaststellen, dat je niet getrouwd bent enkel om hierheen te kunnen emigreren.
#10 - 07-03-2005, 16:57 uur

Emigreren USA

Kijk anders even op mijn site.

http://geocities.com/immigreren

Daar heb ik onder het kopje I-485 een uitgebreid verslag gedaan van het hoe en wat aangaande de felbegeerde Green Card en het laatste interview!

Succes!

[nico]
#11 - 09-08-2005, 03:38 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15