Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

greencard lotery

Discussie gestart

spreeuw

Ik wil hier graag aan meedoen maar mijn vraag is als ik meespeel en een van de gelukkige winnaars ben mag ik mijn vriend (met wie ik een samenlevings contract heb)ook meenemen op de zelfde voorwaarden waarmee ik gewonnen zou hebben of moeten we echt trouwen voordat ik mee zou kunnen doen?
Wie kan mij hier meer over vertellen?
#1 - 23-09-2004, 16:06 uur

Loek

Men is hier nog lekker ouderwets, dus trouwen is de enige optie.  Samenlevings overeenkomsten worden niet gehonoreerd als het op immigratie wetgeving aankomt.  Mijn vrouw en ik woonden ook samen toen we naar de US verhuisden, en "moesten" dus trouwen.  Overigens maakt dat briefje emotioneel niets uit hoor  :D

Loek
#2 - 23-09-2004, 17:59 uur

heivalido

Mijn vrouw en ik zijn ook getrouwd vanwege de Greencard Lottery. En aangezien ik gesellecteerd ben en samen met mijn vrouw begin Oktober het beslissende interview heb op het consulaat te a`dam, mogen we waarschijnlijk samen lekker naar Florida en dat nog voor April 2005......als het interview positief uitpakt uiteraard. Dus trouwen is aan te raden, en je maakt meer kans in de lottery dan je denkt, zolang je niets op je kerfstok hebt.
#3 - 24-09-2004, 20:23 uur

Sbull

Ja nu spreek je over je vrouw niet meer over mijn lieverd he.

Je mag nu sinds je getrouwd ben niet eens meer vissen.

het is ongelooflijk wat jij er voor over heb om naar florida te gaan hahahahahhaa

En dan moet je er ook nog rekening mee houden dat je schoonouders ook nog komen.
#4 - 25-09-2004, 14:16 uur

Chiefram

Hahahaha... Dus hij zit (net als ik overigens) echt onder de plak!  ;D
#5 - 25-09-2004, 14:37 uur

heivalido

Heb jij mijn haar niet gezien tijdens ons bezoek Chiefram, Ik heb zo`n kaal plekje van waar die duim altijd zit  ;D Ik heb echt niks te vertellen thuis.
#6 - 25-09-2004, 20:52 uur

Chiefram

Hier nog een... Jullie waren nog niet weg en ik kreeg al klappen voor alles wat ik die avond niet had mogen zeggen.  :-[ :o
#7 - 25-09-2004, 22:02 uur

Sbull

Ja dat is de emancipatie van de vrouw, ik heb daar gelukkig geen last van ik ben en blijf de baas

(hoop niet dat ze het leest)
#8 - 26-09-2004, 13:34 uur

heivalido

hahahahhaaha, en, heeft ze het al gelezen ?? laat zien dat blauw oog.
#9 - 26-09-2004, 18:47 uur

Chiefram

Ik laat haar echt niet dit forum meer lezen na wat ik allemaal over haar geschreven heb!  :-\ :-[

#10 - 26-09-2004, 18:53 uur

spreeuw

Nou allemaal ik was even een paar dagen weg en heb net alle berichten van jullie gelezen.Tja ,zo te zien wordt het een moetje.Zit niets anders op.
Maar ja misschien krijg ik hem nu ook onder de duim.Beetje kaal wordt die al dus kan hij niet zeggen dat het van mijn duim is. ;DBedankt allemaal voor jullie leuke reaktie`s en als ik gewonnen hebt laat ik het via dit weten.
Nog een klein ding kan ik wachten met trouwen tot dat ik weet of ik gewonnen hebt of moet ik voor die tijd al getrouwd zijn?
groetjes
#11 - 26-09-2004, 19:09 uur
« Laatst bewerkt op: 26-09-2004, 19:51 uur door spreeuw »

Chiefram

Goeie vraag... Ik denk dat je beter al getrouwd kunt zijn voordat je mee doet, dan doet je partner zo-wie-zo al automatisch mee zonder een hoop ellende achteraf, maar... volgens mij mag je ook trouwen als je weet dat je al gewonnen hebt, zolang je het maar tijdig aan KCC doorgeeft dan.

Hou er wel rekening mee dat als jullie daarvoor al getrouwd zijn, dat je kansen met 50% zijn verhoogd om te winnen, want jullie mogen dan beiden op eigen naam (als gehuwden) mee doen met de loterij, dus 2x zoveel kans!
#12 - 26-09-2004, 20:55 uur

Frank S

Volgens mij is je kans dan zelfs 100% groter geworden.

(Theoretisch niet helemaal, omdat een extra deelnemer je eigen kans ook marginaal verkleint...)
#13 - 27-09-2004, 12:07 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

heivalido

Ik zou inderdaad al van te voren trouwen, gewoon op een woensdag ochtend om half negen.....lekker goedkoop :) en verder geen flauwekul als kerkdienst of grote receptie, wat denk je dat die emigratie al niet gaat kosten  ;D dit klinkt misschien raar, maar zo heb ik het wel gedaan hahahaha
#14 - 27-09-2004, 13:16 uur

roonlimburg

Goeie vraag... Ik denk dat je beter al getrouwd kunt zijn voordat je mee doet, dan doet je partner zo-wie-zo al automatisch mee zonder een hoop ellende achteraf, maar... volgens mij mag je ook trouwen als je weet dat je al gewonnen hebt, zolang je het maar tijdig aan KCC doorgeeft dan.

Hou er wel rekening mee dat als jullie daarvoor al getrouwd zijn, dat je kansen met 50% zijn verhoogd om te winnen, want jullie mogen dan beiden op eigen naam (als gehuwden) mee doen met de loterij, dus 2x zoveel kans!

Als ongehuwden mogen ze toch ook allebei meedoen en dan naderhand toch nog in het huwelijk treden wanneer een van beiden uitverkoren is?
De kans blijft dus hetzelfde.
#15 - 27-09-2004, 13:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15