Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

grote diversiteit

Discussie gestart

Stefan

Graag wou ik  het volgende melden. Over het algemeen is de aanvraag bij easyvisausa.com erg eenvoudig. Als ik bekijk hoe de aanvraag van de green card via de officieele kanaal gaat,bv via usinfo.stat.gov of uscis.gov, dan heb je om te beginnen een formuleer nodig waar je naam en afkomst etc op komt. Verder heb ik ook begrepen dat ze je vinger afdrukken nemen voor de green card of heb ik dit verkeerd begrepen?

Mijn vraag is waarom is er een groot verschil tussen deze dingen of is de lotterij alleen een selektie procedure en gebeurd daarna de echte aanvraag, want bij die lotterijen hoef niet zoveel in te vullen.

Misschien kan iemand mij meer vertellen, want ik begrijp er heel weinig van.

Groeten van Stefan
#1 - 10-06-2004, 00:23 uur

Chiefram

Nieuw!
Dat zie je korrekt!

De GreenCard Lotery is gratis en iedereen kan mee doen. Pas als je een van de gelukkige winnaars bent, dan krijg je een NL (Notification Letter) van de KCC (Kentucky Consular Center).

Dan moet je direkt heel wat meer papieren en formulieren invullen en terug sturen naar KCC in Amerika. Dan is het wachten wanneer je aan de beurt bent voor een medische keuring en een gesprek in Nederland bij het Consulaat in Amsterdam. (De medische keuring is ook in Amsterdam, maar natuurlijk niet op het Consulaat, haha...).

In die tussentijd (dus de tijd tussen het retour sturen van alle papier rompslomp en je interview) moet je zoveel mogelijk bewijzen en andere papieren verzamelen en laten vertalen naar het Engels. Die moet je dan mee nemen als je tzt op gesprek gaat bij het Consulaat.

Als je naar die medische keuring gaat en het interview bij het Consulaat in Amsterdam, dan kost je zoiets per persoon ongeveer (alles gemiddeld bij elkaar) zo'n US$ 1.000.- dollars, dus echt gratis is het niet.

Alleen het meedoen met de loterij is gratis !!!
Dit weten de meeste mensen niet...  :o
#2 - 11-06-2004, 19:07 uur
« Laatst bewerkt op: 11-06-2004, 19:08 uur door Chiefram »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15