Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

H1B-er wil eigen bedrijf starten tbv vriendin

Discussie gestart

surfin_anton

Aloha !

Binnenkort vertrek ik op een H1B naar Hawaii. Mijn vriendin gaat ook mee maar mag niet werken waar ze niet zo blij mee is (ja zelfs op Hawaii kan teveel vrije tijd misschien gaan vervelen).

Als work-around hadden we bedacht dat ik misschien een eigen bedrijf (bv een winkeltje) zou kunnen starten, een part-time amerikaan aannemen en dan kan mijn vriendin als vrijwilligster aan de slag in mijn winkel.
Mijn vriendin doet dan het feitelijke werk maar zonder salaris en ik werk ook niet in mijn eigen bedrijf.

Is dit een legale constructie ?
Zijn er nog andere mogelijkheden ?
Heeft iemand dit al  eerder gedaan ?
Wie zou ik deze vraag verder kunnen voorleggen ?

Thanx, Anton
#1 - 23-06-2005, 20:36 uur

schorp

PBBI?  Volgens mij moet je minstens 3 Amerikanen een full-time baan geven.  Maar de member PBBI kan je misshien beter helpen met de opzet van een business in de US.

Ga je naar Hawaii of Oahu?  Welke Eiland?
#2 - 24-06-2005, 00:10 uur

PBBI

Hoi Anton,
Op de eerste plaats vraag ik me af hoe je je vriendin mee wilt nemen, dit kan helemaal niet of ze moet gaan op een toeristen visum en dan moet ze dus na max. 6 maanden weer terug naar Nederland.

Het antwoord op je vraag, in het geval je zou gaan trouwen kan je vrouw net zo goed vrijwilligers werk gaan doen bij een of andere instelling i.p.v. je te storten op het opzetten van een bedrijf. In beide gevallen doet ze dan onbetaald vrijwilligers werk. Of het een legale constructie is, je zit op een H1B daar en doet daarnaast dus nog ander werk, je bent eigenaar van een winkel o.i.d. Dat zou wel eens een probleem kunnen zijn maar dat zou ik na moeten vragen aan onze attorney wat die ervan denkt.
Maar goed, dat is niet zo van belang denk ik omdat de constructie die je voor ogen hebt niet werkt of overbodig is als het alleen maar is voor het opvullen van de tijd van je vrouw/ vriendin.

Stel je wilt niet trouwen dan kun je wel een bedrijf kopen of opzetten en voor je vriendin een E2 visum aanvragen. Maar je zit dan wel met een bepaalde investering ($100.000) , eisen aan werkgelegenheid (2 of 3 Amerikanen) en inkomen uit het bedrijf (minimaal $40.000)
Als er nog vragen zijn dan hoor ik ze wel.
Hans
#3 - 24-06-2005, 11:57 uur

PBBI

Anton was zeker niet tevreden met het antwoord.  :'( , horen we niks meer van.
#4 - 15-07-2005, 23:15 uur

Jez

Of hij zit al lekker op Hawai  ???
Het was vast niet persoonlijk bedoeld, PBBI, trek het je maar niet aan  ;)
#5 - 15-07-2005, 23:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Mensen komen wel meer op het forum, stellen een vraag, maar volgens mij interesseert ze het antwoord niet eens meer.

Ik zou elke 10 minuten op het forum kijken als ik zulke belangrijke vragen zou stellen. Zou niet op een antwoord kunnen wachten, hahaha...

Of ze lezen het wel, maar hebben geen zin om een bedankje te geven voor de response. Ze hebben wat ze willen weten en dan kun je verder dood vallen.
#6 - 16-07-2005, 00:38 uur
« Laatst bewerkt op: 16-07-2005, 00:39 uur door Chiefram »

Icecold699

Aloha !

 Mijn vriendin gaat ook mee maar mag niet werken waar ze niet zo blij mee is (ja zelfs op Hawaii kan teveel vrije tijd misschien gaan vervelen). ;D


Hier heb je de reden Hans waarom Anton niet meer reageerd! ;D
#7 - 16-07-2005, 06:50 uur

PBBI

Citaat
Mensen komen wel meer op het forum, stellen een vraag, maar volgens mij interesseert ze het antwoord niet eens meer.

Ik weet het, heb dezelfde problemen met mensen die contact met me opnemen betreffende de mogelijkheid om via een E2 visum te gaan. Veel mensen vinden het volgens mij wel leuk om in hun vrienden en kennissen kring te praten over HUN ideeën om te gaan emigreren. Kunnen ze lekker zeuren over wat er hier allemaal mis is. Als ze dan niet kunnen gaan dan hebben ze gesprekstof gehad en kunnen daar dan weer over praten, ' we hadden willen....omdat ..... maar.... etc' Ditzelfde speelt dus ook met greencard lotterij deelnemers, daar gaan er ook een hoop niet. Hierover hebben jullie al regelmatig geklaagd.

Ik heb dus gedurende de jaren regelmatig meegemaakt dat mensen ineens niet meer wilden gaan toen wij ze de mogelijkheid boden om via de aankoop van een bedrijf en een E2 te kunnen gaan. Dan werd het blijkbaar te eng of ze hadden er niet op gerekend dat het zou lukken en waarschijnlijk was het nooit de bedoeling geweest om te gaan.

Tegenwoordig vraag ik dus een betaling voordat ik aan de slag ga, dit geld krijgen ze alleen terug als ze een bedrijf kopen of als bijv. een visum wordt geweigerd, wat nog niet is voorgekomen. Ik heb tegenwoordig een hoop tijd extra, al die e-mailtjes met vragen over wat .... en wat.... en als ... die hoef ik niet meer te beantwoorden. Nog maar niet te spreken over het zoeken naar een geschikt bedrijf en het opvragen en opstellen van alle info. En degene waarvoor we nu aan het werk zijn daarvan weet ik zeker dat ze serieus zijn en daar kunnen we ook meer tijd in steken.
#8 - 16-07-2005, 12:41 uur
« Laatst bewerkt op: 16-07-2005, 12:50 uur door PBBI »

PBBI

Citaat
Mensen komen wel meer op het forum, stellen een vraag, maar volgens mij interesseert ze het antwoord niet eens meer.

Ik weet het, heb dezelfde problemen met mensen die contact met me opnemen betreffende de mogelijkheid om via een E2 visum te gaan. Veel mensen vinden het volgens mij wel leuk om in hun vrienden en kennissen kring te praten over HUN ideeën om te gaan emigreren. Kunnen ze lekker zeuren over wat er hier allemaal mis is. Als ze dan niet kunnen gaan dan hebben ze gesprekstof gehad en kunnen daar dan weer over praten, ' we hadden willen....omdat ..... maar.... etc' Ditzelfde speelt dus ook met greencard lotterij deelnemers, daar gaan er ook een hoop niet. Hierover hebben jullie al regelmatig geklaagd.

Ik heb dus gedurende de jaren regelmatig meegemaakt dat mensen ineens niet meer wilden gaan toen wij ze de mogelijkheid boden om via de aankoop van een bedrijf en een E2 te kunnen gaan. Dan werd het blijkbaar te eng of ze hadden er niet op gerekend dat het zou lukken en waarschijnlijk was het nooit de bedoeling geweest om te gaan.

Tegenwoordig vraag ik dus een betaling voordat ik aan de slag ga, dit geld krijgen ze alleen terug als ze een bedrijf kopen of als bijv. een visum wordt geweigerd, wat nog niet is voorgekomen. Ik heb tegenwoordig een hoop tijd extra, al die e-mailtjes met vragen over wat .... en wat.... en als ... die hoef ik niet meer te beantwoorden. Nog maar niet te spreken over het zoeken naar een geschikt bedrijf en het opvragen en opstellen van alle info. En degene waarvoor we nu aan het werk zijn daarvan weet ik zeker dat ze serieus zijn en daar kunnen we ook meer tijd in steken.

Citaat
Binnenkort vertrek ik op een H1B naar Hawaii. Mijn vriendin gaat ook mee maar mag niet werken waar ze niet zo blij mee is
Het verhaal van Anton is weer een apart iets, wat ik ook regelmatig tegenkom. Iemand gaat op een bepaald visum, wat blijkbaar allemaal al geregeld is, en komt dan met dingen die helemaal niet kunnen. In dit geval, mijn vriendin gaat ook mee, dit kan helemaal niet zoals de meeste van jullie weten. Alleen echtgenotes (of noten) kunnen mee op een visum. Zoiets vraag je toch als je met je eigen visum bezig bent of ben ik nu zo dom? Als ik dan zo'n vraag krijg of lees op een forum dan heb ik altijd zoiets van is dit serieus of is dit weer zo'n interessant iemand die verhalen nodig heeft voor feestjes.

Sorry als ik met mijn verhaal mensen op hun ziel trap, niet beledigd zijn, maar ik heb dit al tientallen keren meegemaakt dus weet dat het vaak gebeurd.
#9 - 16-07-2005, 12:59 uur
« Laatst bewerkt op: 16-07-2005, 13:00 uur door PBBI »

Loek

Ik kan me geheel in je ervaringen vinden PBBI.  Ik heb ook weleens aan mensen uitgelegd wat er allemaal komt kijken voor een verhuizing/emigratie naar de states, toegelicht met addressen, websites etc.  Je hoort er nooit meer iets van, en in een geval kreeg ik zelfs naar mijn hoofd gegooid dat ik hun alle lust voor emigratie had ontnomen, m.a.w. het was allemaal mijn schuld dat het niet door was gegaan.  Tegenwoordig ga ik er al niet meer op in, en als iemand weer eens wild enthousiast en onwetend vertelt hoe ze volgende week naar de US gaan verhuizen, knik ik vriendelijk en wens ze veel success.  De echte doorzetters vinden een manier en ik geloof dat dat er maar 1 op de 500 is.
#10 - 16-07-2005, 21:46 uur
« Laatst bewerkt op: 16-07-2005, 21:46 uur door Loek »

Dusza

Sorry als ik met mijn verhaal mensen op hun ziel trap, niet beledigd zijn, maar ik heb dit al tientallen keren meegemaakt dus weet dat het vaak gebeurd.

Neen hoor, je hebt volkomen gelijk!
En ik heb me ook al allerlei bedenkingen gemaakt bij sommige vragen...
#11 - 16-07-2005, 21:58 uur

Chiefram

Toen wij de eerste brief van KCC in 2003 voor de DV2004 hadden ontvangen, hebben wij ook heel veel vragen gehad en er zijn met name twee mensen aan wie ik onze vragen/onzekerheden heb voorgelegd en die mij altijd keurig netjes antwoord hebben gegeven.

Dit zijn Loek (hier op het forum bekend) en Jurgen. Ik ben deze mensen tot op de dag van vandaag nog steeds dankbaar, omdat ze ons tips en ideeen hebben aangedragen die ze zelf hebben meegemaakt en wij er niet van bewust waren. Daarom is alles bij ons gladjes verlopen en hebben wij mede dankzij deze mensen in Nederland al een hele hoop kunnen regelen, dat achteraf in Amerika niet mogelijk geweest zou zijn.

Daarom weet ik als geen ander dat het geven van advies en/of tips aan anderen heel waardevol kan zijn. Het neemt een hoop onzekerheid weg, ook al is het alleen maar het idee dat je niet helemaal alleen tegen bepaalde dingen aanloopt die het je even moeilijk maken. Anderen hebben dit ook ervaren en dan weet ej dat je er zelf ook doorheen moet.

Dus Loek... Die '1' van de '500'... ben ik dat?

 ;D ;)
#12 - 17-07-2005, 02:45 uur
« Laatst bewerkt op: 17-07-2005, 02:46 uur door Chiefram »

usadutch

Ik herken dit ook op onze forum's;

Als men niet het antwoord krijgt dat men wenst vertrekken ze zonder ook maar een enkele reactie te geven. En zie ik ze op andere forums of websites terug om dezelfde vraag te stellen. Hierbij krijgen ze dan soms dubieuze antwoorden die later dus ook echt niet blijken te kloppen en zijn ze alsnog boos.

Ja zoals hier al aangegeven het is de schuld van de beantwoorder dat ze hun zin niet krijgen.

Ik moet trouwens ook altijd lachen om de mensen die denken wel iets te kunnen regelen.
#13 - 17-07-2005, 22:52 uur
FORUM http://www.usadutch.com/forum
usa WEBLOG+VIDEO http://www.usadutch.com/blips

Webmaster USADUTCH.com

Chiefram

Ja, die heb je ook, maar lopen uiteindelijk dan toch met de neus tegen de muur, hahaha...
#14 - 17-07-2005, 23:58 uur

Loek


Dus Loek... Die '1' van de '500'... ben ik dat?

 ;D ;)

Ben je gek...jij bent er een in een miljoen  ;D ;D ;D
#15 - 18-07-2005, 01:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15