Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

heimwee naar de kinderen

Discussie gestart

Ebelix

Kom maar op met de vragen. Dat het forum verslavend werkt dat klopt   ;) ;D
#16 - 23-03-2006, 17:21 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Dusza

Manja, je kan, éénmaal ginder in de States, gratis-ende-voor-nikske een cursus volgen ESL (English as a Second Language). Dat is een speciale cursus die men inricht voor 'nieuwkomers' die de Engelse taal nog niet (perfect) machtig zijn.
#17 - 23-03-2006, 17:32 uur

Jez

Vergeet ook niet dat Engels en Amerikaans toch net niet hetzelfde zijn. Stond zwaar voor schut, toen ik de 1e x in de States vertelde ergens om "half past 9" te moeten zijn............. Dat heet gewoon eight-thirty.
#18 - 23-03-2006, 17:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

Geloof me, je zult in de eerste twee weken dat je in de US woont meer Engels leren dan je in 3 jaar cursussen kunt leren.  "Immersion" noemen ze dat hier.  Als je dagelijkse leven in het Engels plaatsvind, leer je gewoon veel meer dan je uit boekjes kunt leren.  De gemiddelde nederlander onderschat weleens zijn/haar kennis van de engelse taal.  De meeste amerikanen zijn diep onder de indruk van het feit dat wij tweetalig- soms meertalig - zijn.   
#19 - 23-03-2006, 18:31 uur

manja

Die  ESL cursus is een goede tip. En wat Loek zegt geloof ik meteen.
Wel lastig lijkt me dat Engels en Amerikaans toch net niet hetzelfde zijn.

We hebben inderdaad nog veel vragen.
Ergens in de buurt van Salt lake city zullen we gaan wonen. Volgens mijn man ( hij is er vaker geweest)
kunnen we beter in de omliggende plaatsen gaan wonen bv. Ogden of  layton.
Ik heb ook e.a gelezen over Mormonen. Wat voor een invloed hebben die op het dagelijkse leven?.
 Maar het zijn niet alleen vragen over wonen in Amerika.
Moeten we hier nu ons huis verhuren voor 3 jaar of verkopen?.
En zo zullen er nog wel veel meer vragen komen.

Maar... Na vele gesprekken met m' n man, kinderen, familie, vrienden en ook de reactie' s hier
heb ik besloten dat ik geen nee ga/wil zeggen.
Het is natuurlijk wel een geweldige kans.
Ik kan op het moment nergens anders meer aan denken, het is een warboel in mijn hoofd.

Daarbij gaat m'n man begin April ook nog voor 6 mnd naar Afrika ( voor zijn werk) ik mag niet mee.
Voor die tijd moeten we besloten hebben of we naar Amerika willen.
Maar of je er nu 3 weken of 3 mnd over na kunt denken, je moet toch eens beslissen.

Groetjes Manja

#20 - 23-03-2006, 22:59 uur

bgroeneveld

Zoals anderen al gezegd hebben: gewoon gaan. Een uitdrukking die bijna past: niemand zal op z'n of h'r sterfbed zeggen: ik wou dat ik meer tijd op kantoor had doorgebracht.

Of zoals Woody Guthrie zei: take it easy. But take it!

Verder heb ik weinig goede raad. Ik heb alleen indertijd m'n apartement in Amsterdam een jaar onder verhuurd totdat ik zeker wist dat ik in de VS zou blijven. Een tijdje met 1 been in NL en 1 been in de VS lijkt me een mooie overgang.

En wat die Mormonen betreft: zijn best aardige mensen (al ben ik vlug van ze af als ze aanbellen, ik ben een 'happy heathen" en dat wil ik blijven, en dan pats de deur dicht.

Je zal alleen moeite hebben om op zondag drank te kopen, maar dat kan hier in Minnesota ook niet. Dat soort dingen, voor de rest zal het allemaal gewoon gaan. En: omdat Mormonen als jongere het geloof moeten uitdragen, reizen ze veel en ze leren de taal. Je zal er vast een stel tegenkomen die Nederlands spreken.

O ja, dat Engels Engels tegen Amerikaans Engels: in Engeland is een ondergrondse een underground, dat is in de VS een tunnel onder de weg (subway in NY). En "come knock me up if you're in the neighborhood" betekent in de VS gewoon op de deur kloppen. In Engeland is dat een uitnodiging om iemand zwanger te komen maken.

En zo zijn er nog wel een paar.
#21 - 24-03-2006, 00:54 uur

Poison ArroW

ja

en ook zoiets in het engels is ass ook nog een ezel

en in amerikaans is het alleen een donky

dus als je tegen een amerikaan iets zegt over ass in plaats van donkey in een zin zullen ze best raar op kijken  2006-05
#22 - 24-03-2006, 01:21 uur

Dusza

Moeten we hier nu ons huis verhuren voor 3 jaar of verkopen?.

Manja, ik ken de situatie in Nederland niet qua huizenmarkt, maar wij zitten hier met hetzelfde "probleem", en hebben volgende gedachtengang:
als we ons huis verkopen dan hebben we een heel pak geld, maar wat moeten we daar mee doen, want het bedrijf neemt een heel groot deel van onze woonkosten op zich in Amerika (behalve als we een huis kopen, dus zouden we wel gek zijn indien we dat zouden doen). Dus: veel geld in de hand, maar op de bank brengt dat niet veel op, en om het op de beurs te investeren, dat vind ik te riscant want tenslotte gaat het over ettelijke honderdduizenden euro's.
Als we ons huis verkopen, dan moeten we ook een nieuw huis kopen als we terugkomen, en dat is niet zo makkelijk om "vanop afstand" op huizenjacht te gaan. En terugkeren naar België, dan eerst huren en even later verhuizen naar een koopwoning, zo maak je hopen extra kosten (twee keer verhuizen, huurwaarborg die je kwijtspeelt omdat je binnen de drie jaar terug gaat verhuizen), dat is dus ook te gek.
Dus: wij houden ons huis, en verhuren het. We zien het als een investering (want de huurder zal meer maandelijkse huur moeten betalen dan dat wij afbetalen aan de bank), het huis zal zeker niet minder waard zijn als we beslissen om na 3 jaar terug te keren naar België.
Beslissen we om in de VS te blijven, dan verkopen we alsnog na een jaar of 2à 3 ons huis, om dan in de VS een  huis te kopen.
Spreek eens met een makelaar of een notaris, bekijk eens wat de verhuurwaarde van je woning is.
(en kijk uit, die makelaar verkoopt natuurlijk wel liever je huis, want of hij het nou moet verhuren of verkopen, het vergt haast evenveel werk, maar bij een verkoop krijgt hij een pak meer geld dan wanneer hij het enkel kan verhuren, tenminste, zo is het in België toch)
#23 - 24-03-2006, 10:02 uur

PBBI

Vergeet ook niet dat Engels en Amerikaans toch net niet hetzelfde zijn. Stond zwaar voor schut, toen ik de 1e x in de States vertelde ergens om "half past 9" te moeten zijn............. Dat heet gewoon eight-thirty.
Jez, eight-thirty klopt ook niet of je moet standaard overal een uur te vroeg willen zijn  ::) :D
#24 - 24-03-2006, 11:04 uur

FreezeM

Vergeet ook niet dat Engels en Amerikaans toch net niet hetzelfde zijn. Stond zwaar voor schut, toen ik de 1e x in de States vertelde ergens om "half past 9" te moeten zijn............. Dat heet gewoon eight-thirty.
Jez, eight-thirty klopt ook niet of je moet standaard overal een uur te vroeg willen zijn  ::) :D

Scherp :)
Overigens zeggen Engelsen in zo'n geval "half 9", niet te verwarren met half 9, want het is half 10. Ze laten aleen het 'past' weg, net zoals wij in het Nederlands het 'voor 'weglaten.
#25 - 24-03-2006, 16:35 uur

sweatbox

Jez, eight-thirty klopt ook niet of je moet standaard overal een uur te vroeg willen zijn  ::) :D

Ik heb al eens eerder gelezen dat Jez niet zo goed is met tijd. 2006-01
#26 - 24-03-2006, 16:55 uur

Jez

Jez, eight-thirty klopt ook niet of je moet standaard overal een uur te vroeg willen zijn  ::) :D

Whahaha, lekker blond weer! Hoe kwam het ook aleer dat we ons vliegtuig hadden gemist ???  ;D ;D ;D
#27 - 24-03-2006, 21:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

manja

Daar ben ik weer :)

Grappig dat met sommige zinnen in het Engels iets anders word bedoelt  als in het Amerikaans.
Wel lastig lijkt me, maar het zal wel een kwestie van wennen zijn.

Dusza, die tip van de notaris kregen we ook van onze dochter.

Ik ben nu steeds vaker op dit forum voor allerlei informatie.
Als we dadelijk " ja " hebben gezegd, hebben we nog ruim 1 jaar om e.a te regelen.
Ik krijg er steeds meer zin in!!!!
Een hele uitdaging en ommezwaai in ons leven.
Ik betrap mezelf er soms op dat ik denk: over een jaar dan......
dan zijn we aan t pakken, dan dien ik m' n ontslag in op m' n werk, dan
mogen we 1 keer naar Amerika om een huis te zoeken enz enz.
Op Google Earth ben ik het gebied al aan t bekijken. Leuke site !!.

Dat was het weer, we gaan naar bed het is  hier nu 1.01 uur.

Groetjes Manja






#28 - 25-03-2006, 01:10 uur

hollandranch

Daar ben ik weer :)

Grappig dat met sommige zinnen in het Engels iets anders word bedoelt  als in het Amerikaans.
Wel lastig lijkt me, maar het zal wel een kwestie van wennen zijn.

Dusza, die tip van de notaris kregen we ook van onze dochter.

Ik ben nu steeds vaker op dit forum voor allerlei informatie.
Als we dadelijk " ja " hebben gezegd, hebben we nog ruim 1 jaar om e.a te regelen.
Ik krijg er steeds meer zin in!!!!
Een hele uitdaging en ommezwaai in ons leven.
Ik betrap mezelf er soms op dat ik denk: over een jaar dan......
dan zijn we aan t pakken, dan dien ik m' n ontslag in op m' n werk, dan
mogen we 1 keer naar Amerika om een huis te zoeken enz enz.
Op Google Earth ben ik het gebied al aan t bekijken. Leuke site !!.

Dat was het weer, we gaan naar bed het is  hier nu 1.01 uur.

Groetjes Manja








Zal wel veel rode rotspartijen zijn via Google earth, ben afgelopen oktober een week door Utah gecrosst, mooie staat met erg veel rotsen, plaatje Moab was wel grappig.  ojaah, ken het gevoel van voorbereiden, zijn nu ook ruim een jaar bezig en hebben inmiddels een ranch in Texas, maar moeten helaas op ons visum wachten, maar er zijn ergere dingen, succes Hans
#29 - 25-03-2006, 09:21 uur

manja

Er zijn inderdaad  veel rode rotspartijen te zien via Google earth.

Succes met je visum Hans.
#30 - 25-03-2006, 22:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15