Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

het nieuwe Europa cut-off nummer

Discussie gestart

Sbullthuis

Leuk om mensen een beetje gek te maken dat het nummer snel stijgt, oke hij heeft erbij staan dat hij niet echt zeker is maar toch.
Hier de werkelijke stand voor juni
Region     All DV Chargeability Areas Except Those Region Listed Separately           
AFRICA    AF    28,450    Except: Nigeria 21,400
ASIA    AS    7,900    Except: Bangladesh 5,975
EUROPE    EU    20,500    

Except: Poland 20,000
Ukraine|
5,750
NORTH AMERICA (BAHAMAS)    NA    13    
OCEANIA    OC    1000    
SOUTH AMERICA, and the CARIBBEAN    SA    1,775    
Dus nog lang niet 22+++ we wachten maar geduldig af.
Nou,ja geduldig meer zenuwslopend.
#106 - 16-04-2005, 16:49 uur

FreezeM

Pffff... het lijkt me geweldig om de Lottery te winnen maar het wachten daarna! Vreselijk lijkt me dat. Sterkte :)
#107 - 16-04-2005, 17:25 uur

Chiefram

Pffff... het lijkt me geweldig om de Lottery te winnen maar het wachten daarna! Vreselijk lijkt me dat. Sterkte :)

Dat wachten en die onzekerheid vreet aan je! Ik kan er over meepraten, want toen wij de eerste brief van KCC kregen, was het verder 14 maanden stil. Dood stil... Er gaan dan elke dag vragen door je hoofd: Zullen we erbij zitten of vallen we er net naast? Die onzekerheid, echt een ramp! En dan over je dagelijkse manier van leven en de beslissingen die je MOET maken over je toekomst. Niet alleen qua prive, maar ook nog eens qua werk. Je kunt gewoon geen beslissingen meer maken, omdat je niet wat wat er gaat gebeuren binnen nu en een paar maanden.

Gek word je... Het spookt 24 uur per dag door je heen. Als je erover wilt praten met vrienden ben je bang dat je te enthousiast bent en dat het straks niet doorgaat. Dan denk je dat ze weer denken dat je in een fantasie wereld of droomwereld leeft.

Het is echt niet leuk, die onzekerheid en maanden van spanning... I know...
#108 - 16-04-2005, 18:17 uur

Sbullthuis

Nee of is het ja,dat is waar, wij nu ook al 11 maanden aan het wachten en dan opeens gaat het maar 500 omhoog.
GRRRRRR. maar, ja wat kunnen we anders doen dan wachten.
#109 - 16-04-2005, 20:03 uur
« Laatst bewerkt op: 16-04-2005, 20:04 uur door Sbullthuis »

Chiefram

Ik weet precies wat je bedoelt! Maar geloof mij maar, het komt wel goed hoor!!!

;)
#110 - 16-04-2005, 20:07 uur

peperzout

ja het wordt steeds moeilijker he pppffffff

wachten wachten en nog eens wachten

inderdaad in alles wat je doet vraag je je af moet ik dit nu wel of niet doen  want ook wiij hebben een eigen huis
en dat moet ook wel verkocht worden straks

maar dan denk je zet ik het te koop want nu echt weer goeie tijd om je huis te verkopen he maar ja stel dat het toch niet doorgaat
dus ja het is gewoon ff moeilijk he vind ik

ook in het bedrijf waar ik werk zijn er op dit moment mogelijkheden om een trapje hoger te komen
en dan weer de vraag ja is het eerlijk tegenover het bedrijf  om hun de kosten te laten maken om jou de bedoelde opleiding daar voor te laten volgen.
moeilijk moeilijk moeiilijk
maar goed heb toch maar de kans genomen he want ja toch weer die afweging van gaat het nu wel of niet door

en ook betreft de inboedel want wij nemen niets mee van hier  ons huis al kompleet daar he (bij heivalido en lieveling)
dus ga ik nu al wel of geen afstand doen van bepaalde dingen want straks gaat de tijd wel dringen als je eenmaal het intervieuw gehad heb.

wordt er echt een beetje gek van he hahahahahahahahahahahahhahahaha

maar goed je kan gewoon niks anders doen dan afwachten he

en dat is wat we dan ook maar doen he

wachten wachten en wachten
#111 - 17-04-2005, 14:07 uur

visuar

Sterkte met wachten! ;)
#112 - 18-04-2005, 22:55 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

ejb

Wat dat betreft is het prettig als je een laag nummer hebt, dan duurt het wachten veel minder lang. Maar ja, dat heb je helaas niet voor het kiezen.
Succes met wachten Sbull en Peperzout, ik blijf voor jullie duimen!
#113 - 19-04-2005, 01:15 uur

Pieter79

Wat wil dat cut-off nummer precies zeggen??
#114 - 25-04-2005, 22:09 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

FreezeM

Als je de DV Lottery wint dan ben je er nog niet Pieter :(
Je krijgt een case-number toegekend. Elke maand publiceert de State Department in het visa bulletin de cut-off numbers. Als jouw case-number onder het cut-off number is kom je in aanmerking om de visa procedure te starten en word je uitgenodigd voor het interview. Bij een hoog cut-off number moet je dus langer wachten of nog erger, de visa zijn op voordat je aan de beurt bent!
#115 - 26-04-2005, 08:46 uur

edkaas

Wordt je dan wel vanzelf uitgenodigd of moet je daar achteraan gaan??

#116 - 26-04-2005, 15:54 uur
« Laatst bewerkt op: 26-04-2005, 15:54 uur door edkaas »
We love the U.S.A

Pieter79

Ok, bedankt voor je reactie. Ik lees hiervoor ergens dat er een Europees cut-off nummer van 20500 is op dit moment (gestart van 18000). Waarom loopt dit getal nu al op, terwijl er nog bijna geen brieven zijn verstuurd, en al zeker niet toen deze thread is gestart!!??

(Sorry, ben een beetje een nOOb wat dit betreft:)
#117 - 26-04-2005, 17:47 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."

Sbullthuis

hoi pieter

het cutt off nummer waar hier over gepraat wordt
is nog van 2005
er zijn nog steeds mensen in afwachting he
want die duurt als het goed is tot 30 september 2005
tenminste zolang er nog greencards beschibaar zijn
er worden over de hele wereld 55000 greencards beschikbaar gesteld per jaar  dit wel verdeeld  over de hele wereld  en hiervan komen er gemiddeld per jaar 130 uit nederland
en de nieuwe nummers voor 2006 worden als ik het goed heb pas eind mei uitgegeven

hoop dat dit een beetje duidelijk is
groetjes van peperzout en sbull
ook nog steeds in afwachting 2005

#118 - 26-04-2005, 20:40 uur

Pieter79

hoi pieter

het cutt off nummer waar hier over gepraat wordt
is nog van 2005
er zijn nog steeds mensen in afwachting he
want die duurt als het goed is tot 30 september 2005
tenminste zolang er nog greencards beschibaar zijn
er worden over de hele wereld 55000 greencards beschikbaar gesteld per jaar  dit wel verdeeld  over de hele wereld  en hiervan komen er gemiddeld per jaar 130 uit nederland
en de nieuwe nummers voor 2006 worden als ik het goed heb pas eind mei uitgegeven

hoop dat dit een beetje duidelijk is
groetjes van peperzout en sbull
ook nog steeds in afwachting 2005

Bedankt, ik snap het nu helemaal! Nu maar duimen :)
#119 - 26-04-2005, 21:41 uur

Sbullthuis

Sorry Edkaas,

Had je vraag even over het hoofd gezien:

Nee je hoeft er niet zelf achteraan te gaan je krijgt bericht van KCC met de datum dat het interview bij het consulaat is, hiervoor moet je dan zorgen voor de medische keuring.

Het is alleen zo dat je via het visa-bulletin kan zien tot welke nummers er over 2 maanden aan de beurt zijn.
Dus in visa-bulletin april staan de nummers van mei en juni.
Op en rond 15 mei komt dus de nummers van juni (die je dus in april al wist) en juli te staan.

Met het nummer dat we nu weten van juni 20500 zijn er nog maar 3 maanden te gaan te weten juli, aug en sept. namelijk de DV moet eindigen op/of voor 30 sept.
want op 1 okt gaat het nieuwe DV jaar in. Dit is voor diegene die nu op de brievenbus aan het letten zijn en hopen op de brief van KCC en ook hopen op een laag EU nummer dan hoeven ze niet zo lang te wachten.

Wij wachten alleen maar en hoeven nog niet naar de brievenbus te kijken omdat ons nummer nog niet aan de beurt is, wij hebben al de zenuwen of we wel aan de beurt komen, want het is zo dat er max per 3 maanden 27,5% van de visa mogen worden uitgegeven en kijkend naar de lage stijging van de nummers kan je een beetje uitmaken dat men dus nu op (voor de EU ) min.75% tot 82,5 % staat. Hetgeen wilt zeggen dat er altijd een kans bestaat dat we geen uitnodiging krijgen maar daar gaan we niet vanuit.

Het was erg lang de uitleg maar ik hoop dat het op deze manier ook een beetje duidelijker is over hoe en wat.

#120 - 02-05-2005, 14:41 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15