Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

het nieuwe Europa cut-off nummer

Discussie gestart

heivalido

en dat allemaal geleerd via Pirch en Messenger. Hij maakt alleen wel eens de fout om Goedemiddag tegen nederlandse toeristen te zeggen die hij hoort praten, die beginnen dan gelijk in het Nederlands hele verhalen op te hangen terwijl hij alleen maar Goedemiddag verstaat hahahahha
#61 - 19-12-2004, 01:44 uur

Chiefram

Onze familie probeert ook al een aardig woordje Nederlands te spreken als ze ons onderling horen praten, hahaha...

Heb je wel eens Amerikanen Nederlands horen nabootsen?  ;D ;D

Schitterend! Maar ze vinden het wel erg leuk, haha
#62 - 19-12-2004, 16:57 uur

Sbull

Kom op chiefram kan je lachen:
Alleen voor hun opschrijven  SCHEVENINGEN en dan vragen wat er staat.

Onze vriend in florida kan het zeggen die heeft geoefend op onze uitspraak van het alfabet.
Hij zingt ook Lieveling van Blof mee.
#63 - 19-12-2004, 22:49 uur

Chiefram

Het woord 'Scheveningen' hoef je een Amerikaan al niet zo snel meer te leren, want daar komen ze vanzelf al mee aanzetten als ze horen dat je uit Nederland komt. Het schijnt het meest gesproken Nederlandse woord te zijn dat de Amerikanen spreken, hahaha...

Net zoals 'acht-en-techtig', ook zo'n woord dat heel veel doet bij een Amerikaan en dan heb ik het nog niet eens over het 'vloeken', dat met en 'G' begint.
#64 - 19-12-2004, 23:24 uur

Sbull

Maar het is wel lachen hoe ze het uit hun keel (strot) moeten krijgen.
Ja en ze hebben altijd familie in amsterdam wonen en dan is geheid de vraag waarschijnlijk ken je hem of haar wel. hahahahahahahha
#65 - 20-12-2004, 01:38 uur

roonlimburg

Een goede vriend uit Amerika was laatst op bezoek, hij is getrouwd met een Nederlandse, heeft meer dan 10 jaar in Europa gewoond en spreekt best goed Nederlands, ik heb de indruk dat hij zelf het idee heeft dat hij nauwelijks een accent heeft. Laatst was hij dus bij ons en wij keken naar "het Blok" waar een Nederlands sprekende Australier in voor kwam, hij begon te lachen en zei, goh, ik praat toch ook niet zo hoop ik?  De dag erna moesten we even bij een collega van hem langs, we wisten ongeveer waar we moesten zijn, maar waren een straat te ver gereden, even gestopt om bij een tankstation de straat te vragen, hij loopt naar binnen, vraagt waar die straat is, en de man achter het loket hoorde zijn accent en begon in het Frans terug te kletsen  ;D
#66 - 20-12-2004, 12:47 uur

Sbull

Ja ik lach ze niet uit hoor, want weet wel zeker dat mijn engels (al zeg ik het zelf) niet slecht is maar dat hun ook in de lach schieten van mijn accent en uitspraak.

Wij zijn eigenlijk wel trots op onze vriend dat hij ook probeert nederlands te praten, hetgeen je toch wel een gevoel geeft dat je welkom bent.

#67 - 20-12-2004, 13:46 uur

Jez

Maar ze weten niet veel van Europa, toch? Iemand vroeg mij, waar ik vandaan kom. Holland. Oh, ligt dat vlakbij Amsterdam, want daar ben ik vorig jaar geweest...........
Of: Waar kom je vandaan? Holland. Oh, dan móet je naar het restaurantje hier om de hoek, daar hebben ze de beste fish&chips!!
 ;)
#68 - 20-12-2004, 20:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Vandaag ook weer iemand ontmoet bij Best Buy. De verkoper vroeg waar we vandaag kwamen, omdat we onderling in het Nederlands aan het overleggen waren of we het zouden kopen of niet.

Na het horen van The Netherlands, Europe... zei hij dat hij inderdaad familie heeft wonen in Amsterdam. Alsof Nederland alleen maar Amsterdam is, hahaha...

Heerlijk, die Amerikanen! LOL!
#69 - 21-12-2004, 00:58 uur

Frank S

The Netherlands, isn't that Denmark?
#70 - 21-12-2004, 11:57 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Hahaha, dat klopt ook!

"Goh, jullie komen uit Amsterdam? Ik ben ook een keer in Kopenhagen geweest...", krijg je vaak hier te horen.

Hahaha... Ten eerste kom ik uit Dordrecht en NIET uit Amsterdam, maar dat snappen ze toch niet en ten tweede kom ik uit Nederland en niet uit Denemarken...

(Nu komt mijn moeder toevallig uit denemarken, maar dat weten hun niet, haha).
#71 - 21-12-2004, 18:26 uur

Norbert

Op mijn vakanties werd mij vaak de vraag gesteld: Are you from Germany? Waarop ik natuurlijk antwoorde No way!!!!!

Dan maar even uitgelegd, dat ik uit Nederland kom en vlakbij de Duitse grens woon. Maar aan hun reactie kun je vaak merken, dat ze geen idee hebben waar Nederland ergens ligt.
#72 - 21-12-2004, 21:53 uur

Annemiek

Ik merk hier toch vaak dat mensen weten waar Nederland ligt, en er veel ook in Nederland geweest zijn, ja vaak alleen Amsterdam, maar toch.
Lach maar niet met het accent; als ik sommige Nederlanders Engels hoor praten versta ik het soms niet, hihi. Zo zal ik ook wel ooit geklonken hebben.
Een paar dagen geleden was er iets over Nederland in het nieuws op een lokaal tv station: de kerstmarkt in de grotten van "Walkenburg". Dat moet Valkenburg zijn natuurlijk. Zo zie je ook nog eens wat leuks over Nederland op tv hier.
Annemiek
#73 - 21-12-2004, 23:33 uur

Chiefram

Ik zal ook wel een lachwekkend accent hebben denk ik, hahaha... Ook al heb ik al meerdere keren gehoord dat mijn Engels perfekt is voo riemand die nog maar net in Amerika is aangekomen. Het schijnt dat veel buitenlanders na 10 jaar nog geen duidelijk woord Engels kunnen spreken, aldus een aantal Amerikanen.

Maar ik moet wel toegeven dat ik de ene keer gewoon lekker vloeiend Engels praat en dan ineens een uur later met iemand in de winkel in diskussie ga en er geen normaal begrijpend woord meer uit krijg. Ik weet niet wat dat is en waarom dat zo is, maar soms kan ik wel met mijn Engels door de grond zakken, hahaha...  :-X :-\
#74 - 22-12-2004, 01:24 uur

Icecold699

Heeft iedereen daar niet last van Chief? Zodra het gesprek emotioneel begint te worden beginnen we automatisch weer "Nederlands" te denken waardoor je vaak niet 1 woord Christelijk kunt uitspreken.

Ik kom het zelf op regelmatige basis tegen in mijn vakgebied (logistieke branche resp.) als die Amerikanen weer een zending van mijn verkloten dan word ik emotioneel waardoor het gesprek moeizamer verloopt. Wanneer wij over koetjes en kalfjes lullen verloopt ook mijn gesprek zonder problemen. kwestie van je emotie proberen te beperken, valt vaak niet mee overigens maar dit terzijde!
#75 - 22-12-2004, 11:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15