Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Getrouwd met een Amerikaan, verhuizen naar US, waar vraag ik mijn Greencard aan?

Discussie gestart

Nynke

Ik heb 4 jaar in de US gewoond en woon nu weer in Nederland. Ik had een tijdelijke Greencard toen en zou bijna de definitieve krijgen, maar we verhuisden net daarvoor terug naar Nederland. We willen over anderhalf jaar terug gaan naar de US. Mijn man is Amerikaan en we hebben drie kleine kinderen.. zover even mijn situatie. Weet iemand wat verstandiger is: alle papierwerk voor aanvraag van de Greencard via Amsterdam laten lopen, dus voordat we vertrekken, of gewoon (voor mij als toerist) naar de US gaan en als we daar zijn naar de INS gaan en alle papierwerk regelen?? Of is dat om de een of andere manier niet verstandig? Als we het vantevoren moeten doen, lijkt het me lastig dat je niet weet wanneer het rond is en kan je zo weinig plannen. Heeft iemand in de zelfde situatie gezeten en kan me advies geven? Alsvast bedankt!
Nynke van der Burg
#1 - 07-08-2005, 21:09 uur

KKop

Ik zat in zelfde situatie: getrouwd met amerikaanse, samen kind, woonden in NL.

Ik heb mijn greencard in NL aangevraagd.  Als je toch al in NL bent, waarom zou je dan moeilijk doen en wachten tot je in VS bent voor je de aanvraag doet?  Duurde allemaal niet zo heel lang hoor, minder dan drie maanden geloof ik.

En je hebt zes maanden om na het verkrijgen van de greencard naar de VS te vertrekken.  Moet geen probleem zijn toch?

#2 - 08-08-2005, 05:24 uur

schorpioenvrouw

Nynke,

Zoals KKop al zei gewoon in Nederland regelen.
Voor uitgebreide informatie verwijs ik je naar de site van http://usadutch.com/forum/

Veel succes...
#3 - 08-08-2005, 13:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15