Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

het nieuwe Europa cut-off nummer

Discussie gestart

visuar

Ik heb een vermoeden dat die 100.000 versus 50.000 vrij nauwkeurig uitgezocht is, en dus de meeste (iedereen?) die winnen ook daadwerkelijk de kaart krijgen (oftewel, de uitval binnen de groep is redelijk consistent). Waarom ik dit denk? Twee dingen:

1. er worden elk jaar meer dan 100.000 mensen ingeloot. Voor DV-2004 waren dat er 110.922, voor DV-2005 waren dit er 100.378. Waarom zouden ze er anders meer inloten?

2. als je naar de statistieken kijkt zie je steevast dat er voor elk jaar (met uitzondering van 2) MINDER dan 50.000 mensen uit de Greencard loterij DAADWERKELIJK emigreren naar de US. Dit geeft de suggestie dat alle ingelote mensen die het kunnen betalen, door de keuriing komen en de juiste papieren overhandigen daadwerkelijk een kaart krijgen.

Ik kan het mis hebben natuurlijk.... deze getallen komen uit een andere post van mij:

Citaat
Ook wel interessant is het "2003 Yearbook of Immigration Statistics", te downloaden (PDF, 16 MB!) vanaf:

http://uscis.gov/graphics/shared/statistics/yearbook/index.htm

Wat highlights:

- Legal immigration in 2003 (705,827) was lower than in 2002 (1,063,732).
- Sixty-three percent of all immigrants intended to reside in six states: California, New York, Texas, Florida, New Jersey, and Illinois.
- Nearly one of five immigrants intended to reside in New York City or Los Angeles.
- The number of deportable aliens located during 2003 declined 1.5 percent to 1.0 million. (WOW!)
- Immigration 1820 - 2003: 68,923,308

O.a. ook het overzicht hoeveel DV immigranten nou daadwerkelijk het land binnenkomen (pagina 32):

1996: 58,245
1997: 49,360
1998: 45,499
1999: 47,571
2000: 50,945
2001: 42,015
2002: 42,829
2003: 46,347

Gemiddeld zijn dat er zo'n: 47,851
#136 - 07-05-2005, 19:15 uur
« Laatst bewerkt op: 07-05-2005, 19:17 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Salis

Hoi allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum en doe dit jaar (DV 2006) voor de eerste keer mee met de lottery. Ik doe mee in mijn uppie; mijn ouders doen ook mee. Natuurlijk durf ik niet teveel te hopen dat ik een brief krijg; maar toch (in het kader van 'be prepared'): Kan iemand mij een idee geven van de papieren die je moet terugsturen, zoals bv. geboortecertificaat e.d.? Mijn vader is namelijk een Engelsman (hij mag mee doen omdat hij met een Nederlandse getrouwd is; mijn moeder dus) en zal voor een aantal zaken wellicht naar Engeland moeten gaan.
Heel erg veel succes iedereen en ik hoop dat er al iemand een eerste berichtje van 'brief ontvangen' kan zetten...

Salis ;)
#137 - 09-05-2005, 17:12 uur
I love New England, it's wicked awesome.

ejb

Hoi Salis,

Welkom op het forum. Helaas kan ik je vraag niet beantwoorden, maar er 'lopen' hier genoeg mensen rond die dat wel kunnen!
In ieder geval jij ook succes met betrekking tot de DV, ik kan je vertellen dat er heel wat mensen op dit forum zijn die al een paar weken met spanning naar hun brievenbus zitten te turen (waaronder ikzelf) ;) ;D.
#138 - 10-05-2005, 12:04 uur

Sbullthuis

Het is heel simpel:
je hoeft alleen maar foto's terug te sturen met de 3 formulieren.
De bewijzen moet je meenemen naar het consulaat en volgens ons moeten deze vertaalt zijn in het engels door een beedigd tolk.(volgens enkele hoeft het niet meer vertaalt te worden)
Heivalido is bezig met een weblog en daar staat het nu uitgebreid op.
http://dutchinflorida.web-log.nl
#139 - 10-05-2005, 13:59 uur

Salis

Ja ejb, ik heb een aantal berichtjes van anderen gelezen op dit forum en ik moet zeggen: ik ben ondertussen ook al besmet met de 'DV koorts'! We zijn al langer plannen aan het maken om naar de VS te emigreren. Ik werkte 4 jaar geleden voor United Airlines en kon gratis standby overal heenvliegen. Vanaf mijn eerste bezoekje aan de VS was ik al verkocht, evenals mijn ouders. Ik was al dingen over sponsorships uit aan het pluizen, aangezien ik volgend jaar mijn master's diploma haal. Dit bleek allemaal erg moeilijk als je nog geen familie daar hebt. Een werkgever heeft in Amerika ook genoeg keus, dus waarom zouden ze de moeite nemen om mij uit te nodigen?
Natuurlijk ga ik er niet van uit dat we zo'n brief krijgen; maar we willen wel voorbereid zijn om eventueel meteen te kunnen reageren (als we althans een gunstig nummer zouden hebben). Ik loop dus net als de rest iedere dag met spanning naar de brievenbus, haha!

En bedankt sbullthuis; ik heb op de weblog gekeken en er stond precies in wat ik wilde weten!

Groeten,
Salis
#140 - 10-05-2005, 15:44 uur

Sbullthuis

En bedankt sbullthuis; ik heb op de weblog gekeken en er stond precies in wat ik wilde weten!

Ja hij heeft het er goed op gezet zodat het voor iedereen duidelijk is.

Voor als je nogeens op de weblog komt laat een reactie voor hem achter zodat hij ook weet dat hij hiermee ook anderen helpt.

Groetjes Sbullthuis
#141 - 10-05-2005, 19:12 uur

Salis

Is al gepiept :)
#142 - 10-05-2005, 19:33 uur

peperzout

tot mijn grote verbazing en vreugde las ik dit berichtje vandaag
op het eskimo forum

ik was al telefonisch op de hoogte gesteld  over dit bericht en werd een beetje misselijk hahahahhahahahahahhahahahahahah

en nu maar hopen dat dit bericht uit een  betrouwbare bron afkomstig is

I called eariler today they have cut off already Europe gonna be 23000 for august!!! Finally I will got my shot I am current I will call in middle of month to get my interview date I hope this info will cheer up you people!!! Numbers moved faster finally, I didnt ask KCC for other regions but woman mentioned that gonna be big jump in numbers next two month Good Luck

:)  :) ;) ;D :o 8) ??? ::)
#143 - 12-05-2005, 17:13 uur

Chiefram

Nou, dan gelijk KCC bellen!!! Zo hebben wij het ook gedaan.

Als je KCC nu belt, dan vragen ze gelijk naar je case-nummer. Zodra je die opgeeft, geven ze gelijk je afspraak datum die je in Amsterdam het bij het Consultaat door. Dan heb je in iedergeval alvast een datum waar je naar toe kunt leven.

Zijn de rest van jullie papieren allemaal al in orde? Dat is het allerbelangrijkste namelijk.

Laat het ons weten!

Succes!!!
#144 - 13-05-2005, 01:33 uur

peperzout

jawel dat zijn we ook van plan he maar ik wil toch graag eerst echt bevestigd hebben op het visa bulletin
dat het echt waar is he

want ik denk dat het anders een onzin telefoontje zal worden en dan valt het weer zo tegen
maar als het goed is dan staat het er maandag op he
tot hoever ze zijn en als dan blijkt dat het inderdaad
waar is dan is het eerste  wat wij zullen doen is naar KCC  bellen

en dan een bord in de tuin
  TEKOOP
hahahahahhahahahahha
en wat betreft onze papieren liggen al een poossie klaar om actie mee te gaan ondernemen

en wat mogelijk was ligt al een tijdje in de kluis
want je weet nooit als er is brand uitbreek of zo
hiihhihiihhihiihhihi ja kan gebeuren toch

dus nog een spannend weekend voor de boeg
maar het is denk ik wel de moeite waard van het wachten
#145 - 13-05-2005, 18:37 uur

Chiefram

Durven jullie het aan een bord met TE KOOP in de tuin te zetten, nog voordat jullie daadwerkelijk de visa in handen hebben?

Wij hebben KCC gebeld, nadat wij op een Canadees forum een zelfde soort bericht hadden gelezen. Gelijk KCC gebeld om te vragen of deze informatie klopt en wij kregen gelijk al (zonder de vraag te stellen) de geplande datum door voor het consulaat.

Ja, dit was nog 2 weken VOORDAT KCC deze gegevens zelf op het officiele bulletin had geplaatst!!!

Wij konden na 14 maanden gewoon de spanning niet meer aan. Ik moest bellen, anders werden we echt gek.

;D ;)

Met andere woorden; ik zou het gewoon NU doen, dan weet je het zeker!!!
#146 - 13-05-2005, 19:55 uur

peperzout

nou we staan al een half uur in de wacht he bij het KCC

dus hopen dat we straks niet een bandje krijgen van sorry we are closed

of ze zijn koffie aan het drinken of ze hebben er gewoon geen zin meer in hihihihi
offffffffffff  het is gewoon zo druk daar he

ja kan verschillende redenen hebben

dus we houden nog even vol

zal toch geen uren duren denk ik
zullen ook wel naar huis gaan om 5 uur zeker ?

ik laat het zeker nog weten  of het wat geworden is

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
#147 - 13-05-2005, 22:23 uur

Sbullthuis

nou het is erg jammer maar er is geen stijging in de cut-off nummers voor europa, shit dit is balen,

AFRICA      AF     32,800       Except     Ethiopia      29,400
                Except    Nigeria     23,300
 ASIA     AS    9,200     Except     Bangladesh    6,700
EUROPE     EUR     20,500     Except    Ukraine     10,800
 NORTH AMERICA (BAHAMAS)     NA     13              
 OCEANIA     OC     1,180              
 SOUTH AMERICA and the CARIBBEAN     SA     1,800
#148 - 13-05-2005, 23:25 uur

Sbullthuis

Nou Chief ik heb precies 2 uur aan de lijn gezeten met KCC en alleen maar te horen gekregen dat mijn telefoontje heel belangrijk is en aan de lijn moest blijven en dat er zo gauw er een agent gereed is ik aan de beurt ben.
Na 2 uur heb ik toch maar de hoorn erop gegooid.
en 2 min later was er een officieel bulletin met de melding dat het heel goed mogelijk is dat alle visa's uitgegeven zijn.
Wij voelen ons op dit moment K.T

We hopen nu nog op de nummers van augustus en september maar moet eerlijk zijn hebben niet echt veel hoop meer.

#149 - 14-05-2005, 00:38 uur

Chiefram

Shit, dat is flippen zeg. Echt een gigantische tegenvaller!!!

:-[ :-[ :-[

Mensen die zulke onzin verhalen ophangen, door bijvoorbeeld te zeggen dat de cut-off nummers zo gigantisch zijn gestegen en waar vervolgens helemaal niets van waar blijkt te zijn, moeten ze zelf ophangen! Dit is weer een voorbeeld van hoe je onschuldige mensen die al maanden lang in spanning zitten met een dode mus blij maken!

Ik flip hier echt van voor jullie, weet je dat? Ik was zo blij dat het er voor jullie ook eindelijk gunstig uit zag. Maar... ik weet ook wel dat het allemaal uiteindelijk goed zal komen. Jullie krijgen heus wel de uitnodiging, daar ben ik zeker van. Alleen dat wachten he, dat doet het hem de nek om.

Wat het bellen betreft met KCC, ik had ze altijd direkt aan de lijn! Ik heb nog nooit wachten voor me gehad. Was daar destijds zelf ook altijd verbaasd over. Maar twee uur... dan hebben jullie wel een Engelen geduld!
#150 - 14-05-2005, 01:10 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15