Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

het nieuwe Europa cut-off nummer

Discussie gestart

enny

Nou maar hopen dat de nummers aan het eind lekker omhoog gaan.
Hou de moed erin!!!!!

#151 - 14-05-2005, 17:23 uur

peperzout

hoi Enny

nou we houden de moed er wel in hoor
maar je kan je waarschijnlijk ook wel voorstellen dat
wij zoiets hebben van hhmm
en het is nu weer een maand van lang wachten en zenuwen he
met van zulllen ze nu nog wel omhoog gaan die nummers
of is het gewoon gestopt nu??????

maar in alles wat we doen houden we er  nog
steeds rekening mee  dat we het lang verwachte
bericht gaan ontvangen hoor ik hoop dat ons geduld
echt beloond gaat worden

en jha mocht het niet zo zijn dan hebben we op de eerste plaats echt spijt dat we niet meegedaan hebben met de lottery van 2006

maar gaan we met nieuwe moed de inschrijving van
2007 tegemoet he en dat duurt ook niet zo heel erg lang meer hahahahahhahahaha

ja we blijven optimist hoor
en dan lekker met de feestdagen  toch maar op vakantie naar florida  want het wordt  toch weer echt tijd om de kids is even lekker te knuffelen

we praten en zien elkaar wel elke dag  maar is toch anders dan in IRL he

dus we wachten het maar af wat er gaat gebeuren

dus wel of geen greencard in december zijn wij daar

;)

en ja Chief dat wij hier zaten te flippen kan je je zeker wel voorstellen
en inderdaad die mensen die dan zulke berichten de wereld in sturen die weten echt niet wat ze de mensen aan doen he

en maar goed dat we dat bord nog niet in de tuin hadden gezet hahahhahahahahahahahahhahahah

maar daar beginnen we pas aan als we echt alles in handen hebben hoor
#152 - 17-05-2005, 22:38 uur
« Laatst bewerkt op: 17-05-2005, 22:42 uur door peperzout »

Chiefram

Jullie komen er echt wel, daar ben ik 100% van overtuigd!!!

Wij hebben exakt het zelfde als jullie meegemaakt: elke maand bijna geen verhoging in de Europese cut-off nummers, alsof je zometeen op 1 enkel nummertje na er naast zal vallen!

(Het zal je maar echt overkomen, op 1 enkel nummertje na...)!

Maar dan ineens, als je denkt dat je net buiten de boot valt, gaat precies de laatste maand alles met 2.500 of meer omhoog! En dan zitten jullie er dus wel bij, net als ons... precies in de ALLER, ALLER LAATSTE MAAND dat er nog mensen worden uitgenodigd...

Wij hebben hetzelfde doorstaan en die onzekerheid maakt je echt helemaal gek. Je kunt niets, maar dan ook helemaal niets regelen. Niet je toekomst in Nederland en al helemaal niet die in Amerika. Je hangt er gewoon zwaar verloren tussen in.

Maar... als straks jullie nummer ineens wel aan de beurt is, dan moet je lachen om deze onzekere periode en vind je het (maar dat is achteraf, nu nog niet) de moeite van de spanning en onzekerheid wel waard.
#153 - 18-05-2005, 00:45 uur
« Laatst bewerkt op: 18-05-2005, 00:46 uur door Chiefram »

Viking

Even een vraagje, zo'n nummer wordt toch alleen uitgedeeld als je de lottery gewonnen hebt? Of heb ik het al die tijd verkeerd begrepen?
#154 - 19-05-2005, 00:19 uur

enny

Ja gewonnen, betekend nog niet dat je er door bent. Er worden 100,000 nummers gegeven, maar er worden er maar 50,000 van uitgekozen, dus die echt de greencard krijgen.

En ik blijf duimen voor jullie nummer. Het komt vast wel goed. Moet gewoon!!!
#155 - 19-05-2005, 01:58 uur

Chiefram

Even een vraagje, zo'n nummer wordt toch alleen uitgedeeld als je de lottery gewonnen hebt? Of heb ik het al die tijd verkeerd begrepen?

Ja, klopt.

Als je een brief krijgt van KCC, dan krijg je een uniek case-number aangewezen, dat voor ons Nederlanders begint met 2006EU0000000

2006 is het jaar van de DV Lottery, EU staat voor Europa en de laatste cijfers geven je unieke nummer binnen Europa aan.

Krijg je geen bericht van KCC, dan zat je er helaas dat jaar niet bij en krijg je ook geen case-number aangewezen.

KCC publiceert elke maand op Internet de cut-off/case-numbers die aan de beurt zijn. Zo kun je altijd een beetje zien hoe snel die nummers opschieten of juist niet. Dit zijn hele spannende maanden voor de 'winnaars'.
#156 - 19-05-2005, 04:14 uur

ejb

Da's balen zeg Sbull en Peperzout, they get your hopes up en dan dit. Houd de moed erin hè, het zal er vast nog wel van komen. Ik blijf in ieder geval voor jullie duimen!
#157 - 20-05-2005, 00:12 uur

Sbullthuis

Pfffff ook op het eskimoforum weet men nog niks.
Er zijn enkele leden daar die ook op het nummer zitten te wachten die gisteren vrijdag 10-6-05 gebelt hadden met KCC en ook alleen maar kregen te horen dat het wel goed komt en dat het omhoog gaat maar niet hoe hoog.

Dus het zit erin dat we moeten wachten tot woensdag 15-06-05 als het geen donderdag wordt.

Dit is gewoon verschrikkelijk, wetende dat er alleen nog maar cut-off nummers komen voor augustus en dan in juli voor september. Als deze niet genoeg omhoog gaan dat het dan afgelopen is.

Ook wordt er deze maand beslist of er nog wel een DV 2007 komt.

#158 - 11-06-2005, 13:14 uur

Chiefram

Er zitten geloof ik nog maar iets van 2000 nummers tussen!  ;)

Ik weet wat jullie meemaken, dit was bij ons precies hetzelfde... precies op de een na laatste maand schoten de nummers omhoog, maar nog net ONDER ons nummer. Nou, als alles vergeven zou zijn, dan 'hingen' we...

Gaat ineens op het allerlaatste moment in de allerlaatste maand wederom de nummers met 1500 omhoog en toen zaten wij (ook echt op de valreep) er bij!!!

Die laatste twee maanden gingen de nummers echt harder omhoog dan al die maanden ervoor, dus niet opgeven!!! Het komt wel goed.

;)
#159 - 11-06-2005, 15:04 uur

Sbullthuis

Tuurlijk Chief, we blijven moed houden, zeker na mijn telefoontje met KCC verleden maand.
Maar het is het wachten,wachten, wachten wat je zo onzeker maakt.

Nog steeds twee bulletins te gaan dus kan nog van alles gebeuren.

We zijn er klaar voor, dus zo gauw we het weten of ons nummer erbij zit is het bellen geblazen naar KCC.

Met ons huis zijn we met de verbouwing bijna helemaal klaar dus dat is ook geen opstakel meer.

Op mijn werk heb ik al laten weten dat ik tot september geen projecten neem omdat ik die zeer waarschijnlijk niet afmaak dus die zijn nu eigenlijk ook wel op de hoogte dat we weggaan.
#160 - 12-06-2005, 15:32 uur

Sbullthuis

Weet niet hoe we de moed erin moeten houden, SH.T.
Ook voor de maand augustus geen verhoging van de europa nummer.

For August, immigrant numbers in the DV category are available to qualified DV-2005 applicants chargeable to all regions/eligible countries as follows. When an allocation cut-off number is shown, visas are available only for applicants with DV regional lottery rank numbers BELOW the specified allocation cut-off number:
Region    All DV Chargeability Areas Except Those Region Listed Separately         
AFRICA    AF    39,500    

Except:
Ethiopia 30,100
ASIA    AS    10,200    Except:
Bangladesh 7,820
EUROPE    EU    20,500    

Except:
Ukraine 15,100
NORTH AMERICA (BAHAMAS)    NA    13    
OCEANIA    OC    1,275    
SOUTH AMERICA, and the CARIBBEAN    SA    2,300    
#161 - 14-06-2005, 00:00 uur

Chiefram

Sjonge... dat is echt balen zeg, dit had ik echt absoluut niet gedacht!!!

Is dit wel echt? Heb je dit van de originele website gehaald? Is het geen tikfoutje? Kijk anders later nog eens...

;-(

Maar hou wel de moed erin! Je hebt nog een kans!!! ;-)
#162 - 14-06-2005, 04:15 uur

Sbullthuis

Ja dit is echt, komt van de officiele website.

Ja was wel even een domper maar we blijven moed houden voor 15 juli hopelijk dat hij dan wel omhoog gaat en ook genoeg omhoog gaat.

#163 - 14-06-2005, 12:46 uur

enny

wow, staat dat niet al 3 maanden stil? Hopelijk gaat het een stuk naar boven volgende maand!
Ik blijf hopen voor jullie.
#164 - 14-06-2005, 12:58 uur

androb

Wat balen zeg!!! Ook ik volg jullie leed al een tijdje en ik gun het jullie zo om ook te mogen vertrekken en weer bij jullie dochter en schoonzoon in de buurt te zitten.
Ik duim een maandje langer voor jullie mee!!!
groetjes
Andrea
#165 - 14-06-2005, 15:20 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15