Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

het nieuwe Europa cut-off nummer

Discussie gestart

PBBI

Waarschijnlijk bedoel je een L1 visa?
#16 - 15-10-2004, 11:16 uur

PBBI

Verkeerd gelezen, stom.  :'(  Je man zit er op een L1. Is in principe 7 jaar geldig dus je kunt nog een aantal keren meedoen. Ovigens kun je op basis van een L1 ook een greencard aanvragen.
#17 - 15-10-2004, 11:24 uur

enny

Ja klopt,
we waren met een greencard bezig, maar daar zit zoveel romplslomp bij,  dat we dat even lieten rusten. En ondertussen had ik de lottery ingevult en "gewonnen"en dat is veel makkelijker allemaal, dus vandaar dat we het op deze manier doen.
#18 - 15-10-2004, 14:08 uur

heivalido

"quote" En ondertussen had ik de lottery ingevult en "gewonnen"

hahahahah, dat komt echt zo over alsof je dat ff vlug tussendoor gedaan hebt. Maar je hebt wel gelijk, het is volgens mij echt de makkelijkste manier, en wederom wordt bewezen dat je niet kansloos bent.
Weer iemand die net als wij meteen al de "jackpot" hadden.
#19 - 16-10-2004, 12:06 uur

enny

Ja zo moeilijk is het invullen toch niet? Ik had alleen mijn zoon nodig voor de foto's en dat was voor hem weer een makkie.
De lottery is ook een stuk goedkoper, omdat je voor alle andere mogelijkheden om aan de greencard te komen een advocaat moet nemen, en dat kost al zo gauw een paar duizend dollars.
#20 - 16-10-2004, 20:25 uur

heivalido

Wij vonden het op enkele vragen na ook niet zo moeilijk, en het interview en de medische keuring vielen ook alles mee. Dus voor ons was de loterij zeker de makkelijkste en ook snelste weg naar Amerika. In maart zijn we lekker in Florida voor de rest van ons leventje  ;D
#21 - 17-10-2004, 02:10 uur

andrea1

hallo
wat zijn er dan voor moeilijke vragen  ???
ik hoor aan de ene kant dat het heeeeeeeeeeel makkelijk is en dat je alleen je naam (bijv.) moet geven en dan hoor ik weer dat er ook moeilijke vragen bij zitten ?
#22 - 18-10-2004, 01:17 uur

Chiefram

hallo
wat zijn er dan voor moeilijke vragen  ???
ik hoor aan de ene kant dat het heeeeeeeeeeel makkelijk is en dat je alleen je naam (bijv.) moet geven en dan hoor ik weer dat er ook moeilijke vragen bij zitten ?

Het meedoen met de Green Card Lottery is makkelijk. Ik bedoel dan de standaard gegevens zoals naam, adres, geboortedatum enzo, die dingen spreken voor zich.

Maar dan... als je als winnaar uit de bus komt, dan krijg je wel een stapeltje vervelende formulieren die moeten worden ingevuld. Niet echt moeilijk, maar makkelijk is anders. Maar goed, dat hebje er wel voor over want als je al zover bent, dan zit je er al bijna!

En de vragen op het consulaat zijn ook niet moeilijk. Sterker nog, ons werd helemaal niets gevraagd. Hoezo 'Interview'???

 ;) :D
#23 - 18-10-2004, 08:29 uur

enny

Het is niet dat die formulieren zo moeilijk intevullen zijn, het is dat je bang bent om fouten te maken, want je wil dat alles heel duidelijk is.
Dus je leest/bekijkt het nog een keer, en nog een keer tot je 100% zeker bent dat alles goed is. En nu heb ik het dus alleen over de formulieren dat je als winnaar uit de bus bent gekomen. De lottery zelf invullen is echt een fluitje van een cent. Het moeilijkste vond ik de foto's, als je niet zeker weet hoe je dat moet doen moet je professionele hulp nemen.
En dan voor het interview moet je alle papier klaar hebben; and that is it!
#24 - 18-10-2004, 13:56 uur

heivalido

Het is niet dat die formulieren zo moeilijk intevullen zijn, het is dat je bang bent om fouten te maken, want je wil dat alles heel duidelijk is.
Dus je leest/bekijkt het nog een keer, en nog een keer tot je 100% zeker bent dat alles goed is. En nu heb ik het dus alleen over de formulieren dat je als winnaar uit de bus bent gekomen. De lottery zelf invullen is echt een fluitje van een cent. Het moeilijkste vond ik de foto's, als je niet zeker weet hoe je dat moet doen moet je professionele hulp nemen.
En dan voor het interview moet je alle papier klaar hebben; and that is it!

ja, zo ging het voor ons ook wel kort samengevat, al waren er enkele simpele dingen waar we aan twijfelden, bijvoorbeeld iets simpels als middle name. Bij Jan Klaas van Vliet, is dan "Klaas" of "van" de middle name? daar hebben we echt lang over zitten twijfelen omdat je het toch graag foutloos wil inleveren, Ook hebben we ons nog vaak afgevraagd of de papieren voor het interview wel compleet waren. Achteraf viel het interview erg mee en krijg je nog een ruime kans op verkeerde papieren of papieren die je tekort had alsnog in te leveren, en dit terwijl we al goedgekeurd waren, althans, de man van het consulaat had ons al gefeliciteerd.  ;D
#25 - 18-10-2004, 21:14 uur

heivalido

Heej Chiefram, mooie Avatar  ;D ;D ;D heb je het nummer onderaan de foto afgeknipt hihihihiih. je kijkt zo serieus.

Geintje Chief. Heb je dit gedaan met die link die op de algemene discussie stond om eigen foto`s toe te voegen.??
#26 - 18-10-2004, 21:16 uur

enny

[, Ook hebben we ons nog vaak afgevraagd of de papieren voor het interview wel compleet waren. Achteraf viel het interview erg mee en krijg je nog een ruime kans op verkeerde papieren of papieren die je tekort had alsnog in te leveren
Citaat

Daar ben ik een beetje bang voor, omdat ik in Amerika zit, en als ik iets vergeten ben als in in Nederland voor het interview kom kan ik moeilijk even terug vliegen om iets op te halen! Dus ik heb echt gevoel dat ik hier geen fouten mag maken.
#27 - 19-10-2004, 14:35 uur

heivalido

ppfff, dan mag je inderdaad wel zorgen dat je zeker van je zaak bent ja.  Succes in ieder geval.
#28 - 19-10-2004, 14:39 uur

Chiefram

Heej Chiefram, mooie Avatar  ;D ;D ;D heb je het nummer onderaan de foto afgeknipt hihihihiih. je kijkt zo serieus.

Geintje Chief. Heb je dit gedaan met die link die op de algemene discussie stond om eigen foto`s toe te voegen.??

Haha... dit is de originele foto die ik vorig jaar met de formulieren terug heb gestuurd naar KCC in verband met het winnen van de DV2004. Ik kwam hem tegen vorige week toen ik de troep aan het opruimen was en vond het wel geinig om die als avatar te gebruiken.  :D

Nee,het is geen arrestatie-foto hoor! LOL! Al zou ik die best wel willen hebben, hahaha...
#29 - 22-10-2004, 09:59 uur

heivalido

HUH??? heb je dit naar KCC gestuurd??? en je bent goedgekeurt??? wat laten ze allemaal binnen in de US hahahahahaha. (maar goed dat je mijn foto niet gezien hebt)  ;) ;) ;) ;D ;D ;D
#30 - 22-10-2004, 20:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15